Απλώς το άνοιγμα των παραθύρων σε ένα σχολείο είναι αρκετό για να μειώσει κατά σχεδόν 40%, σε σχέση με τα κλειστά παράθυρα, τα σωματίδια του κορωνοϊού που μπορεί να κυκλοφορούν στον αέρα μέσα στις τάξεις, σύμφωνα με εκτιμήσεις επιστημόνων στις ΗΠΑ.
Επιπλέον, επειδή η κατανομή του αερολύματος δεν είναι ομοιόμορφη μέσα σε ένα χώρο, οι ερευνητές εκτιμούν ότι οι πίσω γωνίες της τάξης είναι τα ασφαλέστερα σημεία (η λεγόμενη “γαλαρία”). Στα σημεία αυτά, τα οποία εκτιμάται ότι δέχονται δύο έως τρεις φορές λιγότερα σωματίδια σε σχέση με την υπόλοιπη τάξη, προτείνεται να κάθονται οι μαθητές που κινδυνεύουν περισσότερο από επιπλοκές, αν αρρωστήσουν από Covid-19.
Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Νέου Μεξικού, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Φυσικής Physics of Fluid, βασίστηκαν σε υπολογιστικές προσομοιώσεις για να αναπτύξουν ένα μοντέλο που εκτιμά την εξάπλωση των πιθανώς μολυσμένων σταγονιδίων στον αέρα υπό διαφορετικές συνθήκες, όταν κάποιος μαθητής αναπνέει, μιλάει, βήχει ή φταρνίζεται.
Υπολογίστηκε ότι το άνοιγμα των παραθύρων, και όταν είναι σε λειτουργία το σύστημα κλιματισμού, αυξάνει κατά 38% την ποσότητα των μικροσωματιδίων που βγαίνουν από μια τάξη. «Σχεδόν το 70% των εκπνεόμενων μικροσκοπικών σωματιδίων του ενός μικρομέτρου τελικά βγαίνουν από τον χώρο όταν τα παράθυρα είναι ανοικτά, ενώ σχεδόν όλα τα μεγαλύτερα σωματίδια άνω των 20 μικρομέτρων καταλήγουν πάνω στις διάφορες επιφάνειες, όπως στα θρανία και στο πάτωμα», δήλωσε ο ερευνητής Χαλίντ Ταλαάτ.
Οι υπολογισμοί του μοντέλου δείχνουν ότι τα μικροσκοπικά σωματίδια που μπορεί να μεταφέρουν τον κορωνοϊό, είναι δυνατό να μεταφερθούν με τη ροή του αέρα σε απόσταση έως δυόμισι μέτρων περίπου, αλλά όταν τα παράθυρα είναι ανοικτά, μειώνεται έως κατά 80% η πιθανότητα μετάδοσης μεταξύ μαθητών.
Οι ερευνητές προτείνουν επίσης (στον βαθμό που αυτό είναι δυνατό) την τοποθέτηση γυάλινων προστατευτικών παραπετασμάτων μπροστά από τα θρανία. Ακόμη, τονίζουν την ανάγκη για συχνή αλλαγή των φίλτρων και καθαρισμό-αποστείρωση του συστήματος κλιματισμού, επειδή μια σημαντική ποσότητα σωματιδίων του αέρα καταλήγουν σε αυτό.
Ανάρτηση chiourea.gr στο Υλικό - ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ
Διαβάστε επίσης:
- Συστάσεις για τη Λειτουργία Ειδικών Σχολείων ΕΟΔΥ
- ΕΜΒΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ COVID-19: ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ 10 ΣΥΧΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Δημήτρης Μπαλατσούρας, Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ιατρικής Εταιρείας Ωτολογίας-Ακοολογίας-Νευροωτολογίας
- Πόσο επηρέασε τις ζωές των παιδιών η πανδημία Μαρίνα Μόσχα, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια
- Κορωνοϊός: Επιβαρυντικός παράγοντας το κάπνισμα. Πόσο κινδυνεύουν παιδιά και νέοι
- Οδηγίες για την πρόληψη της διασποράς του νέου κορωνοϊού
- Κορωνοϊός: Τα fake news και οι τρόποι που δεν βοηθούν στην αντιμετώπισή του
- Φάρμακα και θεραπεία ασθενών από το νέο κορωνοϊό
- Εμείς και ο ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Βρείτε σε ποιο τύπο ανήκετε Δημήτρης Τσιριγώτης
Διδάκτωρ Σχολής Ψυχολογίας & Επιστημών της Αγωγής Παν/μίου Γενεύης~Εξειδίκευση: Εκπ/ση Τυφλών. τ.Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ Αν.Αττικής, Β΄Αθήνας, Κυκλάδων & ΔΕ Ιλίου & Αν.Αττικής. Στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται πληροφορίες, άρθρα, εγκύκλιοι & υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου Γενικής & Ειδ. Αγωγής, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς επίσης θέματα γονέων, εκπαιδευτικών, επικαιρότητας & ψυχικής υγείας-αυτοβελτίωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου