Επανακαθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο αποδεικνύεται η εξειδίκευση στην ειδική αγωγή και κατοχυρώνεται θεσμικά η αλληλεπίδραση των δομών ειδικής αγωγής με τις αντίστοιχες δομές της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης
Σειρά ρυθμίσεων που ενοποιούν τους σχολικούς τύπους παροχής ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Παιδείας, με στόχο να κατατεθούν προς ψήφιση στο νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση αμέσως μετά το άνοιγμα της Βουλής. Η διαβούλευση ολοκληρώνεται στις 20-8-2016.Οι ίδιες ρυθμίσεις αναθεωρούν το νομικό πλαίσιο του 2008 και του 2011 όσον αφορά στη διαδικασία της στελέχωσης των δομών ειδικής αγωγής. Επανακαθορίζεται, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο αποδεικνύεται η εξειδίκευση στην ειδική αγωγή και κατοχυρώνεται θεσμικά η αλληλεπίδραση των δομών ειδικής αγωγής με τις αντίστοιχες δομές της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.Παρέχεται, έτσι, η δυνατότητα υπηρέτησης σε δομές όλων των νηπιαγωγών και δασκάλων -με την απαραίτητη εξειδίκευση- και όχι μόνο των αποφοίτων των αντίστοιχων τμημάτων.Η μερική αναθεώρηση των προβλεπομένων προσόντων ικανοποιεί την προσωρινή κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της εκπαίδευσης, αφού σε αρκετές περιπτώσεις τα κενά καλύπτονται ακόμα και με αναπληρωτές από τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης χωρίς κανένα προσόν. Η ίδια δυνατότητα δίνεται και για τις οργανικές θέσεις.Η διάταξη προβλέπει τα εξής προσόντα:
- Διδακτορικό δίπλωμα στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
- Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
- Πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
- Πτυχίο από πανεπιστήμια της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο, με τουλάχιστον πενταετή αποδεδειγμένη προϋπηρεσία στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
Για τις περιπτώσεις που δεν καλύπτονται τα κενά με μετάθεση ή διορισμό, προβλέπονται αποσπάσεις εκπαιδευτικών, που αν δεν έχουν τα ανωτέρω προσόντα, δύνανται να είναι:
- Κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών.
- Έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός διδακτικού έτους στην ειδική αγωγή.
- Είναι γονείς παιδιών με ποσοστό αναπηρίας άνω του 67%.
- Έχουν προϋπηρεσία σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας.
- Αν εξακολουθεί να συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών, διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά, οι οποίοι συμμετέχουν υποχρεωτικά κατά προτεραιότητα σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης που υλοποιούνται από τους αρμόδιους φορείς για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Η ρύθμιση κατοχυρώνει, επιπλέον, την ισότιμη συμμετοχή του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού στις διαδικασίες λειτουργίας των Συλλόγων Διδασκόντων στα σχολεία ειδικής αγωγής.Επιμέλεια Ανάρτησης: chiourea.gr στο Ειδική Αγωγή - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Πηγή: xenesglosses.eu
Σχετικά άρθρα:
- Ειδική Αγωγή - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ: Τροπολογία σε «Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης» 5-8-2016
- Ειδική Αγωγή - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ: Ίδρυση εκατοντάδων νέων δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης: Τμημάτων Ένταξης και νέων Σχολικών Μονάδων 2-8-2016
- Έρχεται νέος τύπος σχολείου στην Ειδική Εκπαίδευση και ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης 12-7-2016
- Αναβαθμίζονται και δεν καταργούνται τα Τμήματα Ένταξης αναφέρει το Υπ. Παιδείας 15-2-2016
Διδάκτωρ Σχολής Ψυχολογίας & Επιστημών της Αγωγής Παν/μίου Γενεύης~Εξειδίκευση: Εκπ/ση Τυφλών. τ.Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ Αν.Αττικής, Β΄Αθήνας, Κυκλάδων & ΔΕ Ιλίου & Αν.Αττικής. Στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται πληροφορίες, άρθρα, εγκύκλιοι & υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου Γενικής & Ειδ. Αγωγής, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς επίσης θέματα γονέων, εκπαιδευτικών, επικαιρότητας & ψυχικής υγείας-αυτοβελτίωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου