1. Πρέπει να εισάγονται στα ΑΕΙ της χώρας υποψήφιοι με βαθμολογία 1 ή 2 στα 20 στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως συνέβαινε στη βάση ρυθμίσεων που η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε νομοθετήσει;
2. Αν ναι, πώς ακριβώς εξυπηρετείται: α) ο ίδιος ο εισαχθείς φοιτητής και ποιες οι προοπτικές αποφοίτησής του και μετέπειτα επαγγελματικής του αποκατάστασης, β) οι συμφοιτητές του που αγωνίστηκαν για να εισαχθούν με υψηλότερες επιδόσεις στο εν λόγω ΑΕΙ και το επίπεδο σπουδών, γ) ο Έλληνας φορολογούμενος;
3. Να εισάγεται υποψήφιος στη 200η επιλογή του, να μην αποφοιτά ποτέ και να παίρνει τη θέση κάποιου άλλου παρεμφερούς επίδοσης που έχει επιλέξει το τμήμα αυτό σε υψηλή επιλογή;
4. Πρέπει το εκπαιδευτικό σύστημα να είναι όσο πιο συγκεντρωτικό γίνεται, οι εξουσίες στον Υπουργό αυξανόμενες και οι αρμοδιότητες των ΑΕΙ μειούμενες; Να μην γίνει εκχώρηση αρμοδιοτήτων στα Πανεπιστήμια, που γίνεται για πρώτη φορά σε θέματα όπως ο καθορισμός των βάσεων εισαγωγής και των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων;
5. Πώς σχολιάζεται το γεγονός ότι, ενδεικτικά το 2018, η Ελλάδα ήταν τελευταία στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο ποσοστό των αποφοίτων κατ’ έτος, με μόλις 9% αποφοίτους κατ’ έτος, όταν ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 24%;
6. Να τεθεί ένα χρονικό όριο στη φοίτηση ή να υπάρχουν «αιώνιοι φοιτητές»;
7. Να υπάρχει ή όχι ελεγχόμενη είσοδος, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε τόσα πανεπιστήμια διεθνώς;
8. Το «ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα» θα δώσει τη λύση στα περιστατικά βίας και ανομίας στα Πανεπιστήμια;
9. Είναι γνωστό ότι τα μέλη της Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων δεν θα είναι οπλισμένα;
10. Είναι γνωστό ότι αποδόθηκαν στα ΑΕΙ μόλις πριν από μερικούς μήνες περισσότερες από 550 θέσεις μελών ΔΕΠ;
11. Να υπάρχει η εναλλακτική της επαγγελματικής κατάρτισης για τους νέους μας ή όχι;
12. Είναι γνωστό ότι περίπου ένας στους τέσσερις καταρτιζομένους στα ΔΙΕΚ είναι απόφοιτος ΑΕΙ, που επιλέγει την επαγγελματική κατάρτιση προκειμένου να βρει διέξοδο από την ανεργία;
13. Πώς ακριβώς ενισχύεται η ιδιωτική εκπαίδευση έναντι της δημόσιας, όταν αναβαθμίζεται το ακαδημαϊκό περιβάλλον των δημόσιων ΑΕΙ και επιχειρείται η εξυγίανσή του από νοσηρά φαινόμενα; Όταν προβλέπεται για πρώτη φορά, η δυνατότητα υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού για εισαγωγή σε δημόσια ΙΕΚ;
14. Ποιον ακριβώς εξυπηρετεί η απαξίωση του δημόσιου πανεπιστημίου; Και τι είναι απαξίωση, ανάμεσα σε άλλα, η θεσμοθέτηση ακαδημαϊκών κριτηρίων εισαγωγής, ή η μη θεσμοθέτησή τους και η μη διαιώνιση φαινομένων βίας και ανομίας ή η διαιώνισή τους;
Ρητορικά τα ερωτήματα, ασφαλώς, καθώς δεν περιμένουμε δυστυχώς καμία εύλογη απάντηση.
Ανάρτηση chiourea.gr στο Επικαιρότητα – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2021
Διαβάστε επίσης:
- Η γιορτή έρχεται όταν θέλουμε και όχι όταν αποφασίσει εκείνη! Μάριος Μάζαρης
- Το πρόβλημα στην παιδεία δεν είναι τα ανοικτά παράθυρα, αλλά τα κλειστά μυαλά
- ΣΤ1 τάξη του 1ου Δημ. Σχολείου Αγ. Στεφάνου: Εικονική ξενάγηση και διαδικτυακή συνάντηση!!! - «Γνωριμία με τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη… βαδίζοντας στα χνάρια της ζωής του…»
- Το σχολείο που δεν κολλάει κορωνοϊό Μάριος Μάζαρης
Διδάκτωρ Σχολής Ψυχολογίας & Επιστημών της Αγωγής Παν/μίου Γενεύης~Εξειδίκευση: Εκπ/ση Τυφλών. τ.Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ Αν.Αττικής, Β΄Αθήνας, Κυκλάδων & ΔΕ Ιλίου & Αν.Αττικής. Στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται πληροφορίες, άρθρα, εγκύκλιοι & υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου Γενικής & Ειδ. Αγωγής, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς επίσης θέματα γονέων, εκπαιδευτικών, επικαιρότητας & ψυχικής υγείας-αυτοβελτίωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου