ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
ΕΡΥΘΡΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ 20,
ΖΑΚΥΝΘΟΣ
e-mail
email:sgmusikzak@gmail.com
ΤΗΛ: 6944026767
ΖΑΚΥΝΘΟΣ 5-7-2016
ΠΡΟΣ
1.
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΥΠΑΙΘ
2.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠ/ΣΗΣ
3.
ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
4.
ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
5.
ΔΙΕΥ/ΝΤΗ ΔΕΥ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΕΡΩΤΗΣΗ
ΘΕΜΑ: ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ
ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ
ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΕΝ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΓΡΑΠΤΩΣ Η ΜΕ ΑΚΡΟΑΣΗ
Θέλουμε να γνωστοποιήσουμε την αντιπαιδαγωγική και στερημένη ηθικής
και ευαισθησίας ενέργεια παραπομπής
μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για επαναληπτική εξέταση το Σεπτέμβρη, (ΠΟΥ;) στο μάθημα Μουσικό Σύνολο-
Οργανοχρησία που σύμφωνα με την υπ’ αριθμ.60235/Γ7/26.5.2011 (ΦΕΚ
1012/τ.Β΄/26.5.2011) είναι ένα μάθημα στο οποίο ο μαθητής δεν εξετάζεται
γραπτώς ή δια ακροάσεως.
Είναι προφανής η
στοχοποίηση και η προσπάθεια εκδίωξης του συγκεκριμένου μαθητή που αφού τον
προάγουν στην επόμενη τάξη ταυτόχρονα τον
«κόβουν» σε ένα μουσικό μάθημα, με αποτέλεσμα ο μαθητής να αναγκάζεται
να συνεχίσει σε άλλο σχολείο την φοιτησή του . Πιθανόν η ιδιαιτερότητα του
μαθητή να μη «χωρά» στο Μουσικού Σχολείου Ζακύνθου(;).
Είναι μια πρακτική
που εφαρμόζεται στο Μουσικό Σχολείο Ζακύνθου για ''κάποιους'' μαθητές, αφού δεν απαιτείται τουλάχιστον
τεκμηριωμένη απόφαση Συλλόγου Καθηγητών, βάση νόμου, αλλά αρκεί απλά, η χωρίς
τεκμηρίωση απόφαση ακόμα και ενός μόνο καθηγητή για την εκδίωξη μαθητή από
το μουσικό σχολείο. Θα περιμέναμε
ειδικά από τους καθηγητές της μουσικής παιδείας μεγαλύτερη ευαισθησία και
κατανόηση στη διαφορετικότητα....
Βέβαια, αυτές οι
πρακτικές, δεν αφορούν το σύνολο των καθηγητών μουσικής παιδείας του Μουσικού
Σχολείου Ζακύνθου, που έχουν στηρίξει και αγκαλιάσει κάθε μαθητή χωρίς
διακρίσεις. Όμως δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτών ακυρώνονται σαν σύνολο, από τις
ενέργειες μερικών που αγγίζουν τα τα όρια του τραγελαφικού, όπως με το παραπάνω
συμβάν, με το οποίο αδικείται ξεκάθαρα ένας μαθητής με ιδιαιτερότητα,
αλλά και αμαυρώνεται ταυτόχρονα η εικόνα του σχολείου στην τοπική κοινωνία.
Αντί το Μουσικό
Σχολείο Ζακύνθου να παράγει και να προάγει τον πολιτισμό του νησιού,
χρησιμοποιώντας την μουσική παιδεία ως εργαλείο ένταξης και εκπαίδευσης των
μαθητών ιδιαίτερα αυτών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αποδεικνύοντας στην
πράξη τα ωφέλη της μουσικής παιδείας σε όλους τους μαθητές, αντ' αυτού, να τη
χρησιμοποιεί ως μέσο εκφοβισμού και εκδίωξης ''κάποιων'' μαθητών, και μάλιστα
σε μουσικό μάθημα που σημασία έχει η συμμετοχή του κάθε μαθητή.
1. Ζητάμε να διερευνηθεί αν για την παραπομπή του συγκεκριμένου
μαθητή :
Ο Διευθυντής φρόντισε:
α) να εφαρμοστεί η νομοθεσία που αφορά την
εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ( ν. 3699/2008) .
β) να εφαρμοστούν
τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του ΥΠΑΙΘ για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες στα μουσικά μαθήματα και όχι μόνο.
γ) να γίνουν
δράσεις που βοηθούν στην ένταξη του μαθητή στο σχολείο και βοηθούν στην ισότιμη
συμμετοχή του στην εκπαίδευση.
δ) να ενημερωθούν
οι γονείς του μαθητή έγκαιρα για την πρόθεση του υπευθυνου καθηγητή μουσικής να
τον παραπέμψει και αν ζητήθηκε η γνώμη
τους όπως ηθικά τουλάχιστον θα έπρεπε.
ε) να ζητηθεί
έγκαιρα βοήθεια από τους αρμόδιους υποστηρικτικούς φορείς ( ΚΕΔΔΥ , σύμβουλος
μουσικής παιδείας , σύμβουλος ειδικής αγωγής) , από την καθηγήτρια παράλληλης
στήριξης που υπηρετεί στο μουσικό σχολείο .
στ) να συζητηθεί η
απόφαση του υπεύθυνου καθηγητή στο σύλλογο καθηγητών στο πλαίσιο των
παιδαγωγικών συναντήσεων και ποιά είναι η άποψη του συλλόγου καθηγητών.
2. Ζητάμε να
διερευνηθεί αν για την παραπομπή του συγκεκριμένου μαθητή:
Οι υπεύθυνοι καθηγητές του μαθήματος Μουσικών Συνόλων-οργανοχρησίας:
α) Ενημέρωσαν
έγκαιρα τους γονείς του μαθητή για τυχόν δυσκολίες στη φοίτηση του μαθητή, για
την πρόθεση τους να τον παραπέμψουν και
αν ζήτησαν τη γνώμη τους όπως ηθικά τουλάχιστον θα έπρεπε.
β) Ζήτησαν έγκαιρα
βοήθεια από τους αρμόδιους υποστηρικτικούς φορείς ( ΚΕΔΔΥ , σύμβουλος μουσικής
παιδείας , σύμβουλος ειδικής αγωγής) και από την καθηγήτρια παράλληλης στήριξης
που υπηρετεί στο μουσικό σχολείο .
γ) Τεκμηριώσαν
εγγράφως την αποφασή τους εξηγώντας μας τι ενέργειες έκαναν για την ένταξη και
εκπαίδευση του συγκεκριμένου μαθητή, με ποιά κριτήρια τον αξιολόγησαν όλη τη
σχολική χρονιά.
3. Ζητάμε να διερευνηθεί
- Πόσοι μαθητές αναγκάστηκαν να φύγουν από το Μουσικό Σχολείο Ζακύνθου με
την ίδια πρακτική διαχρονικά,
- ποια ήταν τα κριτήρια με τα οποία απομακρύνθηκαν από το σχολείο,
- αν το σχολείο εξάντλησε όλα τα μέσα που διαθέτει για να τα κρατήσει
βάσει νόμου
- πόσα από αυτά τα παιδιά συνέχισαν το σχολείο ή εγκαταλείφθηκαν στην
τύχη τους.
ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου