Ο βουλευτής Δράμας της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Κυριαζίδης έθεσε
με επιστολή του στον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και
Αθλητισμού Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο το ζήτημα της στελέχωσης αλλά και
της εκπαίδευσης των καθηγητών καθώς και του βοηθητικού προσωπικού των
ειδικών σχολείων.
Ο κ. Κυριαζίδης αφού περιέγραψε ενδελεχώς τη ζωτική ανάγκη
σταθεροποίησης του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για τα παιδιά με ειδικές
ανάγκες, τόνισε με έμφαση πως είναι υποχρέωση της πολιτείας και των
πολιτικών να διασφαλίσουν για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες μια καλή αρχή
στη ζωή τους και να εγγυηθούν ότι δε θα σπαταλήσουνε τους πόρους και
τις υποδομές που ανήκουν σε αυτά και στις επόμενες γενιές. Επεσήμανε
επίσης πως για να επιτευχθεί ο στόχος της ειδικής αγωγής και να πάρει ο
μαθητής τους μέγιστους καρπούς της γνώσης και της ψυχοκοινωνικής
ανάπτυξης θα πρέπει να δοθεί η πρέπουσα σημασία στο ρόλο του δασκάλου
και να αναγνωριστεί η νευραλγική συμβολή του στην ειδική αγωγή.
Ζήτησε τέλος, ισχυρό δημόσιο ειδικό σχολείο που θα συνεπάγεται και
την απεξάρτηση των γονιών από οποιονδήποτε θα προσπαθούσε να επενδύσει
στις αδυναμίες των δημόσιων ειδικών σχολειών. Κλείνοντας την επιστολή
του προς τον υπουργό Παιδείας, έθεσε τα ακόλουθα ερωτήματα: Πότε θα
γίνει ο αναβληθείς διαγωνισμός ΑΣΕΠ που αφορούσε στην κάλυψη 500
οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, οι οποίοι εδώ και 10
χρόνια στηρίζουν ως αναπληρωτές την ειδική αγωγή. Έχει καταρτίσει το
υπουργείο ένα σχέδιο συνεχόμενης κατάρτισης και αξιολόγησης των
εκπαιδευτικών αλλά και όλου του ειδικού υποστηρικτικού προσωπικού. Έχει
μεριμνήσει το υπουργείο ώστε να λειτουργήσουν με πληρότητα από την
έναρξη της σχολικής χρονιάς τα ειδικά σχολεία.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΥ
Στην απάντηση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού
και Αθλητισμού Κ. Αρβανιτόπουλος, αναφέρεται μεταξύ άλλων, ότι οι
σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της χώρας, στελεχώνονται
μέχρι σήμερα με μόνιμους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι διαθέτουν τα προσόντα στην ειδική
αγωγή όπως αυτά προβλέπονται από τις διατάξεις του νόμου και
τοποθετούνται με μετάθεση ή απόσπαση.
Με σχετικές αποφάσεις της Ειδικής Γραμματείας Ευρωπαϊκών
Πόρων(ΕΣΠΑ) έχει διασφαλιστεί η συνέχιση για τα επόμενα δύο έτη του
«Προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την έναρξη
μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
Στο πλαίσιο αυτό με το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ αναπτύσσεται και
δοκιμάζεται ένα σύστημα ειδικής επιμόρφωσης των στελεχών της
εξειδικευμένες εκπαιδευτικής υποστήριξης και οργανώνεται η συνεχής
τοπική υποστήριξη και παρακολούθηση των αποτελεσμάτων του έργου τους.
Αναφορικά με τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών καθώς και ειδικού
εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού η διεύθυνση Ειδικής
Αγωγής έχει ήδη ολοκληρώσει τη διαδικασία.
Η κάλυψη των κενών θέσεων στα ειδικά σχολεία με αναπληρωτές
εξαρτάται από τον αριθμό των πιστώσεων που θα διατεθούν. Καταβάλλεται
προσπάθεια ώστε να λειτουργήσουν τα ειδικά σχολεία από την έναρξη χωρίς
προβλήματα στη στελέχωση, στο πλαίσιο των υφιστάμενων συνθηκών.
|