Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Επικαιρότητα - Εκπαίδευση: Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών, αυτός ο μικρός θεός!



Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών, αυτός ο μικρός θεός!




Αναμφισβήτητα τον τελευταίο καιρό τα ΠΥΣΠΕ και τα ΠΥΣΔΕ πρωταγωνιστούν στην εκπαιδευτική σκηνή της χώρας. Ελέω 3848, αποτιμούν τα μόρια των υποψήφιων διευθυντών σχολικών μονάδων, εκτιμούν τη συγκρότηση και την ακεραιότητα του χαρακτήρα των υποψηφίων, αποφαίνονται εν τέλει για το ποιος θα διοικήσει τα σχολεία της περιοχής τους.


Στη δική μας περίπτωση, το ΠΥΣΠΕ αποφάσισε πως οι ΜΟΛΙΣ ΔΥΟ υποψήφιοι του νομού με μεταπτυχιακό και διδακτορικό δίπλωμα δεν έπρεπε να μοριοδοτηθούν για το μεταπτυχιακό τους γιατί αφορούσε, λέει, το ίδιο επιστημονικό αντικείμενο.

Τι και αν κάναμε ένσταση; Απορρίφθηκε! Τι και αν επικαλεστήκαμε τις αποφάσεις άλλων συμβουλίων επιλογής που είχαν μοριοδοτήσει ανάλογα μεταπτυχιακά; Τι και αν προσκομίσαμε προκηρύξεις, για πλήρωση θέσεων μελών ΔΕΠ και υποτροφίες, στις οποίες φαίνεται ξεκάθαρα ότι το επιστημονικό αντικείμενο είναι κάτι ΠΟΛΥ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ και ότι σε καμία περίπτωση μία επιστήμη δεν αποτελεί αυτούσια ένα και μόνο επιστημονικό αντικείμενο;

Το ΠΥΣΠΕ, αυτός ο μικρός θεός της ελληνικής εκπαίδευσης, δε μέτρησε τα τέσσερα μόρια που δικαιωματικά μας ανήκαν, διαγράφοντας με το «έτσι θέλω» δύο χρόνια από τη ζωή μας. Δύο χρόνια σπουδών σε μεταπτυχιακό επίπεδο, γεμάτα διάβασμα, εργασίες, εξετάσεις. Δύο χρόνια που στερήσαμε από την οικογένειά μας για να γίνουμε καλύτεροι εκπαιδευτικοί, για να γίνουμε οι «άριστοι» τους οποίους συχνά επικαλείται (για ποιο λόγο άραγε;) η Υπουργός Παιδείας.

Και να, που δημοσιεύονται οι αξιολογικοί πίνακες των υποψήφιων σχολικών συμβούλων και (ω, του θαύματος!) δίνονται από το ανώτατο συμβούλιο επιλογής τα μόρια για μεταπτυχιακά που δεν είχαν μοριοδοτηθεί από κάποια ΠΥΣΠΕ.

Τι απάντησε το Γραφείο Προσωπικού Διευθυντών του ΥΠΔΜΘ στην ερώτηση «τι συμβαίνει όταν υπάρχει διαφορετική μοριοδότηση μεταξύ ΠΥΣΠΕ και Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων»; «Ισχύει ό,τι σας είπε το ΠΥΣΠΕ της περιοχής σας. Ο νόμος 3848 δίνει στο ΠΥΣΠΕ την αρμοδιότητα να αποφασίσει»!!! Εύλογα λοιπόν δημιουργούνται κάποια ερωτήματα:

- Αναρωτήθηκε ποτέ η ηγεσία του ΥΠΔΜΘ, η οποία εκχώρησε αυτή τη δύναμη στα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, αν οι άνθρωποι που τα απαρτίζουν έχουν επαρκή επιστημονική κατάρτιση για να αποτιμήσουν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών; Θεωρεί η σεβαστή μας Υπουργός ότι ένας εκπαιδευτικός με μοναδικό του εφόδιο τις βασικές του σπουδές (ή στην καλύτερη των περιπτώσεων ένα δεύτερο πτυχίο ή ένα master) μπορεί να αποφανθεί για την ομοιότητα, ή μη, επιστημονικών αντικειμένων; Γιατί επιφόρτισε αυτούς τους ανθρώπους με ένα έργο βαρύτερο από αυτό που μπορούσαν να σηκώσουν οι ώμοι τους;

- Αναρωτήθηκε η Υπουργός αν τα μέλη ενός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, μη έχοντας μελετήσει σε βάθος τις μελέτες περίπτωσης που έδωσε το Υπουργείο, μπορούσαν να εκτιμήσουν την ορθότητα της απάντησης κάθε υποψηφίου; Μήπως προηγήθηκε των συνεντεύξεων κάποια επιμόρφωση των μελών των Συμβουλίων Επιλογής; Πόσοι από αυτούς γνωρίζουν άραγε τις αρχές που διέπουν το Νέο Σχολείο; Πόσοι από αυτούς άκουγαν για πρώτη φορά από τα χείλη των υποψηφίων όρους όπως «χαλαρή συνοχή», «επιστημονικό μάνατζμεντ», «πυραμίδα ιεράρχησης των αναγκών του Maslow»;

- Προβλημάτισε μήπως την Υπουργό η σωρεία άριστων επιδόσεων στις συνεντεύξεις σε ορισμένα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ και η παντελής απουσία βαθμολογίας ίσης με 15 σε άλλα; Μήπως έγινε κάποιο θαύμα και συγκεντρώθηκαν όλοι οι άξιοι σε έναν νομό και όλοι οι «σχεδόν άξιοι» σε άλλον;

- Έκανε τον κόπο ένας από τους συμβούλους της Υπουργού να μελετήσει δειγματοληπτικά τις βαθμολογίες που έβαλαν κάποια μέλη των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για να διαπιστώσει ότι ορισμένοι βαθμολογούσαν τους πάντες με 15, ενώ άλλοι έβαλαν 4 σε υποψηφίους που το υπόλοιπο συμβούλιο βαθμολόγησε με 14-15;

Το πιο απογοητευτικό σε όλη αυτή την ιστορία είναι πως όλα τα παραπάνω ερωτήματα θα μείνουν να αιωρούνται αναπάντητα. Ποιος μπορεί, άραγε, να μας σώσει από αυτούς τους «μικρούς θεούς» που ο 3848 έσπειρε σε όλη την Ελλάδα;

Φωτεινή Βενετσάνου, ΠΕ11

Πηγή: alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου