Η
αλφαβήτα της δυσλεξίας στο μάθημα των αγγλικών
Οργανώνοντας
ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα αντιμετώπισης της δυσλεξίας, θέτουμε σαφείς
μαθησιακούς στόχους σύμφωνα με:
α) την ηλικία
β) το νοητικό δυναμικό
γ) τα προσωπικά ενδιαφέροντα
δ) τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε παιδιού. Αυτό είναι το σημείο εκκίνησης
ενός ταξιδιού που θα κάνουμε μαζί με
το παιδί, βοηθώντας το να ανακαλύψει νέες γνώσεις. Η προσέγγισή μας οφείλει να
είναι ψυχοπαιδαγωγική, για να είναι
αποτελεσματική. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είμαστε συντονισμένοι τόσο με το
μαθησιακό στυλ ( τον τρόπο που μαθαίνει ένα παιδί ), όσο και με τα συναισθήματά
του. Η ειδική μάθηση της αγγλικής γλώσσας είναι μία ζωντανή διαδικασία. Πρέπει να έχουμε ανοιχτά τα μάτια
και τα αφτιά μας στα λεκτικά και τα μη λεκτικά μηνύματα που μας στέλνει το
παιδί. Να αλληλεπιδρούμε μαζί του, ώστε να μπορούμε να διαπιστώσουμε, αν
ανταποκρίνεται με θετικό κίνητρο στο πρόγραμμά του. Επίσης, να αντλούμε πολύτιμες πληροφορίες από το ίδιο το
παιδί για τον τρόπο που προτιμά να μαθαίνει.
Ορισμένες φορές
δημιουργείται η ανάγκη να τροποποιήσουμε,
να εμπλουτίσουμε, ή και να αντικαταστήσουμε τις δραστηριότητες που
έχουμε σχεδιάσει. Η ποικιλία, η πρωτοτυπία και οι εναλλαγές καθιστούν αποτελεσματική την
ειδική μάθηση των αγγλικών. Σκοπός μας είναι να παρουσιαστεί στο παιδί ο ίδιος μαθησιακός
στόχος, με διαφορετικούς τρόπους, ώστε
να μην πλήττει. Επειδή κάθε παιδί είναι μοναδικό, κάθε πρόγραμμα είναι επίσης
μοναδικό.
Δημιουργικότητα,
ενθουσιασμός, ευρηματικότητα, φαντασία, χιούμορ….. Αυτή είναι η αλφαβήτα της
δυσλεξίας στα αγγλικά. Καλούμαστε να τη μάθουμε πρώτοι εμείς, για να τη
μεταδώσουμε στα παιδιά.