10 σημάδια που δείχνουν ότι
ένα παιδί χρειάζεται Εργοθεραπεία
Η δουλειά του δασκάλου μπορεί να γίνει πολύ κουραστική
όταν προσπαθεί να βοηθήσει κάθε παιδί με τις δικές του συγκεκριμένες δυσκολίες
και προκλήσεις. Ένας εργοθεραπευτής μπορεί να είναι εξαιρετική πηγή υποστήριξης
και να παρέχει επιπλέον εξειδικευμένη βοήθεια στους μαθητές ώστε να ξεπεράσουν
τις ιδιαίτερες δυσκολίες τους και να καταφέρουν
να αναδειχθούν μέσα στην τάξη.
Παρακάτω παραθέτουμε μερικές ενδείξεις που θα βοηθήσουν το δάσκαλο
να καταλάβει αν ένα παιδί θα μπορούσε να ωφεληθεί από μια εργοθεραπευτική
εκτίμηση ή και παρέμβαση. (Η παρακάτω λίστα ενδείξεων, δεν είναι ολοκληρωμένη
λίστα των συμπεριφορών τις οποίες μπορεί να αντιμετωπίσει ένας εργοθεραπευτής).
10 σημάδια που δείχνουν ότι ένα παιδί χρειάζεται
Εργοθεραπεία:
1. Είναι απλός θεατής ή παρατηρητής κατά τη διάρκεια του διαλείμματος στο προαύλιο, στις εκδρομές, στις
παιδικές χαρές κτλ. και σπάνια δοκιμάζει μόνο του τον εξοπλισμό (π.χ. κούνιες, τραμπάλες,
τσουλήθρες κτλ.).
2. Δεν έχει καλό στασικό έλεγχο όταν κάθεται στην καρέκλα του θρανίου του, ενώ όπου
δεν υπάρχει υποστηριζόμενο κάθισμα, για παράδειγμα όταν κάθεται στην παρεούλα ή
στον κύκλο, παρατηρείτε ότι ρολλάρει ή κινείται πολύ στο πάτωμα.
3. Έχει δυσκολία να περπατήσει στη σειρά ή να είναι κοντά σε άλλα παιδιά ή/και ενοχλείται από το άγγιγμα
άλλων ανθρώπων, αλλά συχνά αγγίζει πράγματα από μόνο του.
4. Συχνά επιλέγει τα ίδια οικεία παιχνίδια ή δραστηριότητες και αποφεύγει να
εμπλακεί σε νέες κινητικές
δραστηριότητες ή παιχνίδια.
5. Αποφεύγει τις δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας. Έχει δυσκολία στο χειρισμό μικρών
αντικειμένων, στη χρήση του ψαλιδιού, επιδεικνύει μία ασυνήθιστη σύλληψη στο μολύβι ή το χέρι του κουράζεται εύκολα κατά
τη διάρκεια των εργασιών λεπτής κίνησης. Μπορεί να εφαρμόζει μεγάλη ή μικρή
πίεση στο γραφικό εργαλείο κατά το γράψιμο.
6.
Δείχνει να έχει μεγαλύτερη δυσκολία από τους συμμαθητές στο να φορέσει το μπουφάν του, να φορέσει και
δέσει τα παπούτσια του και να κουμπώσει κάποιο κουμπί ή φερμουάρ.
7. Δυσκολεύεται στην κατασκευή παζλ ή να βρει το αντικείμενο που του ζητείται εντός της
αίθουσας.
8. Συχνά σκοντάφτει σε αντικείμενα εντός της αίθουσας, πέφτει ή επίτηδες τρακάρει πάνω
σε πράγματα ή ανθρώπους.
9. Έχει μεγαλύτερη δυσκολία από τους συμμαθητές του να γράψει στο τετράδιο
εργασιών, να
διατηρήσει οργανωμένο το θρανίο ή την τσάντα του και να κάνει εγκαίρως τις
εργασίες του.
10. Παίρνει
ρίσκα στο παιχνίδι του και συχνά επιδεικνύει χαμηλή αίσθηση του κινδύνου.
Αν παρατηρείτε κάποια από αυτά τα σημάδια σε ένα
παιδί, η καθημερινή ζωή μπορεί να είναι πιο δύσκολη για αυτό το παιδί από ό,τι
για τα άλλα, και επιπλέον θα επηρεαστεί η σχολική του επίδοση. Τα παιδιά
που παρουσιάζουν τέτοιου είδους δυσκολίες, χρειάζονται Εργοθεραπεία, το συντομότερο δυνατό. Επομένως άμεσα θα πρέπει να
αναζητηθεί εργοθεραπευτής. Ο
εργοθεραπευτής με τις κατάλληλες τεχνικές και στρατηγικές θα βοηθήσει ώστε να βελτιωθούν
οι ακαδημαϊκές επιδόσεις του παιδιού, αλλά
πάνω από όλα η λειτουργικότητα στην καθημερινότητα του.
Πηγή: 4disabled.gr /nspt4kids.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου