Ένα στα δέκα, περίπου, ελληνόπουλα παρουσιάζει Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ). Τα συμπτώματα θεωρούνται παθολογικά, όταν εμφανίζονται σε υπερβολικό βαθμό, λαμβάνοντας πάντα υπ’ όψιν την ηλικία του παιδιού, όταν επιμένουν για χρονικά διαστήματα που ξεπερνούν τους έξι μήνες και όταν εκδηλώνονται σε 2 τουλάχιστον διαφορετικά περιβάλλοντα (π.χ σπίτι, εξωσχολικές δραστηριότητες, ή και  σχολείο ).
Γνωρίζετε ότι…
  • Τα πρώτα συμπτώματα ΔΕΠ-Υ εμφανίζονται πριν την ηλικία των 7 ετών.
  • Το 5% - 10% του παιδικού πληθυσμού παγκοσμίως εμφανίζει ΔΕΠ-Υ.
  • Στην εφηβεία, η υπερκινητικότητα και η παρορμητικότητα ως συμπτώματα ΔΕΠ-Υ «υποχωρούν», όχι όμως και η διάσπαση προσοχής.
  • Η αναλογία εμφάνισης της διαταραχής μεταξύ αγοριών & κοριτσιών είναι περίπου 3 προς 1.
  • Η ΔΕΠ-Υ έχει σε μεγάλο ποσοστό γονιδιακή, άρα κληρονομική βάση. Ωστόσο, υπάρχουν περιβαλλοντικοί παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης της διαταραχής (π.χ το κάπνισμα κατά την κύηση, το χαμηλό βάρος του παιδιού κατά τη γέννηση, τα ψυχολογικά προβλήματα του παιδιού κ.τ.λ).
  • Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ μπορεί να παρουσιάζουν και μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς να είναι απαραίτητη η συνύπαρξη τους.
  • Το Υπουργείο Υγείας δεν αναγνωρίζει τα παιδιά με ΔΕΠ–Υ ως άτομα που χρίζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης και αποκατάστασης.
  • Τα άτομα με ΔΕΠ-Υ μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο ακόμη και την ίδια τη ζωή τους, αφού η ΔΕΠ-Υ τα κάνει άκρως επιρρεπή σε ατυχήματα.
Και τώρα τι κάνουμε;
Η διάγνωση απαιτεί τη χρήση πολλαπλών μέσων αξιολόγησης και πολλαπλών διαγνωστικών μεθόδων. Η διάγνωση χρειάζεται να είναι λεπτομερής σε γνωστικό, συναισθηματικό, κοινωνικό, αλλά και μαθησιακό επίπεδο. Απαραίτητη όμως κρίνεται και η συμμετοχή των γονέων και του δασκάλου στη διαγνωστική διαδικασία.

Ένα παιδί με ΔΕΠ-Υ, στο σπίτι, στο σχολείο, στις παρέες…
Τι χρειάζεται
  • Θέλει όρια, κανόνες, δομημένες συμπεριφορές
  • Θέλει εναλλαγή δραστηριοτήτων και ερεθισμάτων
  • Θέλει συχνά διαλείμματα
  • Θέλει προσωπική επαφή και συμπάθεια
  • Θέλει το χαμόγελο
  • Θέλει συνεχή επιτήρηση και έλεγχο
  • Θέλει σταθερότητα στη συμπεριφορά του άλλου
  • Θέλει να αισθάνεται σημαντικός και ότι συμμετέχει στα πλαίσια που έχει ενταχθεί
  • Θέλει επιβράβευση, συνεχή ενθάρρυνση και παρότρυνση
Τι δεν χρειάζεται
  • όχι ασαφή όρια και ακαθόριστους κανόνες
  • όχι μονότονη διδασκαλία
  • όχι συνεχόμενη δουλειά
  • όχι απρόσωπες και απομονωτικές συμπεριφορές
  • όχι την ειρωνεία
  • όχι αυστηρότητα
  • όχι σκαμπανεβάσματα
  • όχι απομόνωση και αδιαφορία
  • όχι πίεση, ζόρισμα ή ένταση
Η ΔΕΠ-Υ ανήκει στις λεγόμενες «διασπαστικές διαταραχές της συμπεριφοράς», οι οποίες αναφέρονται στον πίνακα παρακάτω.


Διαβάστε επίσης:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις