Το ΠΔ 79/2017 σε συνδυασμό με τα σχετικά άρθρα από το Καθηκοντολόγιο (2002) διατηρούν το θολό τοπίο σχετικά με την αναπλήρωση ωρών, παρά τις σχετικές προβλέψεις του ΠΔ 79 ότι ο Σ.Δ αποφασίζει για τον τρόπο αναπλήρωσης. Διαβάστε εδώ για τις αντιφάσεις σχετικά με την αναπλήρωση.
Ωστόσο έχουν γίνει πολλές συζητήσεις και έχουν δημοσιευτεί σχετικές γνωμοδοτήσεις στο παρελθόν για την αναπλήρωση ωρών σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού:
Η γνωμοδότηση της νομικής Σύμβουλου της ΔΟΕ Μαρίας-Μαγδαληνής Τσίπρα για αυτό το θέμα αναφέρει στο τέλος:
«Η αντικατάσταση εκπαιδευτικού, που λείπει ή η κάλυψη κενού ή η απασχόληση των μαθητών με οποιονδήποτε τρόπο, σαφώς συνιστά παροχή διδακτικού έργου, όπως έχει κριθεί και από την νομολογία των Δικαστηρίων». Μπορείτε να τη διαβάσετε εδώΠροκειμένου να δοθεί η δέουσα λύση, επειδή η αναπλήρωση εκπαιδευτικού συνιστά παροχή διδακτικού έργου, όπως έχει κριθεί και από την νομολογία των Δικαστηρίων, αποφασίστηκε ότι θα υπολογίζεται ως διπλή η διδακτική ώρα για όσους εκπαιδευτικούς καλύπτουν κενά από απουσίες συναδέλφων τους, επειδή ο εκπαιδευτικός επιβαρύνεται περισσότερο από μία συνήθη διδασκαλία. Να σημειωθεί ότι και οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης θα μπορούν να αναπληρώνουν κενά από απουσίες άλλων εκπαιδευτικών.Πραγματικά είναι μια τεκμηριωμένη γνωμοδότηση βασισμένη στα σχετικά νομικά κείμενα, και αποφάσεις:Όσοι έχουν διδάξει, ξέρουν ότι και μάθημα να μην κάνεις, όταν μπαίνεις σε μια τάξη για να αναπληρώσεις ώρα εκπαιδευτικού που απουσιάζει, και μόνο την ευθύνη των μαθητών που έχεις, είναι σαν να πραγματοποιείς κάτι περισσότερο από μία ώρα διδακτικής εργασίας.Όταν μπαίνεις σε μια τάξη και δεν κάνεις μάθημα και απλά προσέχεις-απασχολείς τους μαθητές, χωρίς κάποιο πλάνο και ρυθμό, είναι πιο δύσκολες οι συνθήκες και ο εκπαιδευτικός επιβαρύνεται περισσότερο από μία συνήθη διδασκαλία.Οι μαθητές αντιλαμβάνονται και εκμεταλλεύονται τα «χαλαρό» κλίμα. Η πίεση στον εκπαιδευτικό για τάξη, ησυχία και ασφάλεια είναι μεγαλύτερες. Για αυτό εκπαιδευτικοί, που μπορεί να καλύπτουν κενό, προτιμούν να ασχοληθούν με τη διδασκαλία κάποιου αντικειμένου για να υπάρχει ένας στοιχειώδης ρυθμός και να μην έχουν και τύψεις ότι σκότωσαν άσκοπα μια ώρα με 20-25 μαθητές.Η διδασκαλία στη σχολική τάξη, δεν είναι μόνο μάθημα, αλλά και όλα τα άλλα που συμβαίνουν μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών: Παρατηρήσεις, ερωτήσεις, απρόοπτα, ασθένειες, απώλειες, τσακωμοί, τηλέφωνα σε γονείς και άλλα πολλά που δε μπορούν να αναφερθούν και να προβλεφθούν γιατί,για όσους δε ξέρουν, μιλάμε για σχολική τάξη.Σε όλα αυτά πρέπει να αποφασίσει,να παρέμβει, να απαντήσει και να τα διευθετήσει ο εκπαιδευτικός.Ας σκεφτούμε επιπλέον ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να ματαιώσει όλες τις εργασίες που είχε προγραμματίσει στα κενά του διορθώσεις, προετοιμασία διδασκαλίας και μέσων, συζητήσεις, ενημερώσεις, και ότι το χρόνο που "έχασε" θα πρέπει να τον αναπληρώσει.
ΣΧΟΛΙΑ
Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:
- VIDEO: «Έχω Αυτισμό, Είμαι Διαφορετικός, Είμαι ο Εαυτός μου» ♥ (Αυτισμός)
- Kείμενο-VIDEO Δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης ♥ (Επικαιρότητα - Κοινωνία)
- VIDEO: «Η τρόικα στην ταβέρνα» ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Τα VIDEO που πρέπει να δει κάθε Έλληνας! ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- Kείμενο-VIDEO Γλωσσολαλιά μιας «νεκρής» γλώσσας- Ράνια Χιουρέα ♥ (Επικαιρότητα-Πολιτισμός)
- VIDEO: "Δεν κρίνουμε ένα βιβλίο από το εξώφυλλο" ♥ (Επικαιρότητα)
- VIDEO:Συγκινητική ιστορία γέρου πατέρα, γιου και σπουργίτη ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Το καναρινί ποδήλατο ♥ (Παιδαγωγικά θέματα)
- VIDEO: Άγγελοι στη γη ♥ (Ειδική Αγωγή)
- VIDEO: Hand in Hand ♥ (Ειδική Αγωγή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου