Ωστόσο έχουν γίνει πολλές συζητήσεις και έχουν δημοσιευτεί σχετικές
γνωμοδοτήσεις στο παρελθόν για την αναπλήρωση ωρών σε περίπτωση απουσίας
εκπαιδευτικού:
Η γνωμοδότηση της νομικής Σύμβουλου της
ΔΟΕ Μαρίας-Μαγδαληνής Τσίπρα για αυτό το θέμα αναφέρει στο τέλος:
«Η αντικατάσταση εκπαιδευτικού, που λείπει ή η κάλυψη κενού ή η
απασχόληση των μαθητών με οποιονδήποτε τρόπο, σαφώς συνιστά παροχή διδακτικού έργου, όπως έχει κριθεί και από την
νομολογία των Δικαστηρίων». Μπορείτε
να τη διαβάσετε εδώ
Προκειμένου να δοθεί η δέουσα λύση, επειδή η αναπλήρωση εκπαιδευτικού
συνιστά παροχή διδακτικού έργου, όπως έχει κριθεί και από την νομολογία των
Δικαστηρίων, αποφασίστηκε ότι θα υπολογίζεται ως διπλή η διδακτική ώρα για όσους εκπαιδευτικούς καλύπτουν κενά από
απουσίες συναδέλφων τους, επειδή ο εκπαιδευτικός επιβαρύνεται περισσότερο από μία συνήθη διδασκαλία. Να σημειωθεί
ότι και οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων
ένταξης θα μπορούν να αναπληρώνουν κενά από απουσίες άλλων εκπαιδευτικών.
Πραγματικά είναι μια τεκμηριωμένη γνωμοδότηση βασισμένη στα σχετικά νομικά
κείμενα, και αποφάσεις:
Όσοι έχουν διδάξει, ξέρουν ότι και μάθημα να μην
κάνεις, όταν μπαίνεις σε μια τάξη για να αναπληρώσεις
ώρα εκπαιδευτικού που απουσιάζει, και μόνο την ευθύνη των
μαθητών που έχεις, είναι σαν να πραγματοποιείς κάτι περισσότερο
από μία ώρα διδακτικής εργασίας.
Όταν μπαίνεις σε μια τάξη και δεν κάνεις μάθημα και απλά
προσέχεις-απασχολείς τους μαθητές, χωρίς κάποιο πλάνο και ρυθμό, είναι πιο
δύσκολες οι συνθήκες και ο εκπαιδευτικός επιβαρύνεται περισσότερο από μία
συνήθη διδασκαλία.
Οι μαθητές αντιλαμβάνονται και εκμεταλλεύονται τα «χαλαρό»
κλίμα. Η πίεση στον εκπαιδευτικό για τάξη, ησυχία και ασφάλεια είναι
μεγαλύτερες. Για αυτό εκπαιδευτικοί, που μπορεί να καλύπτουν κενό, προτιμούν να
ασχοληθούν με τη διδασκαλία κάποιου αντικειμένου για να υπάρχει ένας
στοιχειώδης ρυθμός και να μην έχουν και τύψεις ότι σκότωσαν
άσκοπα μια ώρα με 20-25 μαθητές.
Η διδασκαλία στη σχολική τάξη, δεν είναι μόνο μάθημα, αλλά
και όλα τα άλλα που συμβαίνουν μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών: Παρατηρήσεις,
ερωτήσεις, απρόοπτα, ασθένειες, απώλειες, τσακωμοί, τηλέφωνα σε γονείς και άλλα
πολλά που δε μπορούν να αναφερθούν και να προβλεφθούν γιατί,για όσους δε
ξέρουν, μιλάμε για σχολική τάξη.
Σε όλα αυτά πρέπει να αποφασίσει,να παρέμβει, να απαντήσει και να τα
διευθετήσει ο εκπαιδευτικός.
Ας σκεφτούμε επιπλέον ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να ματαιώσει όλες
τις εργασίες που είχε προγραμματίσει στα κενά του διορθώσεις,
προετοιμασία διδασκαλίας και μέσων, συζητήσεις, ενημερώσεις, και
ότι το χρόνο που "έχασε" θα πρέπει να τον
αναπληρώσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου