Η αλφαβήτα
μπορεί να διδαχθεί με πολλούς τρόπους. Κάποια παιδιά μαθαίνουν το αλφάβητο με
κάρτες, άλλα στο σπίτι και άλλα στο νηπιαγωγείο γράφοντας τα γράμματα. Εδώ, σας
δίνουμε μια αλφαβήτα διαφορετική, την αλφαβήτα της θετικής συμπεριφοράς.
Το
παρακάτω αλφάβητο έπεσε στην αντίληψη μας σε σχολεία και νηπιαγωγεία που είχαμε
επισκεφθεί. Δεν γνωρίζουμε το δημιουργό του. Όποιος τον γνωρίζει, ας μας ενημερώσει
ποιος είναι!
Μετά το
αλφάβητο δίνουμε κάποιες απλές δράσεις για τις κάρτες αυτές και πώς θα τις
χρησιμοποιήσετε! Μπορείτε να εκτυπώσετε τις κάρτες και να τις δείτε μαζί με τα
παιδιά, να συζητήσετε και να κάνετε τις δράσεις που προτείνουμε παρακάτω!
1.Άλφα
Αγαπώ τον εαυτό μου!
Αυτό σημαίνει τον φροντίζω. Και η φροντίδα ξεκινά από τα μικρά, καθημερινά πράγματα.
2.Βήτα
Βρίσκω Δύναμη!
Τα παιδιά πάντα πρέπει να βρίσκουν δύναμη και να
προχωρούν. Είτε τη βρίσκουν από τους γονείς τους, είτε μόνα τους. Θα πρέπει
πάντα να τους θυμίζουμε πως όποια αποτυχία τα βρει, θα πρέπει να είναι πάντα
δυνατά!
3.Γάμα
Γελάω
Δυνατά!
Το γέλιο είναι πηγή ζωής, υγεία, ομορφιά και ευτυχία. Το γέλιο είναι αντίδοτο στον πόνο, είναι θεραπευτικό.
4.Δέλτα
Δίνω χαρά!
5.Έψιλον
Επιλέγω
κάθε στιγμή!
Θα πρέπει να μάθουμε στα παιδιά να επιλέγουν τις
στιγμές τους. Να τους μάθουμε να έχουν επίγνωση για την κάθε στιγμή...
6.Ζήτα
Ζητώ
βοήθεια!
Τα παιδιά
θα πρέπει να ζητούν βοήθεια χωρίς να ντρέπονται. Θα πρέπει να τα κάνουμε να
νιώσουν ασφάλεια ώστε να μπορούν να εκφραστούν άφοβα. Αυτό γίνεται σε ένα
ασφαλές περιβάλλον με κατανόηση.
7.Ήτα
Ηρεμώ
όταν το χρειάζομαι
Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν χώρους και ώρες που θα μπορούν να ηρεμήσουν. Όπως και οι
ενήλικες έτσι και τα παιδιά, χρειάζονται την ηρεμία και τον προσωπικό τους χώρο
κάποιες στιγμές.
8.Θήτα
Θέλω
όσα έχω
Δεν
πρέπει να γεμίζουμε τα παιδιά με περιττές ανάγκες. Ανάγκες που δεν χρειάζονται.
Όταν μπορέσουμε να δώσουμε στα παιδιά αυτάρκεια, θα είναι έτοιμα να θέλουν όσα
έχουν και να αισθάνονται περήφανα.
9.Γιώτα (ιώτα)
Ικανοποιούμαι
από όσα πετυχαίνω
10.Κάππα
Κρατώ
το λόγο μου
Ενήλικες και παιδιά θα πρέπει να αποκτήσουν αυτή
τη θετική συμπεριφορά. Θα πρέπει πολλές φορές να μετρούν τα λόγια τους και να
κρατούν το λόγο τους!
11.Λάμδα
Λέω
την αλήθεια
12.Μι
Μοιράζομαι
13.Νι
Νοιάζομαι
για όλους
Νοιάζομαι
για όλους, μικρούς και μεγάλους. Φίλους και συμμαθητές! Αν από μικρή ηλικία
μάθουμε πως το μυστικό είναι στο γράμμα Νι, όλοι θα είμαστε πιο ευτυχισμένοι!
14.Ξι
Ξεπερνώ
τους φόβους μου
Μικροί
και μεγάλοι πρέπει να ξεπεράσουμε το φόβο μας και να ζούμε με ασφάλεια. Πάντα
το γράμμα Ξι θα είναι εδώ για να μας το θυμίζει!
15.Όμικρον
Ονειρεύομαι!
Σας το προτείνουμε ανεπιφύλακτα,
μέσα από τα όνειρα θα δείτε τον κόσμο πραγματικά!
16.Πι
Προσπαθώ
Προσπαθώ
και ας μην πετύχω, προσπαθώ για να μάθω εμένα, προσπαθώ για να δείξω πως μπορώ!
17.Ρο
Ρωτάω
για να μάθω
18.Σίγμα
Στοχεύω
ψηλά
19.Ταυ
Τολμώ
Όταν ήμουν μικρός, ο παππούς μου έλεγε "Να πηδάς στη
φωτιά, μην την φοβάσαι". Κάτι ήξερε! Παιδιά και μεγάλοι πρέπει να τολμούν!
20.Ύψιλον
Υιοθετώ
μια καλή συνήθεια
21.Φι
Φροντίζω τον εαυτό μου
22.Χι
Χαμόγελο
Πάντα να
χαμογελάς. Θα ζήσεις περισσότερο και θα ζήσεις ευτυχισμένος! Ας μάθουμε στα
παιδιά να χαμογελούν πάντα. Στα εύκολα και τα δύσκολα της ζωής.
23.Ψι
Ψάχνω
το καλό γύρω μου
24.Ωμέγα
Ωραία
που είναι η ζωή
Η ζωή
είναι ωραία! Πάντα θα πρέπει να το έχουμε στο νου μας. Όσα δύσκολα κ ας έρθουν
τα πράγματα, πάντα θα έχουμε ανθρώπους δίπλα μας που θα μας σκέφτονται και θα
μας αγαπούν!
Δραστηριότητες για την αλφαβήτα θετικής συμπεριφοράς
1.Μιλάμε
για τα γράμματα
Στην αρχή
μιλήστε γενικά για τα γράμματα. Για τις φωνούλες όπως λένε στο νηπιαγωγείο.
Πείτε από πιο γράμμα ξεκινά το όνομα σας. Πείτε από πιο γράμμα ξεκινάνε κάποια
αντικείμενα στο σπίτι σας. Σιγά σιγά τα παιδιά θα καταλάβουν πως ο κόσμος είναι
γεμάτος γράμματα!
2.Βλέπουμε
ένα-ένα τα γράμματα και συζητάμε
Αφού μιλήσετε για τα
γράμματα, πείτε στα παιδιά τι γράφει η κάθε καρτέλα ή αφήστε τα να διαβάσουν αν
μπορούν. Στη συνέχεια συζητήστε για κάθε μια πρόταση ή λέξη που υπάρχει και
αφήστε τα παιδιά να σας πουν τη νομίζουν για το κάθε γράμμα.
3.Δείτε το τραγούδι του Ελληνικού
Αλφάβητου σε ένα όμορφο βίντεο με ζώα και αντικείμενα για κάθε γράμμα!
Επιμέλεια: Δρ Ράνια Χιουρέα
Σύμβουλος ΕΑΕ
Διαβάστε επίσης:
- Μοντεσσοριανή εκπαίδευση στο σπίτι: Προαναγνωστική άσκηση για παιδιά από 3 ετών και πάνω
- 10 σημάδια που δείχνουν ότι ένα παιδί χρειάζεται Εργοθεραπεία
- Η μυστική γλώσσα των νηπίων: Τι σημαίνει η συμπεριφορά τους
- Οι ταμπλέτες
πιθανός κίνδυνος για την
ανάπτυξη των μικρών παιδιών
- ΒΙΒΛΙΟ- Οδηγός Γονέα (για προσχολική ηλικία) Κ. Βρυνιώτη, Α. Κυρίδης, Ε.
Σιβροπούλου-Θεοδοσιάδου, Κ. Χρυσαφίδης
- Πρέπει
να μάθει να γράφει και να διαβάζει ένα παιδί από το Νηπιαγωγείο; Έρη Πιπεράκη, Ψυχολόγος
- Βασικά ορόσημα και δεξιότητες παιδιών 1 - 4
ετών (νήπια) Ελένη
Τσιλιώρη Πέπε MSc SLP-CCC, Λογοπεδικός
- Τι είναι η ακουστική επεξεργασία
- Πώς θα μάθει το παιδί μου να δένει τα κορδόνια του; Νάντια Κρασσαδάκη
- Σχολική Ετοιμότητα. Ποιος είναι έτοιμος, για ποιον και πότε; Αλίκη Κασσωτάκη
- Οι επικοινωνιακές δεξιότητες του παιδιού ανά ηλικία, μέχρι 7 ετών Ελένη Λούκουτου
- Πώς αντιμετωπίζουμε τα ΟΧΙ των παιδιών στην ηλικία των 1,5 – 3,5 ετών Δρ. Ράνια Χιουρέα, Σχολ.
Σύμβουλος ΕΑΕ
- Τα χαρακτηριστικά στάδια της ανάπτυξης των παιδιών 0-5 ετών
- Στάδια ανάπτυξης του παιδιού: πότε να ανησυχήσετε
- Η ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ στην προσχολική ηλικία - Πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου