Σαρωτικές αλλαγές στη δευτεροβάθμια
εκπαίδευση προτείνει το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου,
με τα σχέδιά του να προβλέπουν τετραετές Γυμνάσιο, διετές Λύκειο και λυκειοποίηση
τμήματος των ΙΕΚ.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος της Επιτροπής
Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνης Λιάκος είπε, κατά τη διάρκεια
συζήτησης στο υπουργείο Παιδείας για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση,
ότι η βελτίωση του Λυκείου θα μπορούσε να γίνει μέσα από το σύστημα τέσσερα
χρόνια Γυμνάσιο και δύο Λύκειο.
Ο κ. Λιάκος εκτίμησε ότι «με αυτό το
σύστημα τα Λύκεια θα χορηγούν ένα αξιόπιστοι τίτλο σπουδών». Παράλληλα, τόνισε
ότι με αυτό το σύστημα, δηλαδή «τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο», θα
εξασφαλιστεί ένας κορμός εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο, ενώ το Λύκειο θα γίνει
περισσότερο ερευνητικό με δυνατότητα επιλογής ομάδων μαθημάτων.
Σε ό,τι αφορά το Εξεταστικό, ο κ.
Λιάκος άφησε να εννοηθεί ότι το υπάρχον σύστημα, τουλάχιστον σε πρώτο στάδιο,
δεν πρόκειται να ανατραπεί, καθώς είναι αντικειμενικό και αμερόληπτο. Ωστόσο,
εξετάζεται το ενδεχόμενο της ελεύθερης πρόσβασης σε τμήματα της Τριτοβάθμιας
Εκπαίδευσης όπου οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις.
Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης
προανήγγειλε ότι θα μπορούσαν ορισμένες ειδικότητες ΙΕΚ να ενταχθούν στη
λυκειακή βαθμίδα. Επίσης, επανέλαβε την πρόθεση της κυβέρνησης για συγχωνεύσεις
ΤΕΙ, είτε μεταξύ τους είτε με πανεπιστήμια.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Νέων, ο κ.
Φίλης σε ένα σύντομο χαιρετισμό του το Σάββατο στη συζήτηση, ανέπτυξε τις
παθογένειες της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, στηλιτεύοντας τις
μεταρρυθμίσεις ΠΑΣΟΚ (Αρσένη) και ΝΔ που δεν απέφεραν κάποιο σημαντικό
αποτέλεσμα.
Σχετικά με τα ΙΕΚ, ανέφερε: «Γιατί τα
ΙΕΚ στο σύνολό τους αποτελούν μία μεταλυκειακή βαθμίδα που θα μπορούσε ένα
μέρος από αυτή να ενταχθεί στον χώρο της λυκειακής εκπαίδευσης. Πχ, με το 4ο
έτος μαθητείας, το οποίο συζητούμε σε αυτή τη πρόταση που έχει διατυπώσει το
Υπουργείο, εν όψει της συζήτησης με τον ΟΟΣΑ και τη διαμόρφωση του συστήματος
μαθητείας».
Ο Νίκος Φίλης όμως αναφέρθηκε και
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τονίζοντας πως πολλά ΤΕΙ έχουν αντικείμενο που
επικαλύπτεται από πανεπιστημιακά τμήματα.
«Υπάρχει μία διασπορά Τεχνολογικών
Ιδρυμάτων σε όλη τη χώρα, ανώτατα. Κάποια από αυτά έχουν αντικείμενο που
επικαλύπτονται από Πανεπιστήμια, ανώτατα και αυτά. Και εκεί υπάρχει μία ιστορία
που κάποιος καταλαβαίνει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο ενιαία και δεν
ανάγονται σε κριτήρια αξιοκρατίας και εκπαιδευτικής ποιότητας, είναι πιο
σύνθετα», είπε.
Πάντως, η δήλωση του κ. Φίλη που
αναμένεται να συζητηθεί περισσότερο είναι ότι προανήγγειλε ρύθμιση που θα
επιβάλει σε εκπαιδευτικούς να διδάσκουν περισσότερα αντικείμενα από το δικό
τους.
Τα σχέδια του υπουργείο αναμένονται
να πάρουν πιο σαφή μορφή τον Μάιο, οπότε θα έρθουν και τα πρώτα συμπεράσματα
του διαλόγου για την Παιδεία.
Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό.2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο.3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.
How to Raise Happy Kids for Success in Life
-
Giving your kids happy, healthy childhoods could set them up for success in
life. But many parents wonder, how exactly do you raise happy kids in
today’s...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου