Η χρήση των χρωμάτων κάνει τη μελέτη της αγγλικής γλώσσας αποτελεσματική αλλά και ευχάριστη καθώς δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά :1. να υπογραμμίσουν τις σημαντικές λέξεις ενός κειμένου (who, when, what, why, where, how).2. να διαχωρίσουν τις παραγράφους του κειμένου.3. να ζωγραφίσουν τα βασικά πρόσωπα της διήγησης καθώς και ότι τους άρεσε από την ιστορία που διάβασαν ή άκουσαν.4. επίσης, εμείς όταν τους διαβάζουμε μια ιστορία, μπορούμε χρωματίζοντας κατάλληλα τη φωνή μας, να εστιάσουμε στα σημεία που θέλουμε για να δώσουμε έμφαση παιδαγωγικά, να αποδώσουμε τα συναισθήματα των ηρώων αλλά και να δώσουμε την ευκαιρία στα παιδιά να χαλαρώσουν ώστε να παραμείνουν συγκεντρωμένα με ενδιαφέρον για την εξέλιξη / πλοκή της ιστορίας.5. να οργανώσουν το λεξιλόγιό τους δημιουργώντας κατηγορίες λέξεων, που συγκεντρώνονται σε σελίδες με το ίδιο χρώμα.6. να ξεχωρίσουν τα βασικά μέρη του λόγου, χρησιμοποιώντας ένα διαφορετικό χρώμα για κάθε μέρος.7. να ομαδοποιήσουν με χρώματα τις φωνολογικές ενότητες που δημιουργούν ενιαίους ήχους, ώστε να τις αναγνωρίζουν πιο εύκολα.8. παροτρύνουμε τα παιδιά να χρωματίσουν στο κείμενο που διάβασαν τα σημεία που δεν κατάλαβαν καλά. Στη συνέχεια τα βοηθούμε με κατάλληλες ερωτήσεις να φτάσουν τα ίδια στο καλύτερο δυνατό επίπεδο κατανόησης.9. τα παιδιά ζωγραφίζουν με το αγαπημένο τους χρώμα μια «γωνιά ανάγνωσης». Με αυτό τον τρόπο οριοθετούμε τον χώρο στον οποίο γίνεται η ανάγνωση, δημιουργώντας θετικό συναίσθημα προς αυτή.10. τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν διάφορες εικόνες και να τις χρωματίσουν, απεικονίζοντας έτσι τα συναισθήματα τους και το πως νιώθουν μιλώντας στα αγγλικά με απλές λέξεις.Τελικά, το να δίνεις «χρώμα» στην ζωή σου εκτός ότι σε κάνει χαρούμενο άνθρωπο και αισιόδοξο, βοηθάει πολύ στην εκμάθηση των αγγλικών τα παιδιά με δυσλεξία και όχι μόνο….Ειρήνη Θ. ΕυαγγέλουΨυχολόγος / Επιστημονική υπεύθυνη : www.specialenglish.gr
Ανάρτηση chiourea.gr στο Ειδική Αγωγή - ΥΛΙΚΟ-Δυσλεξία
Διαβάστε επίσης:
- Πώς να εντοπίσετε τις μαθησιακές δυσκολίες στην τάξη
- 10 tips για να βοηθήσετε τους δυσλεξικούς μαθητές Άσπα Μητρακάκη Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
- Οδηγός εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος (ΕΠΕ) για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες
- Μέθοδοι διδασκαλίας για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της δυσλεξίας Γρηγοριάδης Ιωάννης, Χαρίτων Μ. Πολάτογλου
- Η δυσλεξία παίζει με την ορθογραφία… Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος
- Δραστηριότητες για την ανάπτυξη της φωνολογικής επίγνωσης/ ενημερότητας
- 6 ασκήσεις για τις "κολλημένες λέξεις" στη Δυσλεξία! Άσπα Μητρακάκη
- Δωρεάν e-book για τους εκπαιδευτικούς της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας
Διδάκτωρ Σχολής Ψυχολογίας & Επιστημών της Αγωγής Παν/μίου Γενεύης~Εξειδίκευση: Εκπ/ση Τυφλών. τ.Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ Αν.Αττικής, Β΄Αθήνας, Κυκλάδων & ΔΕ Ιλίου & Αν.Αττικής. Στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται πληροφορίες, άρθρα, εγκύκλιοι & υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου Γενικής & Ειδ. Αγωγής, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς επίσης θέματα γονέων, εκπαιδευτικών, επικαιρότητας & ψυχικής υγείας-αυτοβελτίωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου