Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων
Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες
Νομού Ζακύνθου
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
ΖΑΚΥΝΘΟΣ 24-02-2014
Ο Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες Νομού Ζακύνθου
διαμαρτύρεται για την υποβάθμιση και απαξίωση των δομών της Ειδικής Αγωγής στην
Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση Ζακύνθου. Με την δικαιολογία πάντα του οικονομικού
κόστους οδηγούν την δημόσια εκπαίδευση στο μαρασμό,με την δημιουργεία σχολείων
με κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς, φτωχό υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό, σε
ένα σχολικό περιβάλον μιζέριας και
εγκατάλειψης.
Στην Ειδική Αγωγή η κατάσταση αρχίζει να παίρνει τραγικές
διαστάσεις, αφήνοντας τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αβοήθητα και
τους γονείς να αναλάβουν το βάρος της
ειδικής εκπαιδευσής τους.
Σε όλο το νομό λειτουργούν μόλις τέσσερα Τμήματα
Ενταξης(σε κάθε Τμήμα Ενταξης μπορούν να φοιτήσουν μέχρι 12 μαθητές), όταν η
εμφάνιση μαθησιακών δυσκολίών στο μαθητικό πληθυσμό είναι της τάξης του 10%,δηλαδή
σε ένα σύνολο 3.000 μαθητών, περίπου 300 μαθητές εμφανίζουν μαθησιακές
δυσκολίες.
Τα ΚΕΔΔΥ Ζακύνθου είχαν μείνει από το καλοκαίρι χωρίς επιστημονικό
προσωπικό και προιστάμενο, με αποτέλεσμα να μην κάνουν διαγνώσεις.Να ανεφέρουμε
ότι παρά το γεγονός ότι ο νόμος προβλέπει διαδικασία οπού παιδιά με
αξιολογημένες μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να φοιτούν στα τμήματα
ένταξης,αρκετοί εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής αρνούνται να την εκτελέσουν με την
δικαιολογία ότι δεν υπάρχει διάγνωση από τα ΚΕΔΔΥ,αναδυκνείεται η αναγκαιότητα
της γρήγορης και ακριβής διάγνωσης. Το Δεκέμβριο προσλήφθηκαν τρία άτομα με
εξάμηνη σύμβαση εργασίας και μόλις πριν λίγες ημέρες προκηρύχθηκε η θέση του
προισταμένου, ενώ οι αιτήσεις για διαγνώσεις έχουν φτάσει τις 165. Να μην
αναφέρουμε τις επαναξιολογήσεις παιδιών, την παρακολούθηση των εξικιδευμένων
προγραμμάτων που εκπονούν για κάθε παιδί με επισκέψεις στα σχολεία που είναι σχεδόν ανύπαρκτες από έλλειψη προσωπικού.
Η
σύμβουλος ειδικής αγωγής, αδυνατεί να έλθει στην Ζάκυνθο για οικονομικούς
λόγους και η λειτουργεία της είναι μόνο μέσω τηλεφώνου. Ο περιφερειακός
διευθυντής Α/θμιας εκπαίδευσης στην Κέρκυρα είναι μονίμως σε σύσκεψη και δεν
είναι δυνατή η επικοινωνία μαζί του. Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής έχουν
αφεθεί στην τύχη τους, χωρίς επιμορφώσεις, χωρίς ειδικό εκπαιδευτικό υλικό, χωρίς
στήριξη μέσα στα σχολεία αναγκαζόμενοι αρκετές φορές να κάνουν εκπτώσεις στην
εκπαιδευτική παρεμβασή τους.
Το ειδικό σχολείο έχει χαραχτήρα μάλλον ιδρύματος,
αφού απομονωμένο χωρίς επαρκή προσωπικό χωρίς την απαιτούμενη υλικοτεχνική και
εκπαιδευτική υποδομή αποτελεί την εύκολη λύση απομάκρυνσης των προβληματικών
παιδιών από τα σχολεία, δεν εξυπηρετεί το στόχο ιδρυσής του που είναι η
επανένταξη των παιδιών αυτών στο κανονικό σχολικό περιβάλλον.
Οι γονείς παιδιών
με μαθησιακές δυσκολίες, πέρα από την δυσκολία τους να αποδεχτούν την
διαφορετικότητα των παιδιών τους, αντιμετωπίζουν πολλές φορές την προκατάληψη,
τον ρατσισμό,την στοχοποίηση των παιδιών τους, την άρνηση αρκετών εκπαιδευτικών
να μπούν στη διαδικασία κατανόησης του βαθμού δυσκολίας των παιδιών αυτών,
χωρίς καμμιά ενημέρωση, στήριξη, προσπαθούν μόνοι τους να προσφέρουν, όσο
μπορούν, το αυτονόητο στα παιδιά τους,γίνονται και αυτοί αποδέκτες της
ελειματικής παροχής ίσων ευκαιριών από την πολιτεία.
Σοβαρό πρόβλημα παραμένει η
δυσκολία της κοινωνίας να κατανοήσει την διαφορέτικότητα των παιδιών αυτών, το
δικαιωμά τους στην επαίδευση,στην
κοινωνία, στην εργασία, που οφείλεται σε ελιπή ενημέρωση,προκαταλήψεις και
ιδεολογικές αγκυλώσεις. Αποτέλεσμα είναι
η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες να μένουν
αβοήθητα,χωρίς διαγνώσεις,χωρίς εξιδικευμένη
εκπαιδευτική παρέμβαση,που πολλές φορές τα οδηγούν στο να εγκαταλείψουν
το σχολείο. Είναι σίγουρο ότι για πάρα πολά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, θα
περάσει άλλη μια σχολική χρονιά με πολλά προβλήματα και με μεγάλη προσπάθεια να
αποδείξουν ότι απλά είναι διαφορετικά.
Στηρίζουμε την δωρεάν δημόσια παιδεία το
λειτούργημα του εκπαιδευτικού και ζητούμε από την πολιτεία να ανταποκριθεί στις
δεσμεύσεις που η ίδια έχει αναλάβει με τον 3699/2008 νόμο για την Ειδική Αγωγή
οπού αναφέρεται ότι η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει
διαρκώς τον χαρακτήρα της Εδικής Αγωγής και εκπαίδευσης στα άτομα με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες, για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, ως
αναπόσπαστο μέρος της δημόσιας και δωρεάν παιδείας και να μεριμνά για την
παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ-ΛΙΒΑΝΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
τηλ.6944026767