Παρέμβαση 52 Σχολικών Συμβούλων στη συζήτηση περί αξιολόγησης των εκπαιδευτικών: Η εφαρμογή του Π.Δ. 152/2013 θα επιδεινώσει την κατάσταση στα σχολείαΣτα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου θεωρείται αναπόσπαστο μέρος της βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αποτελεί σημαντικό ζήτημα που αφορά τη δημόσια εκπαίδευση στο σύνολό της. Το ΠΔ 152/2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν κινείται προς αυτή την κατεύθυνση για λόγους που αναφέρονται στη συνέχεια. Ως Σχολικοί Σύμβουλοι, με καθημερινή στενή επαφή με την πραγματικότητα των σχολείων, θεωρούμε χρέος μας να καταθέσουμε με κριτική σκέψη τον προβληματισμό μας και τις ενστάσεις μας αναφορικά με το περιεχόμενο και την εφαρμογή του Π.Δ.:α. Συνδέεται με τις ποσοστώσεις του Ν. 4024/2011, οι οποίες οδηγούν σε ανταγωνισμό, διατάραξη των σχέσεων εμπιστοσύνης στο σχολείο, φόβο και αγωνία για μισθολογικές καθηλώσεις – σε αντιδιαστολή με το πνεύμα συλλογικότητας, αναστοχασμού, ανατροφοδότησης και αμοιβαίας βελτίωσης που αποτελούν αναμφίβολα τη βάση όπου θα στηριχθεί η αναβάθμιση των σχολικών μονάδων και η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.β. Δεν εξασφαλίζει τη διασύνδεση της αξιολόγησης με υπαρκτό σύστημα ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης έτσι ώστε να καταστεί δυνατόν να λειτουργήσει διαμορφωτικά και βελτιωτικά για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.γ. Δεν εγγυάται την αξιοπιστία, εγκυρότητα και εμπιστευτικότητα της αξιολογικής διαδικασίας, ζήτημα στο οποίο επικεντρώνονται άλλωστε και οι επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών.δ. Οι αξιολογικές διαδικασίες που προβλέπει απειλούν να απορροφήσουν δυσανάλογα τον χρόνο και την ενέργεια των σχολικών συμβούλων σε βάρος του παιδαγωγικού, συμβουλευτικού και υποστηρικτικού χαρακτήρα του έργου τους.Πιστεύουμε ότι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου πρέπει να στοχεύει στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών και ανισοτήτων, στη βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος, στην ενδυνάμωση του συλλόγου διδασκόντων και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας μέσα από αμοιβαία ανατροφοδότηση, στην ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης και τελικά στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Θεωρούμε επίσης δεδομένο ότι η οποιαδήποτε προσπάθεια θεσμοθέτησης δομών αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, ανατροφοδότησης και κοινωνικού ελέγχου οφείλει να αποτελέσει προϊόν δημόσιας διαβούλευσης με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, αφού θα έχουν διατυπωθεί με σαφήνεια οι στόχοι και θα έχουν εκτιμηθεί επαρκώς τα διαθέσιμα μέσα. Τόσο η θεωρία όσο και η πράξη έχουν καταδείξει ότι δίχως ένα βαθμό αποδοχής και συναίνεσης των ενδιαφερομένων μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας καμία εκπαιδευτική αλλαγή δεν μπορεί να ευοδωθεί. (Και οι όροι υλοποίησης των σεμιναρίων στο Υπουργείο Παιδείας με τη βοήθεια της αστυνομίας καθώς και τα θλιβερά γεγονότα που σημάδεψαν τη διεξαγωγή τους αυτό ακριβώς μαρτυρούν).Οι Σχολικοί Σύμβουλοι, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο θεσμικό μας ρόλο και υπερασπιζόμενες/οι την παιδαγωγική και επιστημονική του διάσταση, δηλώνουμε πως θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε τη δημόσια εκπαίδευση στηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία ευθύνης μας, δίχως να διολισθήσουμε σε ρόλο που παραπέμπει σε άλλες εποχές. Έχουμε συνείδηση ότι η γενικευμένη ανασφάλεια, η επιδείνωση της εργασιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών, ο φόβος και ο ανταγωνισμός οδηγούν αναπόφευκτα σε δραματική υποβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και θεωρούμε ότι με τη σιωπή μας συμβάλλουμε σε μια τέτοια ανεπιθύμητη ασφαλώς εξέλιξη.1. Αγγελοπούλου Αδαμαντία2. Αναστασοπούλου Ελένη3. Αφράτης Γεώργιος4. Γερούκη Μαργαρίτα5. Γεωργιάδου Αγάθη6. Γεωργούλα Αντωνία7. Γεωργουλή Στέλλα8. Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος9. Γιαννούλης Γιάννης10. Δακοπούλου Νάσια11. Δεμερτζή Βασιλική12. Ευσταθίου Μηνάς13. Ηλιάδης Κοσμάς14. Ημέλλου Όλγα15. Καλογρίδη Σοφία16. Κανέλλος Ιωάννης17. Καραγεώργου Εβίτα18. Καράμηνας Ιγνάτιος19. Καραμπατζάκη Ζωή20. Κονταξής Αθανάσιος21. Κοντογιάννης Ιωάννης22. Κοσμετάτου Ελένη23. Κουνέλη Ευαγγελία24. Λουλακάκη Ειρήνη25. Μανδρίκας Αχιλλέας26. Μαρκέα Γεωργία27. Μηλιαράκης Μανόλης28. Μίλεση Χριστίνα29. Μουταβελής Αδριανός30. Μπαμπίλα Ελένη31. Μπατσούτα Μαρία32. Μπεχλικούδη Δήμητρα33. Μπρεντάνου Κατερίνα34. Νεραντζής Ιωάννης35. Νικολούδη Φυλλιώ36. Παπαδόπουλος Χάρης37. Παπαστόικου Μαρία38. Παύλου Γεωργία39. Περδικάρης Αντώνιος40. Ράπτης Ηλίας41. Σακκά Βασιλική42. Σαλαγιάννη Μαρία43. Σπανός Πέτρος44. Σταθοπούλου Δήμητρα45. Σταύρου Ιωάννα46. Στρατιδάκης Χάρης47. Τσαμπάζη Παναγιώτα48. Τσαουσίδου Καλλιόπη49. Χαλάτσης Παναγιώτης50. Χατζηλίας Χρήστος51. Χιουρέα Ράνια52. Χριστοπούλου Έφη.ΥΓ.: Η διαδικασία συλλογής υπογραφών συνεχίζεται.
Διδάκτωρ Σχολής Ψυχολογίας & Επιστημών της Αγωγής Παν/μίου Γενεύης~Εξειδίκευση: Εκπ/ση Τυφλών. τ.Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ Αν.Αττικής, Β΄Αθήνας, Κυκλάδων & ΔΕ Ιλίου & Αν.Αττικής. Στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται πληροφορίες, άρθρα, εγκύκλιοι & υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου Γενικής & Ειδ. Αγωγής, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς επίσης θέματα γονέων, εκπαιδευτικών, επικαιρότητας & ψυχικής υγείας-αυτοβελτίωσης.