Αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών ΤΠΕ στα σχολεία Π/θμιας και Δ/θμιας
Εκπαίδευσης.
Από σήμερα 21-3-2016 αιτήσεις. Όλα τα είδη που
μπορούν να ζητηθούν.
Ξεκινά η πρώτη φάση του τριετούς προγράμματος αναβάθμισης των ψηφιακών
υποδομών των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την οποία
θα διατεθούν για φέτος 450 χιλιάδες ευρώ.
Συνολικά το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έχει εξασφαλίσει,
μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), 1,5 εκ. ευρώ (για την τριετία), ενώ καταβάλλονται προσπάθειες για
επιπρόσθετη χρηματοδότηση του έργου και από το ΕΣΠΑ.
Στόχος
είναι η δημιουργία ενός σχολείου το οποίο θα είναι καινοτόμο και θα παρέχει
πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους. Σε αυτό θα συμβάλλει και
η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Η αναβάθμιση
αυτή αφορά σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις στις υπάρχουσες υποδομές ΤΠΕ των
σχολείων και σε ορισμένες περιπτώσεις – όταν κρίνεται απαραίτητο- θα
υλοποιείται με ανοιχτές τεχνολογίες και με νέο εξοπλισμό (υλικό και λογισμικό).
Στο πλαίσιο της πράξης αυτής καλούνται
από σήμερα οι διευθυντές των σχολικών μονάδων οι οποίοι ενδιαφέρονται να
ενταχθούν στο πρόγραμμα, να συμπληρώσουν
την αίτηση, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, στο σύνδεσμο http://
edulabs.minedu.gov.gr/ σύμφωνα με τις οδηγίες του παραρτήματος, μέχρι την
Παρασκευή 08/04/2016.
Η αναβάθμιση των υποδομών ΤΠΕ θα πραγματοποιηθεί με την αξιοποίηση παλαιού
εξοπλισμού ή/και με την εγκατάσταση σύγχρονων σχολικών εργαστηρίων πληροφορικής
χαμηλού κόστους, καθώς και σταθμών εργασίας στις αίθουσες διδασκαλίας.
Προτείνεται η χρήση του λειτουργικού συστήματος Ubuntu Linux, της
τεχνολογίας LTSP (Linux Terminal Server Project) και της εφαρμογής ΕΠΟΠΤΗΣ
(Epoptes), τα οποία ήδη χρησιμοποιούνται σε πολλά σχολικά εργαστήρια της χώρας.
Η προτεινόμενη τεχνολογία καθιστά δυνατή τη χρήση και παλαιότερων
υπολογιστών, όσον αφορά τη πρόσβαση στο διαδίκτυο και τη χρήση ψηφιακών
εκπαιδευτικών εφαρμογών, μέσω την αναβάθμισης/αντικατάστασης του εξυπηρετητή
(server) του εργαστηρίου πληροφορικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου