6 ασκήσεις για τις "κολλημένες λέξεις" στη Δυσλεξία!



Ένα συνηθισμένο σύμπτωμα, που εμφανίζουν στη γραφή τους τα παιδιά με Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και που πολλές φορές επιμένει και σε μεγαλύτερες τάξεις είναι η παραβίαση των ορίων των λέξεων. Συχνό φαινόμενο να παραδίδονται γραπτά που εμφανίζονται "κολλημένες" λέξεις μεταξύ τους. Αυτή η έλλειψη συνειδητοποίησης και η σύγχυση της αυτονομίας της κάθε λέξης μπορεί να αντιμετωπιστεί με πολλές διαφορετικές ασκήσεις. Συνήθως σε σύντομο διάστημα στη διάρκεια ενός προγράμματος παρέμβασης γίνεται κατανοητή η ορθή χωροταξική τοποθέτηση των λέξεων σε μια πρόταση.

Θα παρουσιαστεί ένα δείγμα τέτοιων ασκήσεων για την κατανόηση της αυτονομίας της κάθε λέξης.



Άσκηση αναπαράστασης της απόστασης μεταξύ των λέξεων.


Πρόκειται για άσκηση που γίνεται σε μικρότερες τάξεις. Η απεικόνιση της απόστασης μεταξύ των λέξεων ως ένα δάχτυλο του χεριού βοηθά αρκετά στη καλύτερη κατανόηση.

Τρόπος: Γράφετε τις λέξεις και βάζετε το δάχτυλο του τρέχοντας το περίγραμμα του για να γράψετε την επόμενη.



Άσκηση αυτονομίας της λέξης σε φράσεις.


Είναι μια άσκηση που αναφέρεται πάλι σε μικρότερες τάξεις. Εδώ είναι μια εξέλιξη της πρώτης άσκησης και έχουμε εντάξει κολλημένες λέξεις μέσα σε φράσεις για να τις εντοπίσει και να τις διορθώσει. Η διόρθωση γίνεται τραβώντας μια κάθετη γραμμή ανάμεσα στις λέξεις αυτές.



Ασκήσεις κολλημένων λέξεων σε προτάσεις


Εδώ έχουμε μια άσκηση που το παιδί πρέπει να εντοπίσει τις κολλημένες λέξεις μέσα σε προτάσεις και να γράψει απο κάτω τη κάθε πρόταση στη σωστή της μορφή.






Στη συγκεκριμένη άσκηση έχουμε πάλι κολλημένες λέξεις σε προτάσεις και η διόρθωση θα γίνει με το διαχωρισμό των λέξεων που παραβιάστηκαν τα όρια τους με μια κάθετη γραμμή.




Ασκήσεις διόρθωσης των ορίων των λέξεων σε κείμενο.




Σε αυτές τις ασκήσεις το παιδί θα πρέπει να διαχωρίσει προσεκτικά όλες τις λέξεις μεταξύ τους με κάθετες γραμμές ανάμεσα. Αφού τελειώσει διαβάζει το κείμενο.

Βασικό Tip: Σε αυτές τις ασκήσεις δοκιμάζονται και εξασκούνται επίσης η οπτική διάκριση και η δυνατότητα συγκέντρωσης.

Απευθύνονται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας που αντιμετωπίζουν Δυσλεξία και άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και χρειάζονται να εξασκηθούν στη συνειδητοποίηση των ορίων των λέξεων. Μπορούν να γίνουν απο θεραπευτές, εκπαιδευτικούς, γονείς


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις