Η επικαιρότητα μας εκπλήσσει, αλλά ταυτόχρονα μας δίνει συνταγές ομοιοπαθητικής θεραπείας των πραγμάτων!Σχόλια που μπορούν να μας διεμβολίσουν με πείσμα και αισιοδοξία, σε μια επικαιρότητα που μας θλίβει
Σκλαβιά. Μια λέξη αρνητικά φορτισμένη. Το άκουσμά της φέρνει στο νου μας συνειρμούς καταπίεσης, εκμετάλλευσης, υποβάθμισης της προσωπικότητας του ανθρώπου, ακόμα και βασανιστηρίων ή άλλων εξευτελιστικών της προσωπικότητας ενεργειών. Ο σκλάβος διαχρονικά δεν λογίζεται ως άνθρωπος, αλλά ως παραγωγική μονάδα φτηνής ή χωρίς κόστος εργασίας, ως υποκείμενο αρρωστημένων διαθέσεων, ως υπάνθρωπος.Κάθε προτροπή ηθελημένης υπαγωγής σε καθεστώς σκλαβιάς θεωρείται αδιανόητη. Η σκλαβιά ήταν, είναι και θα είναι απεχθής και αποτρόπαια πράξη και κατάσταση. Ο Γέρος του Μοριά, ωστόσο, μας προτείνει ανεπιφύλακτα: Σκλαβωθείτε στα γράμματα! [1] Όπως ζεύουν τα ζώα οι ζευγολάτες για να σύρουν το αλέτρι και να οργώσουν το χέρσο χώμα, να ακολουθήσει η σπορά και, μετά από εύλογο χρονικό διάστημα, όταν τα γεννήματα θεριέψουν και οι καρποί γείρουν τους βλαστούς τους, νάρθει ο θεριστής να τα θερίσει και να αποκομίσει πλούσια συγκομιδή, έτσι μας προτρέπει να υποταγούμε άνευ όρων στη διαδικασία που θα καλλιεργήσει και θα μεστώσει τα στάχια της διανόησης: στη σπουδή των γραμμάτων. Να ζευτούμε το αλέτρι της έρευνας για να οργώσουμε το χωράφι της μάθησης και, έτσι με κόπους και θυσίες, ν’ αποκτήσουμε γνώση και πολιτισμό. Σκλαβωθείτε στα γράμματα, μας ορμηνεύει. Κι έχει ως παράδειγμα προς αποφυγήν τον ίδιο του τον εαυτό. Ζητά συγχώρηση από τους νέους που εξαιτίας των περιστάσεων έμεινε αγράμματος και δεν ομιλεί όπως οι δάσκαλοί τους. Και μοιάζει να θέτει ένα ακόμη μεγάλο δίλημμα, όπως εκείνο που εξέθρεψε τον αγώνα ενάντια στον κατακτητή και ελευθέρωσε την πατρίδα, το περίφημο ‘Ελευθεριά ή Θάνατος’. Μοιάζει να μας θέτει το εξίσου καταλυτικό δίλημμα: Παντοτινό γνωσιακό σκοτάδι της αμορφωσιάς ή προσωρινή σκλαβιά στα γράμματα; Μια σκλαβιά που απελευθερώνει όμως τις δυνάμεις του νου, που επιτρέπει στον άνθρωπο να αφήσει τους βάλτους της αγραμματοσύνης, της πολιτισμικής οπισθοδρόμησης και να ανεβεί ψηλά, στον Όλυμπο της μάθησης, στο ζωογόνο αγέρα της ενδελέχειας που επιτρέπει στον άνθρωπο να υψιπετεί, να δημιουργεί και να πορεύεται προς την καθ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση εντός του φύση.Α.Π.ΧαρούπιαςΑναφορά [1] : Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων (2008). Ο Λόγος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα. Διαθέσιμο στο: http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/8c3e9046-78fb-48f4-bd82-bbba28ca1ef5/kolokotronis.pdf
Ανάρτηση: www.chiourea.gr στο Διάφορα Θέματα - ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ
Διδάκτωρ Σχολής Ψυχολογίας & Επιστημών της Αγωγής Παν/μίου Γενεύης~Εξειδίκευση: Εκπ/ση Τυφλών. τ.Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ Αν.Αττικής, Β΄Αθήνας, Κυκλάδων & ΔΕ Ιλίου & Αν.Αττικής. Στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται πληροφορίες, άρθρα, εγκύκλιοι & υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου Γενικής & Ειδ. Αγωγής, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς επίσης θέματα γονέων, εκπαιδευτικών, επικαιρότητας & ψυχικής υγείας-αυτοβελτίωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου