Απάντηση
Καλή σας ημέρα
Η άποψή μου σε αυτά που αναφέρετε στο μήνυμά σας, είναι η εξής:
(1) Δεδομένου ότι ο φάκελος μαθητή Π.Σ. είναι
συμπληρωμένος και το ημερολόγιο καταγραφής ενημερώνεται διαρκώς, ενώ παράλληλα είναι πάντα ενήμερη από εσάς η
καθηγήτρια της τάξης στα μαθήματα της οποίας παρέχετε Π.Σ. στο μαθητή και
ο μαθητής λαμβάνει τη στήριξη που χρειάζεται μέσα και έξω από την τάξη, τα υπόλοιπα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων και κάθε αρμόδιος που εμπλέκεται
στην εκπαίδευση μαθητή ΑΜΕΑ (Σχολ. Σύμβουλοι, Διευθυντής Εκπαίδευσης,
ΚΕΔΔΥ) μπορούν να ενημερώνονται από όσα περιλαμβάνονται στο φάκελο του
μαθητή. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος τήρησης και τακτικής ενημέρωσης του
φακέλου, ο οποίος
φυλάσσεται σε ασφαλή χώρο με ευθύνη του διευθυντή του σχολείου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
(2) Η «λεπτομερής έκθεση του μαθητή», για
ποιο λόγο να κοινοποιηθεί στη Διεύθυνση
Δευτεροβάθμιας την παρούσα μάλιστα χρονική στιγμή (ούτε αρχή ούτε λήξη διδ. έτους);
Ως γνωστό, την παιδαγωγική καθοδήγηση και εποπτεία ασκεί ο Σχολ. Σύμβουλος και
όχι ο Δ/ντής Εκπαίδευσης και την εφαρμογή του ατομικού εκπαιδευτικού και
εβδομαδιαίου προγράμματος υποστηρικτικών δραστηριοτήτων παρακολουθεί ο Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, όπως
περιγράφεται και στην ΥΑ 27922/Γ6/8-3-2007 «Καθορισμός των ιδιαίτερων
καθηκόντων και αρμοδιοτήτων
εκπαιδευτικών ΕΑΕ»:
Οι εκπαιδευτικοί Π.Σ.:
2. Αξιολογούν τις εκπ/κές
δυνατότητες του μαθητή και συντάσσουν εξατομικευμένο εκπ/κό πρόγραμμα σε
συνεργασία με το ΚΔΑΥ και το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής. Για την
υλοποίησή του συνεργάζονται με το δ/ντή, τους υπεύθυνους εκπ/κούς του τμήματος και
τους άλλους εκπ/κούς του σχολείου για την ενιαία αντιμετώπιση των προβλημάτων
του συγκεκριμένου μαθητή.
4. Συνεργάζονται με το σχολικό
σύμβουλο ειδικής αγωγής και τα ΚΔΑΥ στις περιπτώσεις μαθητών που παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία και προβλήματα.
5. Συντάσσουν ατομικό
εκπαιδευτικό και εβδομαδιαίο πρόγραμμα υποστηρικτικών δραστηριοτήτων του μαθητή
και το υποβάλλουν σε τρία αντίτυπα, στο σχολικό
σύμβουλο ειδικής αγωγής, ο οποίος και παρακολουθεί την εφαρμογή του.
7. Καταρτίζουν το πρόγραμμα
παράλληλης στήριξης σε συνεργασία με το
Σχολ. Σύμβουλο Ε.Α.και το ΚΔΑΥ, με κριτήρια τις εκπ/κές ανάγκες του μαθητή
και τις δυνατότητες ένταξης στην τάξη του.
Επομένως,
στην προκειμένη περίπτωση, αφενός δεν
θεωρώ ότι εξυπηρετεί κάποιο παιδαγωγικό σκοπό μια τέτοια έκθεση και αφετέρου δεν
γνωρίζω να προκύπτει από τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του Διευθυντή
σχολικής μονάδας να ζητάει από τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ γραπτές παιδαγωγικές
εκθέσεις για τους μαθητές ΑΜΕΑ.
PANIA XIOYPEA PhD
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
2ης
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΕΑΕ