Με σκοπό τη διευκόλυνση των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων σχετικά με τις ενέργειες των Ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών, παραθέτουμε γραμμική περιγραφή εκείνου που ορίζει η νομοθεσία. Πηγή: 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής.
Οι διαδικασίες προχωρούν διαδοχικά, χωρισμένες σε επιμέρους «Επίπεδα», αρχίζοντας από τον εκπαιδευτικό της τάξης και την οικογένεια. Σε κάθε επίπεδο εμπλέκονται σταδιακά τα υπόλοιπα πλαίσια, όπου από το χώρο της σχολικής τάξης και την ενδοσχολική παρέμβαση γίνεται ένα άνοιγμα προς τα έξω, για χρήση οικοσυστημάτων που είναι εκτός σχολικής μονάδας. Επισημαίνεται ότι σε όλη τη διαδικασία υπάρχει διαρκής ενημέρωση και εμπλοκή των γονέων.
Το σύνολο των ενεργειών και της διαδικασίας, βασίζεται στην οικοσυστημική θεώρηση της εκπαιδευτικής πράξης, στην εκπαιδευτική νομοθεσία, αλλά και στην πολύχρονη εμπειρία εφαρμογής Πρωτόκολλου Συνεργασίας Γενικής-Ειδικής Αγωγής (βλ. π.χ. Εγκύκλιοι - ΣΧΟΛ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ-Θέματα Σχολείων: Αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολείο -Πρωτόκολλο συνεργασίας)
1. ΜΑΘΗΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ -πρόταση του σχολείου για αξιολόγηση- ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ & ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΜΕΣΑ Α΄ Eπίπεδο Εκπαιδευτικός τάξης – γονείς Καταγραφή ζητημάτων σε ημερολόγιο εκπαιδευτικού. Β΄ Eπίπεδο Εκπαιδευτικός τάξης – γονείςΟμάδα Εκπ/κης Υποστήριξης Μαθητών Ενημέρωση Συντονιστή Παιδ. Ευθύνης.Ενημέρωση Υπεύθυνου εκ μέρους του ΚΕΣΥ.Συγγραφή και εφαρμογή Βραχυπρόθεσμου Προγράμματος Παρέμβασης (Β.Π.Π.). Γ΄ Eπίπεδο Εκπαιδευτικός τάξης – γονείςΟμάδα Εκπ/κης Υποστήριξης Μαθητών Πρόταση προς τους γονείς για παραπομπή σε ΚΕΣΥ αν το παιδί δεν έχει ήδη παραπεμφθεί. Δ΄ Eπίπεδο Γονείς – ΚΕΣΥ Αίτημα των γονέων στο ΚΕΣΥ.Στην περίπτωση που οι γονείς δεν συμφωνούν, συνεχίζεται η παρέμβαση στην τάξη μέσα από Β.Π.Π. και διαρκή ενημέρωσή τους. Ε΄ Eπίπεδο Εκπαιδευτικός τάξης – γονείςΟμάδα Εκπ/κης Υποστήριξης ΜαθητώνΣύλλογος Διδασκόντων Συμπλήρωση Παιδαγωγικών Εκθέσεων.Σύνταξη Πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων.Παραπομπή σε ΚΕΣΥ με ανωτέρω και επιπλέον έγγραφα που ζητά το ΚΕΣΥ, στην περίπτωση που οι γονείς συμφωνούν να αιτηθούν στο ΚΕΣΥ. Στ΄ Eπίπεδο Σχολείο – ΚΕΣΥ Το σύνολο των εγγράφων του σχολείου με εμπιστευτική αλληλογραφία φτάνει στο ΚΕΣΥ. 2. ΜΑΘΗΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ -αυτόβουλο αίτημα γονέα για αξιολόγηση- ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ & ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΜΕΣΑ Α΄ επίπεδο Γονείς – ΚΕΣΥ Αίτημα των γονέων στο ΚΕΣΥ. Β΄ επίπεδο Εκπαιδευτικός τάξης – γονείςΟμάδα Εκπ/κης Υποστήριξης ΜαθητώνΣύλλογος Διδασκόντων Το σχολείο αποστέλλει στο ΚΕΣΥ:Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων με Παιδαγωγική Εκθέσεις.Ενέργειες σχολείου και αποτελέσματα.Επιπλέον έγγραφα που ζητά το ΚΕΣΥ. 3. ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΕ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΚΕΣΥ ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ & ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΜΕΣΑ Ομάδα Εκπ/κης Υποστήριξης ΜαθητώνΓονείςΥπεύθυνος εκ μέρους του ΚΕΣΥ Ενημέρωση Συντονιστή Παιδ. Ευθύνης.Εξειδίκευση των βασικών αξόνων των Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.). Διαρκής παρακολούθηση και διαρκής παρέμβαση. 4. ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΕ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ ΙΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ & ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΜΕΣΑ Ομάδα Εκπ/κης Υποστήριξης ΜαθητώνΓονείςΜέλος του ΙΠΔ Το σχολείο ζητεί από το ΙΠΔ άμεση σύνδεση και υποστήριξη για κοινές ενέργειες. Ενημέρωση του Συντονιστή Παιδ. Ευθύνης και του Υπεύθυνου εκ μέρους του ΚΕΣΥ.
Ανάρτηση chiourea.gr στο Υλικό - ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-Διδασκαλία: Εκπαιδευτικό Υλικό για δυσκολίες στην τάξη και Υλικό - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛ. ΤΑΞΗΣ
Διαβάστε επίσης:
Διδάκτωρ Σχολής Ψυχολογίας & Επιστημών της Αγωγής Παν/μίου Γενεύης~Εξειδίκευση: Εκπ/ση Τυφλών. τ.Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ Αν.Αττικής, Β΄Αθήνας, Κυκλάδων & ΔΕ Ιλίου & Αν.Αττικής. Στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται πληροφορίες, άρθρα, εγκύκλιοι & υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου Γενικής & Ειδ. Αγωγής, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς επίσης θέματα γονέων, εκπαιδευτικών, επικαιρότητας & ψυχικής υγείας-αυτοβελτίωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου