Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2019

Υλικό - Ν.ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ: Μαθαίνοντας Μαθηματικά με ψηφιακό παιχνίδι ~ Clash of Wizardry




 
Το «σοβαρό παιχνίδι» Clash of Wizardry είναι το πνευματικό προϊόν που προέκυψε από μια εταιρική σχέση καινοτομίας μεταξύ τεσσάρων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Γερμανία, Ελλάδα (ΕΝΕΕΓΥΛ Αχαρνών), Ιταλία και Πορτογαλία.
Τα «σοβαρά παιχνίδια» ή αλλιώς «παιχνίδια σοβαρού σκοπού» (serious games) γίνονται όλο και πιο δημοφιλή καθώς οι εκπαιδευτικοί αρχίζουν να ξεκλειδώνουν τις δυνατότητές τους.
 Σκοπός του Clash of Wizardry είναι να προσφέρει ένα σταθερό εκπαιδευτικό εργαλείο βασισμένο στα εθνικά προγράμματα σπουδών και έτσι να επιτρέψει την αποτελεσματική ενοποίηση της μάθησης, να ανταποκριθεί στα ποιοτικά πρότυπα των εμπορικών παιχνιδιών έτσι ώστε οι μαθητές να παρακινηθούν να παίξουν, και, ταυτόχρονα, να μελετούν με τον δικό τους ρυθμό και με δική τους πρωτοβουλία. Μέσα από αυτό το «παιχνίδι σοβαρού σκοπού», το Clash of Wizardry, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εξάψουν το ενδιαφέρον των μαθητών για τα μαθηματικά, ένα μάθημα που συνήθως τους δυσκολεύει ιδιαίτερα. Με αυτό τον τρόπο ενισχύονται τα κίνητρα προς μάθηση των μαθητών, καθώς έχουν τη δυνατότητα να μάθουν και να εξασκηθούν στα μαθηματικά παίζοντας.
Λίγα λόγια για το παιχνίδι
Μια ομάδα μάγων έκανε ένα ξόρκι που συγκέντρωσε εκπαιδευτικούς, προγραμματιστές και ερευνητές από όλη την Ευρώπη (Πορτογαλία, Γερμανία, Ιταλία και Ελλάδα). Αυτή η «συλλογή μυαλών», με την υποστήριξη της Πορτογαλικής Εθνικής Υπηρεσίας του Προγράμματος Erasmus +, σχεδίασε το έργο αυτό, το οποίο ονομάστηκε: E-MaGIC.
Το Clash of Wizardry, το εκπαιδευτικό παιχνίδι που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του έργου E-MaGIC, είναι μια μαγευτική αρένα όπου μπορεί όποιος θέλει να εξασκήσει τις γνώσεις του στα μαθηματικά. Να μάθει μαγικά ξόρκια και να μονομαχήσει εναντίον άλλων μάγων σε μια αρένα. Τα πιο ισχυρά ξόρκια απαιτούν περισσότερες δεξιότητες, αλλά είναι πιο αποτελεσματικά και καταβάλουν τον αντίπαλό μας γρηγορότερα.
Το παιχνίδι δεν αποκλείει κανέναν, είτε είναι ιδιοφυΐα στα μαθηματικά είτε απλώς προσπαθεί να γίνει καλύτερος, υπάρχει για τον καθένα μια πρόκληση που του ταιριάζει!
Το Clash of Wizardry δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τους μικρούς μας μάγους να αναρριχηθούν στην ιεραρχία και να γίνουν σπουδαίοι μάγοι στα μαθηματικά.
Εάν είστε μάγος σε ένα σχολείο και θέλετε να εφαρμόσετε αυτό το μαγικό τεχνούργημα στην τάξη, υπάρχει ό,τι χρειάζεστε. Δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν οδηγίες που θα τους βοηθήσουν να χρησιμοποιήσουν το παιχνίδι ως εργαλείο, το οποίο μπορεί να ενσωματωθεί στα καθημερινά τους μαθήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός εκπαιδευτικού οδηγού και εκπαιδευτικών βίντεο. Μέσω αυτών:
1.Προτείνονται στους εκπαιδευτικούς διαφορετικοί τρόποι βελτιστοποίησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων για τους μαθητές τους και τρόποι να παρακινήσουν όσους μαθητές είχαν κακές εμπειρίες μάθησης στο παρελθόν.
2.Παρουσιάζονται μέθοδοι εργασίας με μαθητές που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά.
3.Παρουσιάζονται τρόποι ενσωμάτωσης του παιχνιδιού στις τάξεις.
Το παιχνίδι
Βυθισμένοι σε έναν κόσμο μαγείας και χρησιμοποιώντας ξόρκια που ενεργοποιούνται κατά την επίλυση μαθηματικών πράξεων, οι μαθητές στοχεύουν να νικήσουν τον αντίπαλό τους και να προχωρήσουν στο παιχνίδι με τις μαθηματικές τους δεξιότητες με παιχνιώδη, τρόπο, ελκυστικό και διαδραστικό.
Οι μαθητές πρέπει να εκτελούν γρήγορα μαθηματικές πράξεις που θα τους προσφέρουν πλεονεκτήματα έναντι του αντιπάλου τους, ενθαρρύνοντάς τους να προχωρήσουν περισσότερο και έτσι να εδραιώσουν τη μάθησή τους.
Με το Clash of Wizardry, οι μαθητές δεν πιέζονται να μάθουν, αλλά σύντομα θα συνειδητοποιήσουν ότι η εξάσκηση και βελτίωση στις μαθηματικές πράξεις θα ενισχύσει την επιτυχία τους στο παιχνίδι. Ως εκ τούτου, και σε αντίθεση με πολλές από τις μαθηματικές προσεγγίσεις στο μάθημα, το έργο E-MaGIC αντιμετωπίζει πραγματικά τις βασικές δεξιότητες μάθησης μαθηματικών, μέσα από το «σοβαρό παιχνίδι» του.
 Το έργο
«Σοβαρά παιχνίδια» υπάρχουν σε πολλούς τομείς της γνώσης. Επί του παρόντος, υπάρχει μια αυξανόμενη χρήση στην εκπαίδευση, ως αποτέλεσμα της εξέλιξης της εκπαίδευσης και της δυνατότητας των μαθητών να βιώσουν αδύνατες και απίθανες καταστάσεις, οι οποίες τους επιτρέπουν να ξεπεράσουν τις προκλήσεις, με ασφάλεια και αλληλεπίδραση, κατευθύνοντας τη μάθηση και την ενοποίηση του περιεχομένου.
Η ιδέα της διασκέδασης
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus +  (Βασική Δράση 2, Συνεργασία Καινοτομίας και Ανταλλαγή Βέλτιστων Πρακτικών), ξεκίνησε το έργο E-MaGIC (Παιδεία στα Μαθηματικά με Παιχνίδια). Διάρκεια: 1η Νοεμβρίου 2017 έως 31 Οκτωβρίου 2019.
Στόχος:
1) Η ανάπτυξη ενός ψηφιακού εκπαιδευτικού πόρου, που θα απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 12 έως 16 ετών.
2) Υποστήριξη της διαδικασίας μάθησης και της ποιότητας της γνώσης με βάση μια καινοτόμα στρατηγική.
3) Ενίσχυση της μάθησης των μαθητών με παιχνιώδη, ευχάριστο και διαδραστικό τρόπο.
4) Να επιτρέψει την ενεργό και αντανακλαστική δράση των μαθητών.
5) Προώθηση της ένταξης.
6) Συμβολή στη μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης.

Πηγές



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου