Το παιδί σας μπορεί να σας ανακοινώσει ότι δε θέλει τη δασκάλα ή το δάσκαλο ή ότι δε θέλει να ξαναπάει σχολείο. Πώς πρέπει να το αντιμετωπίσετε;
Ποιοι είναι οι λόγοι;

Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα είναι να ακούσουμε το παιδί μας και να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τους λόγους που το κάνουν να δηλώνει ότι δε θέλει τη δασκάλα. Είναι σημαντικό να κάνουμε μια ειλικρινή κουβέντα με το παιδί χωρίς να το κατευθύνουμε. Σε αυτό θα μας βοηθήσουν απλές ερωτήσεις προς το παιδί που να ξεκινούν από « ΤΙ; » και όχι να ξεκινούν από « ΓΙΑΤΙ;». Τι πρέπει να το ρωτήσετε;
Τι κάνει η δασκάλα που σε ενοχλεί;

  • Τι μπορεί να κάνει η δασκάλα για να νιώσεις καλύτερα;
  • Τι έχεις προσπαθήσει εσύ από την πλευρά σου για να γίνετε φίλοι με τη δασκάλα;
  • Τι λένε για τη δασκάλα τα παιδιά που τη συμπαθούν;
  • Τι λένε για τη δασκάλα τα παιδιά που δεν τη συμπαθούν;
Προσοχή στις αντιδράσεις του παιδιού!
Στο δεύτερο βήμα οι γονείς θα πρέπει να αναλύσουν προσεχτικά τις αντιδράσεις του παιδιού. Να ερμηνεύσουν τη χροιά της φωνής του όταν τους μιλάει για τη δασκάλα. Είναι φοβισμένο; Είναι θυμωμένο; Τη στάση του σώματός του κατά τη διάρκεια της κουβέντας τους. Είναι μαζεμένα τα χέρια στο σώμα του; Έχει αμυντική στάση απέναντι σ' αυτό το θέμα; Δε θέλει να το συζητήσει μαζί σας; Τότε θα πρέπει να προσπαθήσετε να ηρεμήσετε το παιδί και να του εξηγήσετε πως αν σας μιλήσει για τους λόγους που δε θέλει τη δασκάλα, τότε θα μπορέσετε να το βοηθήσετε.
Τι συμβαίνει;
Το πρόβλημα μπορεί να είναι η κακή «χημεία» μεταξύ του παιδιού και της δασκάλας ή να μην αφορά την απόρριψη από τη δασκάλα, αλλά την απόρριψη από τα άλλα παιδιά στο σχολείο. Το παιδί μπορεί να αντιδρά έτσι όχι πάντα επειδή υπάρχει πρόβλημα στο σχολείο, αλλά το πρόβλημα να εντοπίζεται στις καταστάσεις που το παιδί αντιμετωπίζει στο σπίτι. Ένα είναι βέβαιο όμως, ότι οι γονείς θα πρέπει να δώσουν την πρέπουσα σημασία στη δήλωση αυτή του παιδιού τους.
Τρόποι επίλυσης του προβλήματος
  Ένα καλό ξεκίνημα για τον γονιό είναι:
1. Να ξεκαθαρίσει εάν το πρόβλημα εντοπίζεται στο παιδί ή στο δάσκαλο, με αντικειμενικότητα.
2. Να επικοινωνήσει με τον εκπαιδευτικό και να του εκθέσει το πρόβλημα.
Ο γονιός όταν θα επισκεφτεί το σχολείο, καλό θα ήταν να μην πάει κατευθείαν στον διευθυντή για δηλώσει την δυσαρέσκεια του για τον δάσκαλο, αλλά να επικοινωνήσει πρώτα με τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Είναι σημαντικό ο γονιός να προσπαθήσει να μπει στην θέση του δασκάλου και να κατανοήσει πως δεν είναι εχθροί αλλά σύμμαχοι. Η επικοινωνία με την δασκάλα του παιδιού είναι σημαντική για το παιδί σας γι' αυτό θα πρέπει να είστε διαλλακτική και αντικειμενική στην συζήτηση τόσο με την δασκάλα όσο και με το παιδί.
Ποιος τελικά φταίει;
-Όταν το παιδί σας δηλώνει ότι δε θέλει τη δασκάλα, αναζητήστε μια πιθανή αιτία στη σχολική του επίδοση. Μήπως νιώθει ότι υστερεί στην απόδοσή του, επειδή η δασκάλα είναι αυστηρή στη βαθμολογία ή μήπως για κάποιο λόγο νιώθει ότι δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στα μαθήματα. Καλό θα ήταν να κάνετε μια συζήτηση τόσο με το παιδί όσο και με τη δασκάλα του. Συζητήστε μαζί της με ποιο τρόπο το παιδί σας μπορεί να βοηθηθεί ώστε να ανεβεί η επίδοσή του. Παράλληλα μπορείτε να βρείτε και με το παιδί έναν τρόπο (όπως ιδιαίτερα μαθήματα) για να νιώσει ότι βελτιώνεται.
-Αν το παιδί σας λέει ότι φοβάται την δασκάλα, επιδιώξτε μια συνάντηση με τη δασκάλα, με σκοπό να αισθανθεί οικεία το παιδί. Μια ήρεμη κουβέντα σε φιλικό επίπεδο, θα κάνει το παιδί να νιώσει πιο άνετα μαζί της.
-Εάν ο λόγος που το παιδί δε θέλει τη δασκάλα είναι επειδή νιώθει απόρριψη από τα άλλα παιδιά, τότε ο γονιός θα πρέπει να έρθει σε συνεννόηση μαζί της, ώστε να φέρουν το παιδί πιο κοντά στα άλλα παιδιά.
-Εάν λόγω των προβλημάτων που έχει το παιδί στο σπίτι του, το κάνει να αντιδρά με το να δηλώνει ότι δε θέλει τη δασκάλα, τότε ο γονιός θα πρέπει να εξηγήσει στη δασκάλα τα ενδοοικογενειακά προβλήματα που τυχόν υπαρχουν, έτσι ώστε να μπορέσουν μαζί να το βοηθήσουν να τα ξεπεράσει.
-Ωστόσο θα πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο κάποιας μαθησιακής δυσκολίας, που κάνει το παιδί να μην αποδέχεται τη δασκάλα του. Επομένως η δασκάλα θα πρέπει να εντοπίσει το πρόβλημα και να ζητήσει τη συνεργασία των γονιών. Σε αυτή την περίπτωση, είναι απαραίτητο να αναπτύξει ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ εκείνης και του παιδιού, ώστε να του προσφέρει κατάλληλη βοήθεια για την ψυχολογική και σχολική απόδοσή του. Πάνω από όλα μια σωστή συνεργασία δασκάλας-γονιού. Ένας συνδυασμός γνώσης από τη δασκάλα και υποστήριξης από τη μεριά των γονιών, με τη σωστή καθοδήγηση της δασκάλας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει το παιδί να νιώσει ότι είναι διαφορετικό από τα άλλα παιδιά, για να μην υπάρχει ξανά και αυτή η απόρριψη της δασκάλας από το παιδί.


Αναστασία Γκοτσοπούλου, Ψυχολόγος

   Ανάρτηση chiourea.gr στο ΓΟΝΕΙΣ - Παιδί & Σχολείο

Διαβάστε επίσης:


Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις