ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΘΕΜΑ: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΔΔΥ - ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Θέλουμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στην πρόθεση του ΥΠΑΙΘ να καταργήσει τα ΚΕΔΔΥ με το νομοσχέδιο που προωθεί για ψήφιση μετά το Πάσχα.Πιστεύουμε ότι αυτή η διαφαινόμενη πρόθεση του ΥΠΑΙΘ θα μας γυρίσει αρκετά χρόνια πίσω τότε που οι διαγνώσεις γινόταν από τα νοσοκομεία χωρίς καμμιά παιδαγωγική κατέυθυνση, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η αντίληψηστην κοινωνία οτι οι δυσκολίες στη μάθηση είναι «αρρώστια» και τα παιδιά να στιγματίζονται.Η νέα δομή, το ΚΕΣΥ, που αντικαθιστά το ΚΕΔΔΥ δεν προβλέπεται να κάνουν διαγνώσεις αλλά ανίχνευση μαθησιακων δυσκολιών σε δεύτερο επίπεδο, θα εφαρμόζονται διάφορα προγράμματα παρέμβασης και ο χρόνος θα τρέχει εις βάρος των παιδιών. Όταν το ζητούμενο είναι η έγκυρη και έγκαιρη διάγνωση ώστε να έχουμε την πολυπόθητη πρώιμη παρέμβαση, καταλαβαίνουμε ότι αυτό πλέον είναι μια ουτοπία.Μεταφέρεται όλο το βάρος της διάγνωσης και παρέμβασης στους εκπαιδευτκούς των σχολικών μονάδων χωρίς την διεπιστημονικότητα (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, παιδοψυχίατροι κ.α.) που απαιτείται για μια έγκυρη διάγνωση που θα βοηθήσει να έχουμε την αντίστοιχη εκπαιδευτική παρέμβαση. Με την εκπαιδευση στην Ελλάδα μετά από τόσα χρόνια μνημονίων να αντιμετωπίζει πολλές δυσκολίες (υποστελέχωση, έλειψη υποδομών κ.α.) πρακτικά είναι αδύνατο να λειτουργήσει όλο αυτό όση προσπάθεια και να καταβληθεί από τους εκπαιδευτικούς.Οι γονείς θα αναγκαστούν να στραφούν σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα με μεγάλο οικονομικό κόστος αφού τα ιατροπαιδαγωγικά κέντρα των νοσοκομείων είναι σε μεγαλα αστικά κέντρα, πολύ λίγα και χωρίς εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για την εμπορευματοποίηση των διαγνώσεων μαθησιακών δυσκολιών, την ταλαιπωρία χιλιάδων οικογενειών και την απουσία της απαραίτητσς εκπαιδευτικής παρέμβασης των μαθητών με δυσκολίες στη μάθηση.Το ΚΕΔΔΥ είναι ένας δημόσιος διαγνωστικός φορέας που παρέχει δωρεάν τις υπηρεσίες του, παρότι ποτέ δεν υποστηρίκτηκε ουσιαστικά από την πολιτεία (μόνιμα υποστελεχωμενο, χωρίς μόνιμο προσωπικό) προσέφερε σημαντικό έργο. Πιστεύουμε ότι η πρόθεση του ΥΠΑΙΘ είναι να σταματήσει τις διαγνωσεις μαθησιακών δυσκολιών, γιατί από την στιγμή που υπάρχει διάγνωση η πολιτεία ήταν υποχρεωμένη να στηρίξει τον μαθητή μέσω των εκπαιδευτικών δομών που προβλεπει ο νόμος της Ειδικής Αγωγής, τμήματα ένταξης, παράλληλες στηρίξεις, διδασκαλία στο σπίτι, με τοποθετήσεις επί πλέον εκπαίδευτικών. Τον πώς αντιμετωπίζουμε την διαφορετικότητα στα σχολεία είναι ο δείκτης της ποιότητας που έχουμε στην εκπαίδευσή μας.ΖΗΤΆΜΕ ΤΗΝ ΑΠΌΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ-ΤΗΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΚΕΔΔΥ - ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ-ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ.Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣΖΑΚΥΝΘΟΣ 28-03-2018
Διδάκτωρ Σχολής Ψυχολογίας & Επιστημών της Αγωγής Παν/μίου Γενεύης~Εξειδίκευση: Εκπ/ση Τυφλών. τ.Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ Αν.Αττικής, Β΄Αθήνας, Κυκλάδων & ΔΕ Ιλίου & Αν.Αττικής. Στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται πληροφορίες, άρθρα, εγκύκλιοι & υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου Γενικής & Ειδ. Αγωγής, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς επίσης θέματα γονέων, εκπαιδευτικών, επικαιρότητας & ψυχικής υγείας-αυτοβελτίωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου