Αρκετά συχνά στις μέρες μας προτείνετε η επαναφοίτηση του παιδιού στο νηπιαγωγείο, καθώς οι απαιτήσεις της Α΄ Δημοτικού είναι αυξημένες. Θα πρέπει να θυμόμαστε πως το παιδί για να φοιτήσει στο Δημοτικό, χρειάζεται να έχει κατακτήσει ένα πλήθος δεξιοτήτων, σε πολλούς και ξεχωριστούς τομείς.
Αυτοί οι τομείς είναι: Γλωσσικές δεξιότητες, κοινωνικές – συναισθηματικές δεξιότητες, συγκέντρωση-οργάνωση, αδρή-λεπτή κινητικότητα, προσανατολισμός, μνήμη, λογικομαθηματικές έννοιες, φωνολογική ενημερότητα, χωροχρονικές έννοιες.


Δικαίωμα επαναφοίτησης στο Νηπιαγωγείο
Για την επανάληψη φοίτησης, σύμφωνα με τις παρ.7 και 8, του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ Α 109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τον ν.4559 (ΦΕΚ Α 142/03-08-2018), άρθρο 23, ισχύουν τα εξής:
Επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο για ένα (1) ακόμη έτος μπορεί να γίνει με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων, όταν το παιδί παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες για να παρακολουθήσει την Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου και αυτό βεβαιώνεται:
- με γνωμάτευση Κ.Ε.Σ.Υ. ή δημόσιου ιατροπαιδαγωγικού κέντρου
- ή με σχετική βεβαίωση του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης
-  ή με σχετική βεβαίωση του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου νηπιαγωγών»
Σε κάθε περίπτωση δεν εγγράφεται ούτε δύναται να επαναφοιτήσει στο νηπιαγωγείο μαθητής που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ή επαναφοίτησης έχει συμπληρώσει την ηλικία των επτά (7) ετών.
Επίσης ο γονιός που θα νιώσει ότι το παιδί του είναι ανέτοιμο να φοιτήσει στο Δημοτικό, μπορεί να έρθει σε συνεννόηση με το συντονιστή εκπαιδευτικού έργου νηπιαγωγών, προκειμένου να αξιολογήσει το παιδί, σε συνεργασία με τη νηπιαγωγό και να δώσει τη συγκατάθεση για επανάληψη.
Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι για να γίνει επαναφοίτηση είναι απαραίτητη προϋπόθεση να το επιθυμούν οι γονείς.

Ποιοι είναι οι εμπλεκόμενοι για τη σχολική επαναφοίτηση


  •  Νήπια, όπου κρίνονται με βάση την αναπτυξιακή τους εικόνα.
  • Γονείς, οι οποίοι καλούνται να πάρουν την τελική απόφαση.
  • Νηπιαγωγοί,  καθώς βλέπουν κάθε  μέρα το παιδί και έχουν σαφή γνώση των γνωστικών και συναισθηματικών ικανοτήτων του παιδιού.
  • ΚΕΣΥ-Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα αφού είναι οι επίσημοι φορείς που αξιολογούν το παιδί διαγνωστικά και διεπιστημονικά.
  • Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου νηπιαγωγών και Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης, που αξιολογούν το παιδί στο σχολικό περιβάλλον, αξιολογούν όλα τα παραπάνω και δίνουν την έγκριση τους για επαναφοίτηση.
  • Πιθανά θεραπευτικά πλαίσια όπου παρακολουθούν τα παιδιά ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για να ενισχύσουν τη σχολική ετοιμότητα

  • Διαβάστε ή ξεφυλλίστε μαζί με το παιδί παραμύθια-βιβλία
  • Παίξτε μαζί με το παιδί παιχνίδια επιτραπέζια, παρατηρητικότητας και επίλυσης προβλημάτων
  • Παίξτε παιχνίδια memo για να ενισχύσετε τη μνήμη
  •  Εξασκείστε μέσα από την καθημερινή ζωή αριθμητικές έννοιες
  • Δημιουργήστε με πηλό και πλαστελίνη γράμματα και αριθμούς
  • Χρησιμοποιείστε μαγνητικά γράμματα και αριθμούς
  • Ενισχύστε το συμβολικό παιχνίδι
  • Βοηθήστε το παιδί να γίνει ανεξάρτητο και αυτόνομο
  • Δίνετε κατανοητές απλές οδηγίες
  • Θέστε σαφή όρια
  • Εστιάστε στην προσπάθεια και όχι στο αποτέλεσμα


Γιατί ενδείκνυται η επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο
Θα ήταν καλύτερα ένα παιδί να κάνει επανάληψη νηπιαγωγείου, εάν υπολείπεται σε σημαντικές δεξιότητες, καθώς η Α΄ Δημοτικού αφενός είναι η τάξη που μπαίνουν οι βάσεις και αφετέρου το παιδί θα νιώσει άγχος και ματαίωση εάν δεν τα καταφέρνει, κάτι που μπορεί να το οδηγήσει σε σχολική άρνηση και αποτυχία.
Μια επανάληψη νηπιαγωγείου, είναι προτιμότερη από μια επανάληψη τάξης του δημοτικού!
Επιμέλεια Δρ Ράνια Χιουρέα,
Σύμβουλος Ειδ. Αγωγής & Εκπαίδευσης
Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις