1. Να καταβληθεί κάθε προσπάθεια να γίνει κατανομή τάξεων για το επόμενο σχολικό έτος, όπου
αυτό είναι εφικτό, με πιστή εφαρμογή της τελευταίας σχετικής εγκυκλίου του
ΥΠΠΕΘ (71858/Δ1/3-5-2017)
με θέμα: «Ενέργειες προγραμματισμού του
εκπαιδευτικού έργου των Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2017-2018 –
προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος» για να έχουν οι συνάδελφοι
άμεσα τη δυνατότητα να οργανώσουν το εκπαιδευτικό τους υλικό και τις
μεθοδολογικές – παιδαγωγικές τους ενέργειες.
Σύμφωνα με
την ανωτέρω εγκύκλιο, «προτείνεται ως παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης
τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία. Η ανάληψη του ίδιου τμήματος από
εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές
περιπτώσεις, μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων παιδαγωγικά τεκμηριωμένη
και με τη σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η ανάληψη τμήματος από τον ίδιο εκπαιδευτικό πέραν της
τριετίας, συνεχόμενης ή μη. Συνιστάται να αποφεύγεται η κατ’ εξακολούθηση
ανάληψη των ίδιων τάξεων ή κύκλου τάξεων (π.χ. Α’ – Β’ Δημοτικού) από τον ίδιο
εκπαιδευτικό. Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με σχετική απόφασή του, καθορίζει τα
κριτήρια για την κατανομή τμημάτων και τάξεων, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους
ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας». Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο: «η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών (π.χ.
χρόνια υπηρεσίας, οργανικά τοποθετημένος/-η, αναπληρωτής/-τρια,
αποσπασμένος/-η,) δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για την κατανομή των τμημάτων
και των τάξεων ανάμεσα στα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού».
Συνεπώς,
εξαντλείται κάθε περιθώριο προκειμένου να εφαρμόζονται τα παραπάνω και μόνο όπου
είναι ανέφικτο (π.χ. μονοθέσιο ή διθέσιο) ή επιβάλλεται από άλλους ειδικούς
λόγους, λαμβάνεται διαφορετική απόφαση μετά από ενημέρωση του Σχολικού
Συμβούλου και σύμφωνη γνώμη του.
2. Είναι αναγκαίο και ιδιαίτερα χρήσιμο οι εκπαιδευτικοί που δε θα βρίσκονται στο ίδιο
σχολείο το επόμενο σχολικό έτος, να αφήσουν στον επόμενο εκπαιδευτικό,
σημείωμα με όσες
πληροφορίες θεωρούν χρήσιμες (για τις ιδιαιτερότητες της τάξης ή του σχολείου
κατά περίπτωση, το μαθησιακό προφίλ των μαθητών, το γνωστικό τους επίπεδο, ενέργειες
που πρέπει να γίνουν, στοιχεία
επικοινωνίας κ.λ.π) προκειμένου να διευκολυνθεί στο έργο του. Ιδιαίτερα οι
προϊστάμενοι–ες των ολιγοθέσιων σχολείων που δε θα βρίσκονται στο ίδιο σχολείο,
οφείλουν επιπλέον να αφήσουν ολόκληρο το ηλεκτρονικό αρχείο των υπηρεσιακών εγγράφων στον
υπολογιστή του σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου