Το lockdown έχει παραταθεί μέχρι τις 18 Ιανουαρίου, με εξαίρεση τα σχολεία (Δημοτικά, Νηπιαγωγεία, Βρεφονηπιακοί Σταθμοί και αυτά της Ειδικής Αγωγής) που άνοιξαν τη Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου. Έτσι επέστρεψαν στα σχολεία οι μαθητές του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, μετά από τηλεκπαίδευση δύο μηνών.
Στα σχολεία λαμβάνονται επιπλέον μέτρα για την αποφυγή της διασποράς του κορωνοϊού, τόσο από τους δασκάλους και το προσωπικό, όσο και από τα παιδιά, που έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό για την επιστροφή τους στο φυσικό εκπαιδευτικό τους περιβάλλον.
Με την καθοδήγηση των δασκάλων τους, οι μικροί μαθητές μπήκαν στις τάξεις τηρώντας τις απαραίτητες αποστάσεις. Δίπλα στα βιβλία και το αντισηπτικό.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παράθυρα των αιθουσών θα πρέπει να ανοίγουν πλήρως τουλάχιστον για 5 λεπτά ανά 20λεπτο, ή μία φορά για 10 λεπτά κατά τη διάρκεια της 45λεπτης ώρας διδασκαλίας, ώστε να ανανεώνεται πλήρως ο εσωτερικός αέρας.
Χρησιμοποιούνται όλες οι είσοδοι των σχολείων για να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός και διαφοροποιήθηκαν οι ώρες προσέλευσης και αναχώρησης.
Τα μέτρα
Για τη δια ζώσης λειτουργία των δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής ισχύουν εν πολλοίς τα μέτρα που ίσχυαν και όταν άνοιξαν τα σχολεία τον περασμένο Σεπτέμβριο. Έτσι, η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική στους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους, ενώ οι υπεύθυνοι των μονάδων θα πρέπει να φροντίζουν για την προμήθεια αντισηπτικών υγρών, που θα βρίσκονται στις αίθουσες.
Ειδικά μέτρα ισχύουν για τα κυλικεία, σχετικά με τη λειτουργία τους και τα προϊόντα που θα μπορούν να παρέχουν προς πώληση. Ακόμη, προβλέπεται ο σχολαστικός καθαρισμός και αερισμός των σχολικών αιθουσών. Σχολαστικοί καθαρισμοί σε αίθουσες και εξοπλισμό προβλέπονται ειδικότερα για τα εργαστήρια πληροφορικής και για τα μουσικά όργανα.
Επιπλέον μέτρα πρόληψης
Αυτή τη φορά αφορούν στην αποφυγή συγχρωτισμού κατά την έλευση και αποχώρηση των μαθητών και των μαθητριών από τα σχολεία. Ειδικότερα, προβλέπεται διαφοροποιημένη ώρα προσέλευσης και αναχώρησης, ανά ομάδες τμημάτων όπου αυτό είναι εφικτό και αναγκαίο (με εξαίρεση περιπτώσεις μαζικής μεταφοράς μαθητών).
Επιπρόσθετα, θα χρησιμοποιούνται περισσότερες από μία είσοδοι στα κτίρια των σχολείων, όπου αυτές υπάρχουν.
Οι αρμόδιες αρχές στοχεύουν στο να έχουν μία επιδημιολογική εικόνα για τα σχολεία. Όπως έχει γίνει γνωστό, ο ΕΟΔΥ θα πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους στα σχολεία. Για τους εκπαιδευτικούς, το Υπουργείο Παιδείας έχει δρομολογήσει την ειδική πλατφόρμα edu.testing.gov.gr μέσω της οποίας θα μπορούν όσοι επιθυμούν, να αιτούνται δωρεάν εξέταση προληπτικής φύσεως για τον κορωνοϊό και θα ενημερώνονται με SMS για το ραντεβού τους στο πλησιέστερο από τα 386 σημεία ελέγχου σε όλη την Ελλάδα.
Για όσους αιτηθούν να κάνουν έλεγχο για COVID-19 θα τηρηθεί αυστηρά χρονική προτεραιότητα. Ο έλεγχος θα πραγματοποιείται με προϊόντα ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του νέου κορωνοϊού. Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά τα τεστ θα είναι δειγματοληπτικά δεν θα αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς.
Κωδικός μετακίνησης 4
Όπως και το προηγούμενο διάστημα που ήταν ανοιχτά τα σχολεία, έτσι και τώρα απαιτείται μήνυμα sms στο 13033, από τους κηδεμόνες που συνοδεύουν τα παιδιά τους στα σχολεία.
Η μετάβαση ανήλικων τέκνων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών από και προς τις σχολικές μονάδες, γίνεται με την αποστολή SMS – Επιλογή 4 από το γονέα/κηδεμόνα και με πιστοποιητικό-βεβαίωση της Διεύθυνσης του σχολείου.
Η βεβαίωση κίνησης είναι πάγια, παρέχεται από τον Διευθυντή της οικείας σχολικής μονάδας περιέχει δε το ονοματεπώνυμο του μαθητή, τον τόπο κατοικίας και τη διεύθυνση του σχολείου, καθώς και το ωράριο προσέλευσης και αποχώρησης του μαθητή.
Πηγές:
Φωτογραφικό υλικό: news247.gr
Ανάρτηση chiourea.gr στο Επικαιρότητα - ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ και Υλικό - ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ
Διαβάστε επίσης:
- COVID-19: Τα ανοιχτά παράθυρα στις τάξεις μειώνουν έως και 80% τον κίνδυνο μετάδοσης!
- Συστάσεις για τη Λειτουργία Ειδικών Σχολείων ΕΟΔΥ
- ΕΜΒΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ COVID-19: ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ 10 ΣΥΧΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Δημήτρης Μπαλατσούρας, Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ιατρικής Εταιρείας Ωτολογίας-Ακοολογίας-Νευροωτολογίας
- Πόσο επηρέασε τις ζωές των παιδιών η πανδημία Μαρίνα Μόσχα, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια
- Κορωνοϊός: Επιβαρυντικός παράγοντας το κάπνισμα. Πόσο κινδυνεύουν παιδιά και νέοι
- Οδηγίες για την πρόληψη της διασποράς του νέου κορωνοϊού
- Κορωνοϊός: Τα fake news και οι τρόποι που δεν βοηθούν στην αντιμετώπισή του
- Φάρμακα και θεραπεία ασθενών από το νέο κορωνοϊό
Διδάκτωρ Σχολής Ψυχολογίας & Επιστημών της Αγωγής Παν/μίου Γενεύης~Εξειδίκευση: Εκπ/ση Τυφλών. τ.Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ Αν.Αττικής, Β΄Αθήνας, Κυκλάδων & ΔΕ Ιλίου & Αν.Αττικής. Στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται πληροφορίες, άρθρα, εγκύκλιοι & υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου Γενικής & Ειδ. Αγωγής, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς επίσης θέματα γονέων, εκπαιδευτικών, επικαιρότητας & ψυχικής υγείας-αυτοβελτίωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου