Η ζωή μας έχει αλλάξει λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού και τα παιδιά όλων των ηλικιών μένουν σπίτι.Τα περισσότερα παιδιά του νηπιαγωγείου θα άρχιζαν να έχουν μια καθημερινή επαφή με τα γράμματα, τις ζωγραφιές και θα προετοιμαζόντουσαν για τη ζωή στο μεγάλο σχολείο.Τα πράγματα όμως άλλαξαν, τα σχολεία έκλεισαν εξαιτίας του κορωνοϊού και τα παιδιά μένουν σπίτι για δικό τους καλό και για το καλό των οικείων τους.Τι μπορείτε να κάνετε ως γονείς; Να κρατήσετε την επαφή με το σχολείο ζωντανή μέσα από απλές ασκήσεις. Όχι, δεν σας ζητάμε να αναλάβετε το ρόλο του εκπαιδευτικού. Αλλά να περάσετε λίγο δημιουργικό χρόνο με τα παιδιά σας, μέσα από διαδραστικά παιχνίδια-προαναγνωστικές ασκήσεις.Δείτε παρακάτω μία μοντεσσοριανή δραστηριότητα για παιδιά νηπιαγωγείου.Προαναγνωστικό παιχνίδι: Βρες το γράμμα
Πριν αρχίσει το παιδί σας να διαβάζει με επιτυχία, μπορεί να μάθει πώς ακούγονται κάποιες λέξεις ή γράμματα και πώς μοιάζουν.
- Πείτε στο παιδί σας «Αναρωτιέμαι αν μπορείς να βρεις κάτι στο σπίτι που να αρχίζει από το γράμμα "Β". Προσοχή μην πείτε τη λέξη «Βήτα» αλλά τον ήχο που κάνει «Βου».
- Επαναλάβετε τον ήχο πολλές φορές και έπειτα παρακινήστε το να ψάξει για να βρει κάτι που αρχίζει από αυτό το γράμμα.
Κάθε παιδί, είναι διαφορετικό, αλλά σε αυτό το παιχνίδι, σίγουρα μπορούν να ανταποκριθούν ακόμη και τα παιδιά ηλικίας 3 και 4 ετών.Ο «κατάσκοπος»: Μια διασκεδαστική εκδοχή του παιχνιδιού
- Βάλτε επάνω στο τραπέζι 5-6 διάφορα αντικείμενα. Κάθε αντικείμενο θα πρέπει να αρχίζει από διαφορετικό γράμμα (όπου γράμμα και διαφορετικός ήχος). Για παράδειγμα, βάλτε στο τραπέζι ένα λούτρινο γουρουνάκι, ένα μήλο, ένα μικρό αυτοκινητάκι
- Ζητήστε από το παιδί να βρει το αντικείμενο που αρχίζει από το γράμμα «Γου», το γουρουνάκι δηλαδή.
Το μικρό σας σίγουρα θα διασκεδάσει και θα μάθει παίζοντας, ενώ εσείς από την άλλη θα περνάτε δημιουργικό χρόνο μαζί του.Ανάρτηση στο Γονείς - ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ~ Μένοντας Σπίτι και Γονείς - ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑΔιαβάστε επίσης:
- ΒΙΒΛΙΟ- Οδηγός Γονέα (για προσχολική ηλικία) Κ. Βρυνιώτη, Α. Κυρίδης, Ε. Σιβροπούλου-Θεοδοσιάδου, Κ. Χρυσαφίδης
- Πρέπει να μάθει να γράφει και να διαβάζει ένα παιδί από το Νηπιαγωγείο; Έρη Πιπεράκη, Ψυχολόγος
- Βασικά ορόσημα και δεξιότητες παιδιών 1 - 4 ετών (νήπια) Ελένη Τσιλιώρη Πέπε MSc SLP-CCC, Λογοπεδικός
- Πώς αντιμετωπίζουμε τα ΟΧΙ των παιδιών στην ηλικία των 1,5 – 3,5 ετών Δρ. Ράνια Χιουρέα, Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ
- Τα χαρακτηριστικά στάδια της ανάπτυξης των παιδιών 0-5 ετών
- Στάδια ανάπτυξης του παιδιού: πότε να ανησυχήσετε
- Τι είναι η ακουστική επεξεργασία
- Ερωτηματολόγιο Επάρκειας Ακουστικής Επεξεργασίας νηπίου
- Λεπτή Κινητικότητα - Ερωτηματολόγιο επάρκειας
- Η ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ στην προσχολική ηλικία - Πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν
- Πώς θα μάθει το παιδί μου να δένει τα κορδόνια του; Νάντια Κρασσαδάκη
- Σχολική Ετοιμότητα. Ποιος είναι έτοιμος, για ποιον και πότε; Αλίκη Κασσωτάκη
- Οι επικοινωνιακές δεξιότητες του παιδιού ανά ηλικία, μέχρι 7 ετών Ελένη Λούκουτου
Διδάκτωρ Σχολής Ψυχολογίας & Επιστημών της Αγωγής Παν/μίου Γενεύης~Εξειδίκευση: Εκπ/ση Τυφλών. τ.Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ Αν.Αττικής, Β΄Αθήνας, Κυκλάδων & ΔΕ Ιλίου & Αν.Αττικής. Στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται πληροφορίες, άρθρα, εγκύκλιοι & υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου Γενικής & Ειδ. Αγωγής, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς επίσης θέματα γονέων, εκπαιδευτικών, επικαιρότητας & ψυχικής υγείας-αυτοβελτίωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου