Το ΥΠΑΙΘ
απέστειλε επείγουσα εγκύκλιο προς του Διευθυντές και Εκπαιδευτικούς Π/θμιας και
Δ/θμιας Εκπαίδευσης, σχετικά με τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά το
σχολικό έτος 2020-21, γνωρίζοντάς τους τα ακόλουθα:
1. Όλως
εξαιρετικά, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2020-2021 και εφόσον παραμένει ο
κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, οι σχολικές μονάδες της Π/θμιας και της
Δ/θμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται
να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
σε μαθητές/τριες, που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία, την
εκπαιδευτική διαδικασία. Σύμφωνα με την από 10-09-2020 εισήγηση του ΙΕΠ, η
διάρκεια του εξ αποστάσεως μαθήματος συνιστάται να είναι από 30 έως και 45
λεπτά, ενώ ο αριθμός μαθητών/τριών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το μέγιστο αριθμό
φυσικού τμήματος που προβλέπεται στις κείμενες διατάξεις.
2. Σε ποιες περιπτώσεις παρέχεται η
σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Η
σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρέχεται:
(α) Στους μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών
μονάδων ή ολόκληρων σχολικών μονάδων που τελούν σε καθεστώς προσωρινής
αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού
COVID-19 και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς.
(β) Στους μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών
μονάδων ή ολόκληρων σχολικών μονάδων που λειτουργούν κανονικά, ήτοι δεν τελούν
σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, οι οποίοι δεν
δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική
παρουσία
την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς:
(i) ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου
του άρθρου 8 της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.55339/20-8-9-2020 (ΦΕΚ 3780 τΒ΄) ΚΥΑ των Υπουργών Ανάπτυξης, Επενδύσεων,
Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών,
(ii) συνοικούν με πρόσωπο το οποίο νοσεί
από κορωνοϊό COVID-19,
(iii) νοσούν οι ίδιοι από κορωνοϊό COVID-19
(iv) έχουν υποβληθεί σε μοριακή
διαγνωστική εξέταση για τον κορωνοϊό COVID-19 και για όσο χρόνο αναμένουν την
έκδοση του αποτελέσματος.
3. Με ποιον τρόπο εφαρμόζεται η
σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση:
Μαθητές/τριες
της περίπτωσης (2α)
Στους
μαθητές/τριες της περίπτωσης αυτής, παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση,
όπου τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές/τριες συμμετέχουν αποκλειστικά εξ
αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το πρόγραμμα της σύγχρονης εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/την Διευθυντή/ντρια της σχολικής
μονάδας σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των
εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και
κοινοποιείται στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Μαθητές/τριες
της περίπτωσης (2β)
Στους
μαθητές/τριες της περίπτωσης αυτής, παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως
εκπαίδευση, υπό τη μορφή ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές/τριες, οι οποίοι
συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές/τριες οι οποίοι δεν
δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Το
πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/την
Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο
Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου
Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ειδικά
για τους μαθητές που θα απουσιάσουν καθ’ όλη τη διάρκεια των έκτακτων μέτρων
για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19 (περίπτωση 2β.i) και εφόσον η εφαρμογή
της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας καθίσταται δυσχερής,
κατόπιν αιτιολογημένης αποφάσεως του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, παρέχεται
η εναλλακτική δυνατότητα σχηματισμού τμημάτων, στα οποία τόσο ο εκπαιδευτικός
όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική
διαδικασία («διαδικτυακά τμήματα»). Στα διαδικτυακά τμήματα ο ελάχιστος και ο
μέγιστος αριθμός μαθητών καθορίζονται βάσει των κείμενων διατάξεων.
Η συγκρότηση των διαδικτυακών
τμημάτων πραγματοποιείται με
την ακόλουθη διαδικασία: Ο Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας ενημερώνει τον
οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να διερευνηθεί
η δυνατότητα σχηματισμού διαδικτυακού τμήματος που θα απαρτίζεται είτε από μαθητές
μόνο της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας είτε διαφορετικών σχολικών μονάδων, ανά
τάξη και ανά μάθημα.
Σε περίπτωση
που ο αριθμός μαθητών που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου στην οικεία
Διεύθυνση Εκπαίδευσης δεν επαρκεί για τον, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,
σχηματισμό τμήματος, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης ενημερώνει τον οικείο
Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να
διερευνηθεί η δυνατότητα σχηματισμού διαδικτυακού τμήματος σε επίπεδο
Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Κατ’
αναλογία με τα ανωτέρω, σε περίπτωση μη σχηματισμού διαδικτυακού τμήματος σε
επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει τη Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας,
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα
σχηματισμού διαδικτυακού τμήματος από μαθητές που ανήκουν σε περισσότερες από
μία Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Τα διαδικτυακά τμήματα συγκροτούνται
με απόφαση:
(i) του οικείου Διευθυντή
Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν μόνο σε μαθητές της οικείας Διεύθυνσης,
(ii) του Περιφερειακού Διευθυντή
Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν σε μαθητές που ανήκουν σε περισσότερες από μία
Διεύθυνση Εκπαίδευσης, και
(iii) της Γενικής Γραμματέως
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, εφόσον αφορούν σε μαθητές που
ανήκουν σε περισσότερες από μία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής
εκπαίδευσης, τα
διαδικτυακά τμήματα συγκροτούνται και λειτουργούν με απόφαση του Διευθυντή της
σχολικής μονάδας, η οποία κοινοποιείται στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Την ομαλή
λειτουργία των διαδικτυακών τμημάτων και τον γενικότερο συντονισμό εφαρμογής
αυτών αναλαμβάνει ο έχων συγκροτήσει τα εν λόγω τμήματα.
Επισημαίνεται
ότι σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν είναι εφικτή η δημιουργία
διαδικτυακού τμήματος σε οποιοδήποτε επίπεδο, ο Διευθυντής της σχολικής
μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, οφείλει να διασφαλίσει ότι
θα παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους μαθητές/τριες
οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική
διαδικασία.
4.
Εκπαιδευτικοί
Όσοι
εκπαιδευτικοί ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί με την
ΔΙΔΑΔ/Φ.64/346/9011/14-05-2020 (ΦΕΚ 1856 τΒ΄) ΚΥΑ των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών,
όπως εκάστοτε ισχύει, απουσιάζουν, εφόσον έχουν ήδη καταθέσει τα σχετικά
δικαιολογητικά, όπως προβλέπεται βάσει της υπ’ αριθ. 117396/Ε3/8-9-2020, (ΑΔΑ
6ΥΗΚ46ΜΤΛΗ-Π64) εγκυκλίου, ήτοι ιατρική βεβαίωση από τον θεράποντα ιατρό τους ή
από ιατρό της σχετικής ειδικότητας και παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση,
καλύπτοντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες που προκύπτουν.
Τα κενά που δημιουργούνται στις σχολικές
μονάδες από την απουσία των εκπαιδευτικών
που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, θα καλυφθούν από αναπληρωτές
εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν, εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι μόνιμοι
εκπαιδευτικοί.
Επιπλέον,
στα διαδικτυακά τμήματα, διδάσκουν οι
εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, ενώ, αν αυτοί δεν
επαρκούν, δύναται αυτά να στελεχωθούν από εκπαιδευτικούς για συμπλήρωση
υποχρεωτικού ωραρίου. Διαφορετικά, οι ανάγκες θα καλυφθούν με την πρόσληψη του
απαραίτητου αριθμού αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
5.
Παρακολούθηση μαθημάτων σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Η εξ
αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική για τους μαθητές/τριες
που ανήκουν στις περιπτώσεις α και βi, βii της παραγράφου 2. Η ύλη θα καλύπτεται
κανονικά, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΙΕΠ. Ο εκπαιδευτικός καταγράφει τη διδαχθείσα
ύλη και ενημερώνει ηλεκτρονικά σε εβδομαδιαία βάση τον έχοντα συγκροτήσει το
τμήμα στο οποίο διδάσκει.
6. Βάσει των ανωτέρω και με
στόχο τον προγραμματισμό, τη διαμόρφωση των αντίστοιχων προγραμμάτων και την
άμεση έναρξη υλοποίησης της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι
απαραίτητη η καταγραφή των μαθητών/τριών οι οποίοι/ες δεν δύνανται να
παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Για το λόγο
αυτό, καλούνται οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας
Εκπαίδευσης να ενημερώσουν τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών τους ή τους
ίδιους τους μαθητές/τριες εάν είναι ενήλικοι/ενήλικες προκειμένου να
προσκομίσουν από
Τρίτη 15-09-2020 έως και Παρασκευή 18-09-2020 στη σχολική μονάδα φοίτησης των
τέκνων τους ή των ίδιων εάν είναι ενήλικοι/ενήλικες τα απαιτούμενα
δικαιολογητικά που βεβαιώνουν ότι εμπίπτουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου,
σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρου 8 της υπό στοιχεία
Δ1α/ΓΠ.οικ.55339/20-8-9-2020 (ΦΕΚ 3780 τΒ΄) ΚΥΑ των Υπουργών Ανάπτυξης, Επενδύσεων,
Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών.
7. Η οργάνωση των προγραμμάτων της εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης
συνιστάται να γίνεται σε συνεργασία με τους/τις Συντονιστές/στριες
Εκπαιδευτικού Έργου. Τα προγράμματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υποβάλλονται
στον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και
κοινοποιούνται στους/στις οικείους/ες Συντονιστές/στριες Εκπαιδευτικού Έργου.
8. Ο Διευθυντής αναλαμβάνει να
ενημερώσει όλους τους γονείς/κηδεμόνες και μαθητές σχετικά με την επεξεργασία των
προσωπικών τους δεδομένων αποκλειστικά για τον σκοπό της εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης, κοινοποιώντας τους την ενημέρωση του Παραρτήματος ΙΙ.
Συνημμένα
1.ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι: Οδηγίες
εγγραφής και χρήσης της πλατφόρμας Webex Meetings
2.ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ
ΓΟΝΕΩΝ Ή ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι: Οδηγίες
εγγραφής και χρήσης της πλατφόρμας Webex Meetings
Η
υλοποίηση της κατά τα ανωτέρω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
πραγματοποιείται μέσω κατάλληλης
ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία καθιστά δυνατή την απευθείας μετάδοση (ήχου
ή/και εικόνας) του μαθήματος προς τους μαθητές.
Προς το
σκοπό αυτό, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει στη διάθεση των
διδασκόντων και των μαθητών/τριών όλων των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας την υπηρεσία
σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τη χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ)
και της ψηφιακής πλατφόρμας Webex Meetings της εταιρείας Cisco Hellas A.E., η
οποία έχει διαμορφωθεί ειδικά για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για
τις ανάγκες παροχής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, παρέχεται δωρεάν προς το Ελληνικό Δημόσιο
και έχει ενταχθεί στις διαπιστευμένες εφαρμογές του ΠΣΔ.
Για την πρόσβαση στην πλατφόρμα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
δύνανται να χρησιμοποιούν εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα, κινητό,
και στην περίπτωση των μαθητών/τριών και σταθερό τηλέφωνο) που ανήκει στη
σχολική μονάδα ή στους ίδιους.
Επιτρέπεται
στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής
εκπαίδευσης να επιλέξουν για την υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης, τη χρήση άλλης αντίστοιχης ψηφιακής πλατφόρμας ανάλογα με τις
ανάγκες τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Στην περίπτωση που ιδιωτική
σχολική μονάδα επιλέξει άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που προσφέρεται δωρεάν
από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, επιβαρύνεται η ίδια με τα τυχόν σχετικά
έξοδα/κόστη και με την υποχρέωση τυχόν παραμετροποίησης της συγκεκριμένης πλατφόρμας
προς συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις και ιδίως τις διατάξεις προστασίας προσωπικών
δεδομένων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 και
του ν. 4624/2019 (ΦΕΚ 137 A').
Βασικά χαρακτηριστικά της ειδικά παραμετροποιημένης πλατφόρμας του
Υπουργείου Παιδείας
και Θρησκευμάτων είναι ότι:
I. Για
την αυθεντικοποίηση και σύνδεση των εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων
Webex θα χρησιμοποιηθεί η υπηρεσία Κεντρικής Πιστοποίησης Χρηστών (Υπηρεσία
«Single Sign On» - SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).
II. Έχει
απενεργοποιηθεί η δυνατότητα καταγραφής/ αποθήκευσης του μεταδιδόμενου μαθήματος.
III.
Έχουν δημιουργηθεί «κλειδωμένες» ψηφιακές αίθουσες, στις οποίες ο εκπαιδευτικός
έχει τον αποκλειστικό έλεγχο εισόδου.
Για την αρχική εγγραφή σας και τη
δημιουργία λογαριασμού χρήστη στην υπηρεσία σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Cisco WebEx
μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου του Υπουργείου Παιδείας, ακολουθείστε τα
βήματα:
1. Ανοίξτε τον φυλλομετρητή (browser) της επιλογής σας και
πληκτρολογήστε τη διεύθυνση https://webex.sch.gr
2. Θα μεταφερθείτε στη σελίδα με
τίτλο «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση WebEx με το ΠΣΔ για εκπαιδευτικούς». Για την σύνδεση σας πατήστε το κουμπί
«Σύνδεση στο WebEx μέσω
λογαριασμού ΠΣΔ».
3. Θα μεταφερθείτε στη σελίδα
κεντρικής πιστοποίησης χρηστών (SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στη φόρμα αυτή θα χρειαστεί να
συμπληρώσετε τα στοιχεία πρόσβασης που έχετε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο,
δηλαδή το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password). Στη
συνέχεια πατήστε στο κουμπί «Σύνδεση».
4. Μετά τη σύνδεσή σας θα εμφανιστεί μία φόρμα με τα
προσωπικά στοιχεία σας (δηλ. επώνυμο, όνομα και email), καθώς και η ενημέρωση
για την πολιτική διαχείρισης των
προσωπικών
σας δεδομένων.
5. Για να συνεχίσετε πρέπει να πατήσετε «Ναι συνέχεια στην εγγραφή».
6. Αυτόματα ο φυλλομετρητής θα σας
μεταφέρει στη σελίδα https://mineduprimary.webex.com αν είστε εκπαιδευτικός της Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης ή στη σελίδα https://minedu-secondary.webex.com
αν είστε εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης.
7. Πατήστε στο επάνω δεξιά μενού την επιλογή Sign in.
8. Εισάγετε την e-mail διεύθυνση που έχετε στο Πανελλήνιο Σχολικό
Δίκτυο (@sch.gr) στο σημείο με την ένδειξη “Enter your email address” και
πατήστε το πλήκτρο Next.
9. Θα εμφανιστεί η «προσωπική σας
ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας». Κάτω από το όνομά σας θα βρείτε τον διαδικτυακό σύνδεσμο της
αίθουσας. Για παράδειγμα, για τον χρήστη konstantinos που είναι εκπαιδευτικός
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η διεύθυνση της αίθουσας θα έχει τη μορφή: https://minedu-primary.webex.com/meet/konstantinos
10. Τον σύνδεσμο αυτόν μπορείτε να
τον κοινοποιείτε στους μαθητές σας με όποιο τρόπο θεωρείτε πρόσφορο, έτσι ώστε να
εισέλθουν στη δική σας ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας. Για παράδειγμα,
μπορείτε να τον κοινοποιήσετε στους μαθητές σας είτε με e-mail είτε με ανάρτηση
στην Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-τάξη) https://eclass.sch.gr ή στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me https://e-me.edu.gr
(κοινοποίηση στον τοίχο της κυψέλης
της τάξης σας).
Η σελίδα https://webex.sch.gr θα είναι πάντα το σημείο εισόδου σας
στην υπηρεσία σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με την πλατφόρμα Cisco WebEx.
Επιπλέον, η σελίδα αυτή:
- Περιλαμβάνει
το θεσμικό πλαίσιο για την παροχή της υπηρεσίας σύγχρονης εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
- Περιλαμβάνει
οδηγούς χρήσης για την υπηρεσία Cisco WebEx.
- Παρέχει
πληροφορίες για τις διαδικασίες παροχής υποστήριξης, όπως αυτές αναλύονται στη
συνέχεια καθώς και στοιχεία επικοινωνίας και σύνδεσμο υποβολής ερωτημάτων στην
υπηρεσία υποστήριξης χρηστών (Helpdesk) του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.
- Παρέχει
πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας.
- Περιέχει
συνδέσμους σε ιστοσελίδες με ανακοινώσεις και ενημέρωση για τη χρήση της
υπηρεσίας.
2 επίπεδα εξυπηρέτησης
σχολικών μονάδων:
1ο επίπεδο εξυπηρέτησης: η ομάδα υποστήριξης της κάθε σχολικής μονάδας, όπως έχει
οριστεί στο myschool και η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή και από τουλάχιστον
έναν εκπαιδευτικό με εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. εκπαιδευτικός
Πληροφορικής ΠΕ86, επιμορφωτής Β’ επιπέδου ΤΠΕ κτλ.), για να προσφέρει
υποστήριξη στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε ό,τι αφορά αρχικά
στην εγγραφή των εκπαιδευτικών στο WebEx και κατόπιν στη χρήση της υπηρεσίας
WebEx σύμφωνα με τους οδηγούς χρήσης που βρίσκονται αναρτημένοι στην ιστοσελίδα
https://webex.sch.gr.
Ο
Διευθυντής της κάθε σχολικής μονάδας καλείται να επικαιροποιήσει τα μέλη της
ομάδας υποστήριξης στο myschool.
2ο επίπεδο εξυπηρέτησης: εφόσον η ομάδα υποστήριξης του
σχολείου δεν δύναται να επιλύσει κάποιο πρόβλημα που αφορά στην εγγραφή του
εκπαιδευτικού στο WebEx, τότε επικοινωνεί με την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών
(help desk) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνο
και ηλεκτρονική διεύθυνση) θα βρείτε στη σελίδα https://www.sch.gr/helpdesk/.
Η
επικοινωνία των εκπαιδευτικών με την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών του ΠΣΔ θα
γίνεται αποκλειστικά μέσω των ομάδων υποστήριξης της εκάστοτε σχολικής μονάδας.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ:
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ Ή ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Κατ’
εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 («ΓΚΠΔ»)
και του Ν. 4624/2019, σας ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών
σας δεδομένων στο πλαίσιο της διαδικασίας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων («ΥΠΑΙΘ»), ως Υπεύθυνο Επεξεργασίας.
Τα προσωπικά σας δεδομένα (διεύθυνση ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου, αριθμός τηλεφώνου επικοινωνίας) αποτελούν αντικείμενο
επεξεργασίας από το ΥΠΑΙΘ και την εκάστοτε σχολική μονάδα φοίτησης των μαθητών
κατ’ εντολή του.
Σκοπός της επεξεργασίας είναι η
επικοινωνία των εκπαιδευτικών μαζί σας και ο συντονισμός της διαδικασίας της
παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2020-2021 και εφόσον παραμένει
ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.
Κατά τη
συμμετοχή σας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (οι μαθητές/τριες) εισάγετε στην ειδικά
παραμετροποιημένη πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης συνεργαζόμενου με το ΥΠΑΙΘ παρόχου
υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, κατ’ επιλογήν σας, όνομα ή όνομα
χρήστη, τα οποία μπορεί να είναι τυχαία- εικονικά, αποκλειστικά προκειμένου να καταστεί
τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία μέσω της σχετικής πλατφόρμας
τηλεδιασκέψεων.
Συστήνεται να συνδέεστε μέσω
λογισμικού πλοήγησης (browser) και όχι μέσω εφαρμογής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι
συλλέγονται μόνο τα συγκεκριμένα προσωπικά σας δεδομένα.
Κατά τη
διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος συλλέγονται μεταδεδομένα, τα οποία παράγονται
κατά τη χρήση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης και είναι απαραίτητα για τη διάγνωση
των τεχνικών ζητημάτων που ανακύπτουν και συνακόλουθα την τεχνική υποστήριξη της
πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. Tα μεταδεδομένα αυτά περιλαμβάνουν:
α) τη διεύθυνση IP,
β) το αναγνωριστικό "User Agent",
γ) τον τύπο υλικού,
δ) τον τύπο και την έκδοση λειτουργικού συστήματος,
ε) την έκδοση διακομιστή-πελάτη,
στ) τη διεύθυνση Mac (κατά περίπτωση),
ζ) την έκδοση εφαρμογής,
η) τις υλοποιηθείσες ενέργειες (είσοδος, έξοδος, κοκ),
θ) τις πληροφορίες σύσκεψης:
i)
τίτλος,
ii)
ημερομηνία και ώρα,
iii)
συχνότητα,
iv) μέση
και
πραγματική
συχνότητα,
v)
ποιότητα,
vi)
ποσότητα,
vii)
δραστηριότητα δικτύου και
viii) συνδεσιμότητα.
Νομική
βάση της επεξεργασίας είναι η εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο
συμφέρον (άρ. 6 §1 περ. ε΄ ΓΚΠΔ), δηλαδή το δημόσιο αγαθό της παροχής εκπαίδευσης
υπό καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, συνδυαστικά με την εκπλήρωση έννομης υποχρέωση
του Υπευθύνου Επεξεργασίας (άρ. 6 §1 περ. γ΄ ΓΚΠΔ), η οποία προβλέπεται στο αρ.
63 του Ν. 4686/2020. Ειδικά όσον αφορά στα μεταδεδομένα, χρησιμοποιούνται περαιτέρω
για σκοπούς αποκλειστικά ερευνητικούς ή/ και στατιστικούς, αφού προηγουμένως ανωνυμοποιηθούν.
Νομική
βάση της εν λόγω επεξεργασίας είναι η συμμόρφωση με έννομη υποχρέωση του
Υπευθύνου Επεξεργασίας (αρ. 6 παρ. 1 περ. γ ΓΚΠΔ), όπως αυτή τίθεται από τη
διάταξη του αρ. 1 πδ 18/2018, δηλαδή η διενέργεια στατιστικών αναλύσεων-ερευνών
στο πλαίσιο της αποστολής του να αναπτύσσει και να αναβαθμίζει συνεχώς την
παιδεία.
Τα
προσωπικά δεδομένα που χρησιμοποιούνται για να λειτουργήσει η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης
θα διαγραφούν μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού
COVID-19. Τα προσωπικά σας δεδομένα που είναι ήδη αποθηκευμένα στα συστήματα
του ΥΠΑΙΘ λόγω της ιδιότητάς σας ως μαθητών ή γονέων/ κηδεμόνων θα διατηρηθούν
όπως ορίζεται στις σχετικές Πολιτικές του ΥΠΑΙΘ. Τα μεταδεδομένα που δημιουργούνται
διαγράφονται μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού
COVID-19 κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2020-2021.
Εφόσον
έχετε καταχωρίσει τα πραγματικά σας στοιχεία (διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
και ονοματεπώνυμο) στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, έτσι ώστε να μπορείτε να
ταυτοποιηθείτε), μπορείτε να ασκήσετε το δικαίωμα πρόσβασης, διόρθωσης,
διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας των προσωπικών σας δεδομένων και
εναντίωσης στην επεξεργασία αυτών (μόνο όσον αφορά στα μεταδεδομένα) με υποβολή
αίτησης στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dpo@minedu.gov.gr.
Σε
περίπτωση που θεωρείτε ότι δεν ικανοποιήθηκε κάποιο αίτημά σας, έχετε το
δικαίωμα να απευθυνθείτε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
(http://www.dpa.gr), Λ. Κηφισίας αρ. 1-3, ΤΚ 115 23, Αθήνα, τηλ. +30-210
6475600, φαξ +30-210 6475628.
Για
οποιοδήποτε σχετικό ζήτημα μπορείτε να επικοινωνείτε με τον Υπεύθυνο Προστασίας
Δεδομένων του ΥΠΑΙΘ (ΥΠΔ/DPO) στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: dpo@minedu.gov.gr .
Υπενθυμίζεται
ότι η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά τη διάρκεια των
δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και
διοικητικές κυρώσεις.__
Διαβάστε
επίσης:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου