Πώς να εξηγήσουμε τι είναι η μουσική στον μικρό κωφό μας φίλο




Γλυκύτατο και συγκινητικό!


Από το Early Childhood World / Project Μουσικές του Κόσμου της Εύης Ανδριανού



Ο κωφός μικρός μας φίλος στενοχωριέται που δεν έχει ακούσει ποτέ του μουσική.
Τα παιδιά όμως είναι πρόθυμα να κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους, από τα μάτια τους, από το μυαλό τους, από τα αυτιά τους, από τη μύτη τους, για να τον βοηθήσουν να την καταλάβει...

Ιδέες των παιδιών:

  • Να του εξηγήσουμε με νοήματα τι λέει το τραγούδι
  • Να του κουνάμε τα χέρια και τα πόδια του στο ρυθμό της μουσικής
  • Να του ζωγραφίσουμε αυτό που φανταζόμαστε όταν ακούμε τη μουσική
  • Να του χορέψουμε τη μουσική για να μας δει και να καταλάβει
  • Να μαζέψουμε λεφτά για να τον πάμε στον καλύτερο γιατρό να τον κάνει καλά
  • Να τον πάμε στο θέατρο γιατί εκεί έχει πολλή μουσική και τότε θα δει τι κάνουν οι ηθοποιοί και θα καταλάβει λίγο
  • Να πάρουμε χωνιά από την κουζίνα, να τα κάνουμε ντουντούκες και να του τραγουδήσουμε πολύ δυνατά στ' αυτιά. Ε, δε μπορεί, κάτι θα ακούσει!
  • Να πάρουμε ένα χαρτί και άμα η μουσική είναι χαρούμενη να βάζουμε χρώματα χαρούμενα και πολύχρωμα και άμα η μουσική είναι στενοχωρημένη να βάζουμε μαύρα και καφέ.
Βρήκαμε λοιπόν μουσικές παραδοσιακές από όλο τον κόσμο (Ελλάδα, Ινδία, Κίνα, Ιαπωνία, Ιρλανδία, Αμερική, Αφρική, Ιράν, Βραζιλία, Ισπανία κ.α.) και εδώ είναι ένα μικρό δείγμα από τις ζωγραφιές των παιδιών:
Share αυτόν τον σύνδεσμο



 Τα παιδιά ψηφίζουν ποιά μουσική τους άρεσε περισσότερο




Share αυτόν τον σύνδεσμο
Share αυτόν τον σύνδεσμο
Share αυτόν τον σύνδεσμο
   Και μερικές από τις απαντήσεις τους στην ερώτηση "Τί φαντάζεστε/σκέφτεστε/αισθάνεστε όταν ακούτε αυτή τη μουσική;"
  • Η ινδική ήταν λίγο εκνευριστική στην αρχή αλλά σιγά σιγά όταν μπήκαν τα τύμπανα έμοιαζε με την αφρικάνικη και μου άρεσε
  • Εγώ θύμωσα με την γιαπωνέζικη γιατί είχε μόνο μία φωνή που μου έμοιαζε με τη μαμά μου όταν με μαλώνει
  • Η ελληνική μουσική ήταν η καλύτερη γιατί η Γερακίνα ήταν αστεία που έπεσε στο πηγάδι.
  • Εμένα μου άρεσε η Γερακίνα και φαντάστηκα ότι εγώ την έσωσα και μετά την παντρεύτηκα
  • Η ελληνική και η αφρικάνικη ήταν πολύ καλές γιατί μπορούσα να χορέψω καλά
  • Εμένα η αφρικάνικη μου φάνηκε λίγο χαζή
  • Η ινδική εμένα με στενοχώρησε
  • Η ινδική μου φάνηκε σα να περπατάει ένας ελέφαντας
  • Εμένα η ινδική μου έμοιαζε σαν φίδι που τυλίγεται ψηλά
  • Η γιαπωνέζικη ήταν πολύ λυπητερή και φαντάστηκα ότι κάποια έκλαιγε γιατί πέθανε ο άντρας της και όλη της η οικογένεια
  • Μου άρεσε και η ιρλανδική και η αμερικάνικη γιατί ήταν χαρούμενη και όχι χαζοχαρούμενη.
  • Εμένα η ιρλανδική μου φάνηκε λίγο δυνατή και γρήγορη και λαχάνιασα
  • Η αφρικάνικη ήταν η καλύτερη γιατί ήταν ντουμ ντουμ
  • Εγώ θέλω να πω ότι η ινδική μου θύμιζε αυτό το τούρκικο στην τηλεόραση
  • Εμένα η ινδική μου φάνηκε σαν να κλαίει το βιολί και η λύρα.
  • Η ινδική και η ιαπωνική ήταν ξεκουραστικές και σκεφτικές.
  • Εμένα η ινδική μου θύμισε τα παλιά τα χρόνια που ήταν όλα ήρεμα.
  • Εμένα η ινδική μου θύμισε τον Αλλαντίν που είδα στο θέατρο.
  • Εγώ θέλω να κάνω τη Γερακίνα και όλοι εσείς να κάνετε τις άλλες μουσικές.


Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις