Ο χρόνος που περνούν οι γονείς μπροστά σε μια οθόνη επηρεάζει και τον αντίστοιχο χρόνο των παιδιών.

Τα μικρά παιδιά, των οποίων οι γονείς χρησιμοποιούν πολύ οθόνες, περνούν και αυτά πολύ χρόνο μπροστά σε οθόνες και φαίνεται να δυσκολεύονται να κατακτήσουν τις γλωσσικές δεξιότητες, όπως προκύπτει από έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Frontiers in Developmental Psychology».

Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Επιστήμονες στην Εσθονία εξέτασαν με τη βοήθεια ερωτηματολογίων τους γονείς περισσότερων από 420 παιδιών, ηλικίας 2,5-4 ετών, σχετικά με τη χρήση της οθόνης από τους ίδιους και από τα παιδιά τους, καθώς και τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών.

Στη συνέχεια ταξινόμησαν τόσο τα παιδιά όσο και τους ενήλικες σε τρεις ομάδες χρήσης οθόνης: υψηλή, μέτρια και χαμηλή. Αναλύοντας τα δεδομένα διαπίστωσαν ότι:

·       Οι γονείς που χρησιμοποιούν πολύ τις οθόνες έχουν επίσης παιδιά που χρησιμοποιούν πολύ τις οθόνες.

·       Επίσης, εντόπισαν ότι ο μεγαλύτερος χρόνος χρήσης οθόνης από τα παιδιά συνδέεται με φτωχότερες γλωσσικές δεξιότητες.

·        Τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν λιγότερο τις οθόνες είχαν υψηλότερη βαθμολογία τόσο στη γραμματική όσο και στο λεξιλόγιο.

·       Καμία μορφή χρήσης οθόνης δεν είχε θετική επίδραση στις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών.

«Ενώ η ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων και το παιχνίδι ορισμένων εκπαιδευτικών παιχνιδιών μπορεί να προσφέρουν ευκαιρίες γλωσσικής εκμάθησης, ιδίως για τα μεγαλύτερα παιδιά, η έρευνα δείχνει ότι ο παράγοντας με τη μεγαλύτερη επιρροή κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους είναι η καθημερινή λεκτική αλληλεπίδραση γονέα-παιδιού», εξηγεί η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Τάρτου, Τίια Τούλβιστε.

Ας θυμηθούμε και τον κανόνα «3-6-9-12»

·       Όχι τηλεόραση πριν από τα 3 χρόνια.

·       Όχι παιχνίδια σεκονσόλα πριν από τα 6.

·       Όχι internet πριν από τα 9.

·       Όχι social media πριν από τα 12.

Πηγή

Ανάρτηση chiourea.gr στο Γονείς – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΙΟΥ-ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ,  Ειδική Αγωγή - ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ και Γονείς - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ & ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Διαβάστε επίσης:

·        Αργοπορημένος λόγος ή γλωσσική διαταραχή;

·        Όταν το παιδί δεν μιλάει καθαρά... Δείτε ποια φωνήματα πρέπει να αρθρώνει και σε ποια ηλικία (πίνακες)

·        Οι ταμπλέτες πιθανός κίνδυνος για την ανάπτυξη των μικρών παιδιών

·        Συμβουλές για γονείς, παιδιά και... οθόνες: Ο κανόνας «3-6-9-12» για τα παιδιά και τις οθόνες

·        Χειρόγραφο ή τάμπλετ; Τι βοηθάει στην ανάπτυξη των παιδιών;

·        Τα βίαια βιντεοπαιχνίδια σχετίζονται με την αύξηση της επιθετικότητας

·        e-safety: "Πέτρα, ψαλίδι, χαρτί ... Διαδίκτυο!"

·        «Σερφάρω» με ασφάλεια: Οδηγίες για παιδιά, εφήβους και ενήλικες

·        VIDEO: Παιγνίδια, εθισμός, παιδιά, Internet  

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις