Δελτίο Τύπου 05/09/2011
Σημεία συνέντευξης της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, στον Ρ/Σ Βήμα fm και στους δημοσιογράφους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο
Για τις ελλείψεις σε σχολικά βιβλία
Είναι πραγματικότητα ότι θα ξεκινήσουμε τη χρονιά με συγκεκριμένα προβλήματα. Θα ήθελα να καθησυχάσω όμως τους γονείς και τους μαθητές.
Υπάρχουν δύο μεγάλα ζητήματα: Το ένα είναι να βρίσκονται στις τάξεις οι δάσκαλοι και οι καθηγητές και το άλλο να είναι τα βιβλία στα σχολεία.
Υπάρχει καθυστέρηση σε ορισμένα βιβλία, αλλά θα πάνε στα σχολεία. Η διανομή έχει αρχίσει ήδη, αλλά θα υπάρξει ένα χρονικό διάστημα μέχρι να αποκατασταθεί για το σύνολο των βιβλίων.
Ούτε ο γονιός, ούτε ο μαθητής και η μαθήτρια είναι υποχρεωμένοι να δείξουν την παραμικρή κατανόηση για το πρόβλημα που υπάρχει.
Θα δώσω εξήγηση, γιατί ως δημόσιος λειτουργός οφείλω να το κάνω. Η εκτύπωση και η διανομή των βιβλίων είναι μία πολύπλοκη διαδικασία και γι αυτό πολλές χρονιές υπάρχουν προβλήματα. Είναι μία τιτάνια προσπάθεια, η οποία γίνεται με όρους δημοσίου: κάθε χρόνο ξεκινάει η προμήθεια χαρτιού, εκτυπώνονται και διανέμονται γύρω στα 30 εκατομμύρια βιβλία και συνήθως έχουμε μικρά ή μεγαλύτερα ζητήματα. Φέτος έχουμε ένα πολύ μεγάλο ζήτημα.
Κάθε χρόνο γίνεται διαγωνισμός από τον ΟΕΔΒ, χωρίς να εμπλέκεται το Υπουργείο, για την επιλογή προμηθευτών χαρτιού. Ούτε οι Υπηρεσίες του Υπουργείου, ούτε ο Υπουργός ασχολείται με το πώς θα παραγγείλουμε χαρτί. Πέρυσι κύλησε ομαλά και τα βιβλία ήταν όλα στα σχολεία.
Το πρόβλημα, φέτος, ξεκίνησε με την έναρξη του διαγωνισμού τον Οκτώβρη του 2010. Το Μάρτιο, κανονικά, επιλέγονται οι μειοδότες και μετά πρέπει να υπάρξει έλεγχος αυτών των συμβάσεων, ώστε το Ελεγκτικό Συνέδριο να δώσει έγκριση για να προχωρήσουν στην προμήθεια χαρτιού. Στις συμβάσεις φαίνεται ότι υπήρξαν ορισμένα προβλήματα και δεν προχώρησαν οι διαδικασίες από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Στο θέμα της καθυστέρησης του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν υπάρχει απάντηση. Η απόφαση είτε θετική είτε αρνητική έπρεπε να βγει εγκαίρως, γιατί έπρεπε να ληφθεί απόφαση σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας. Σε περίπτωση που είναι αρνητική, πρέπει να υπάρχει χρόνος για νέο διαγωνισμό. Σε περίπτωση που είναι θετική να συνεχίσει η προμήθεια. Έπρεπε όμως να έχουμε τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Μίλησα με τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και ζήτησα να βγάλουν μία απόφαση, αρνητική ή θετική.
Θεσμικά αποτελεί υπέρβαση να υποδείξει ο Υπουργός κατεύθυνση στον Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ζήτησα όμως να ληφθεί έγκαιρα μία απόφαση, αλλά δεν έγινε τίποτε. Στις 5 Ιουλίου έστειλα γραπτή επιστολή στον Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σημειώνοντας ότι κάθε μέρα που χάνεται είναι σε βάρος των μαθητών.
Η απορριπτική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου κοινοποιήθηκε στις 19 Ιουλίου, 12 ημέρες αφού έστειλα την επιστολή. Τότε ξεκίνησε ένας μαραθώνιος. Έπρεπε να γίνει απευθείας ανάθεση, να υπάρξει απόφαση των αντίστοιχων επιτροπών προμηθειών του Υπουργείου Δικαιοσύνης, να ξαναπάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Όλη αυτή η διαδικασία οδήγησε σε αυτήν την καθυστέρηση. Στο μεσοδιάστημα έγιναν τεράστιες προσπάθειες να βρούμε και άλλες λύσεις, όπως με το Στρατιωτικό Τυπογραφείο, με το Εθνικό Τυπογραφείο, ενώ ο Οργανισμός άρχισε να τυπώνει με ότι χαρτί είχε στις αποθήκες του, αλλάζοντας παράλληλα όλος ο σχεδιασμός.
Ούτε ο γονιός, ούτε ο εκπαιδευτικός, ούτε ο μαθητής είναι υποχρεωμένοι να κατανοήσουν τις αδυναμίες του ελληνικού κράτους και, ανεξαρτήτως ευθυνών, θέλω να ζητήσω συγγνώμη, από τους γονείς και τους μαθητές για την ταλαιπωρία αυτών των ημερών, μέχρις ότου έρθουν όλα τα βιβλία.
Θα βρούμε όλες τις δυνατές λύσεις, ώστε, τις πρώτες μέρες και στους νομούς που δεν έχουν πάει τα βιβλία να αντιμετωπισθεί το θέμα. Να πω εδώ ότι υπάρχουν σχολεία που έχουν πάρει βιβλία, νομοί που έχουν πάρει το 80% των βιβλίων. Έχουμε καλύψει τα νησιά, τις πιο μακρινές περιοχές γιατί ξεκινήσαμε από τις απομακρυσμένες περιοχές.
Υπάρχουν κατευθύνσεις προς τους εκπαιδευτικούς μετά από συναντήσεις με τους Περιφερειακούς Διευθυντές. Οι εκπαιδευτικοί έχουν μεγάλη εμπειρία, γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που υπάρχει καθυστέρηση.
Είναι σημαντικό, ωστόσο, ότι σήμερα τα βιβλία όλων των τάξεων είναι στο διαδίκτυο που έχουν εύκολη πρόσβαση μαθητές και εκπαιδευτικοί. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα αντικατασταθεί το έντυπο βιβλίο.
Παράλληλα θα δοθεί σε κάθε παιδί ένα dvd . Το 75% των ελληνικών νοικοκυριών έχουν υπολογιστή στο σπίτι και 54% είναι συνδεδεμένα στο internet. ακόμα και αν δεν υπάρχει δυνατότητα ανάγνωσης του dvd έχουμε συνεννοηθεί με όλα τα σχολεία να τα εκτυπώνει ο δάσκαλος για τα παιδιά που το χρειάζονται.
Με μια κοινή προσπάθεια θα αντιμετωπίσουμε τις πρώτες δύσκολες μέρες .
Για το Ελεγκτικό Συνέδριο
Είναι θέμα θεσμών. Κανένας θεσμός δεν είναι υπεράνω ελέγχου. Έχω ήδη έρθει σε επαφή με τον Υπουργό Δικαιοσύνης, γιατί δεν είναι ούτε η μόνη, ούτε η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό και έχω ζητήσει να ελέγξει την υπόθεση και να προχωρήσουν οι διαδικασίες, που ορίζονται από το Σύνταγμα και τους νόμους. Το ίδιο θα κάνω και εγώ. Θα υπάρξει ακριβοδίκαιη απόδοση ευθυνών παντού, αλλά όχι «εν πλω». Τώρα είμαστε σε μια διαδικασία αντιμετώπισης της κατάστασης.
Για τους διορισμούς εκπαιδευτικών
Ανεξαρτήτως του αριθμού διορισμών, το θέμα είναι ότι το ελληνικό κράτος έχει ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών σε σχέση με τις ανάγκες του και σχέση με τις άλλες χώρες. Η αναλογία μαθητών – καθηγητών είναι η καλύτερη στον κόσμο θεωρητικά. Έχουμε όμως τις λάθος ειδικότητες στις λάθος περιοχές, δηλαδή περιοχές με υπεράριθμες ειδικότητες ενώ ο διπλανός νομός μπορεί να έχει έλλειψη. Πρόκειται για μια ανορθολογική κατάσταση που ίσχυε για χρόνια. Οι διορισμοί μέχρι τώρα ήταν 6.000-7.000 ετησίως. Τα τελευταία χρόνια εκτός από τα άλλα προβλήματα είχαμε και 22.000 συνταξιοδοτήσεις, ενώ συνολικά 3.500 προσλήψεις. Το ερώτημα είναι αν μπορεί να λειτουργήσει με αυτά τα δεδομένα το σχολείο. Το στοίχημα είναι μεγάλο. Δουλεύουμε για αυτό εδώ και δύο χρόνια. Θυμίζω ότι επέστεψαν 7.000 εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους. Προχωρήσαμε σε νέο σχολικό χάρτη με συνενώσεις σχολείων, ώστε το σύστημα να αρχίσει να εξορθολογίζεται, χωρίς να αλλάξουν όμως κριτήρια, όπως αριθμός των μαθητών ανά τάξη. Με τις αλλαγές και το σχεδιασμό που έχει γίνει και με τη δυνατότητα των αναπληρώσεων, θα μπορέσουμε από την πρώτη εβδομάδα – το πολύ δεκαήμερο- να έχουμε μια πολύ καλή εικόνα.
Να πω εδώ ότι από τους 600 διορισμούς που ανέφερα οι 120 διορίστηκαν στο Νότιο Αιγαίο –όπου έχουμε τα μεγαλύτερα προβλήματα. Διορίστηκαν την Τρίτη και την Πέμπτη το 30% ζήτησε άδεια είτε λόγω επαπειλούμενης κύησης, είτε λόγω ανατροφής παιδιών.
Δεν το αμφισβητώ αυτό και μακάρι να ισχύει ότι έχουμε τόσες κυήσεις γιατί έχουμε και δημογραφικό πρόβλημα ως χώρα. Όμως το αποτέλεσμα αυτού είναι να διορίζουμε 120 και πηγαίνουν οι 80. Αυτά τα κενά πρέπει να αναπληρωθούν. Ανακοινώνουμε τους αναπληρωτές και ενώ πρέπει να παρουσιαστούν για να καλύψουν τα κενά δημιουργούνται πάλι αντίστοιχα προβλήματα.
Επειδή η διαδικασία είναι πολύ σημαντική δεν πρέπει να απαξιώνεται. Από πέρυσι είχαμε ζητήσει με το κ Λοβέρδο από όλα τα νοσοκομεία να είναι πολύ υπεύθυνοι στις αποφάσεις τους, γιατί στις απομακρυσμένες περιοχές έχουμε υψηλά ποσοστά ασθένειας.
Ο σχεδιασμός για τη διαδικασία προσλήψεων και αναπληρώσεων δεν μπορεί να γίνει νωρίτερα γιατί σύμφωνα με το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα μπορούν να γίνονται αιτήσεις συνταξιοδότησης μέχρι τις 10 Αυγούστου. Μέχρι τότε δεν έχουμε πλήρη εικόνα των κενών. Αν μπορούσαμε να έχουμε νωρίτερα τον αριθμό των συνταξιοδοτήσεων θα κάναμε και καλύτερο σχεδιασμό. Με όλο το σχεδιασμό που έχει γίνει και τον εγκεκριμένο αριθμό αναπληρωτών θα το αντιμετωπίσουμε.
Παρά τα προβλήματα, να σας πω ότι φέτος συνεχίζεται η λειτουργία των 800 δημοτικών με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα, που ξεκίνησαν πέρυσι και προστέθηκαν ακόμη 161 φέτος. Μιλάμε, άρα, για ένα σύνολο 961 σχολείων.
Πέρυσι ξεκίνησε το ηλεκτρονικό φροντιστήριο με ζωντανές παραδόσεις και επιπλέον ασκήσεις, ενώ από φέτος θα λειτουργήσει και υπηρεσία απαντήσεων σε ερωτήσεις των μαθητών. Αυτό υπάρχει σε όλα τα βασικά μαθήματα των εξετάσεων.
Για τα Πανεπιστήμια και τις καταλήψεις
Ο νόμος έχει μία ανατρεπτική λογική. Αλλάζουν τα πάντα. Γι’ αυτό δεν είχα καμία ψευδαίσθηση – και μάλιστα έχοντας περάσει μία αρκετά συγκρουσιακή χρονιά- ότι την επόμενη μέρα της ψήφισης θα πάμε ήσυχα και απλά να εφαρμόσουμε το νόμο.
Υπάρχουν δύο μεγάλες ομάδες που αντιδρούν αυτή τη στιγμή, η μία είναι οι φοιτητικές παρατάξεις, όχι οι φοιτητές, που πραγματικά θίγονται με τον καινούριο νόμο, καθώς δεν συμμετέχουν στις εκλογές για την ανάδειξη των διοικητικών οργάνων. Οι φοιτητές εκλέγονται από μία ενιαία λίστα. Κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει τη λειτουργία των παρατάξεων, είναι εθελοντικές ενώσεις ατόμων, μπορούν να έχουν τις ιδέες τους, να έχουν τις πολιτικές τους ή άλλες πεποιθήσεις και να λειτουργούν μέσα στους φοιτητικούς συλλόγους. Σήμερα όμως δεν μιλάμε για φοιτητικούς συλλόγους, ξέρουμε τον Γραμματέα της ΠΑΣΠ, τον Πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ, τον υπεύθυνο των ΕΑΚ. Όλο το σύστημα του φοιτητικού κινήματος λειτουργεί με παρατάξεις.
Ο Γραμματέας της ΠΑΣΠ και ο Πρόεδρος της ΔΑΠ σήμερα έχουν ακριβώς τις ίδιες απόψεις για το ρόλο των παρατάξεων στις εκλογές. Κατανοώ τους φοιτητές που για δεκαετίες παίρνουν τη σκυτάλη ο ένας από τον άλλον με αυτόν τον τρόπο. Είναι μεγάλοι, 28, 29 ετών, στα Πανεπιστήμια, δεν εκφράζουν τους φοιτητές, έχουν αυτή τη λογική δεκαετιών και παίζουν ένα παιχνίδι συνειδητών παρανοήσεων, που οδηγούν σε ένα ψέμα:
Είναι τεράστιο ψέμα το ότι θα υπάρχουν δίδακτρα. Είναι μέσα στη βασική επιχειρηματολογία τους και σας θυμίζω και την απόφαση της Συνόδου των Πρυτάνεων, όπου επίσης ειπώθηκαν αυτά τα ψέματα.
Όλες οι προπτυχιακές σπουδές είναι δωρεάν. Για τις μεταπτυχιακές αποφασίζει το Πανεπιστήμιο, όπως αποφασίζει και σήμερα. Έχουμε δημόσια και δωρεάν Παιδεία.
Το δεύτερο ψέμα είναι ότι δεν θα δίνονται δωρεάν συγγράμματα. Βεβαίως θα δίνονται με τους κανόνες, όμως, που μπήκαν από πέρυσι. Οι Καθηγητές πλέον είναι υποχρεωμένοι να βάζουν τις σημειώσεις τους στο διαδίκτυο, ενώ μέχρι τώρα ο πρωτοετής έπαιρνε σημειώσεις από τις παρατάξεις! Δεν υπάρχει άλλο παράδειγμα στον κόσμο να δίνουν οι παρατάξεις τις σημειώσεις των Καθηγητών! Οι φοιτητές θα έχουν πλέον πρόσβαση σε όλα τα ηλεκτρονικά συγγράμματα από το 2013. Θα πρέπει οι Καθηγητές να βάζουν τα συγγράμματά τους στο διαδίκτυο.
Είναι ψέματα ότι δεν θα υπάρχει δημόσια χρηματοδότηση. Προφανώς και θα υπάρξει! Η οποία είναι και δεσμευτική για να λειτουργούν τα Πανεπιστήμια αλλά υπάρχει και ένα μέρος της χρηματοδότησης που έχει να κάνει με την αξιολόγηση, γιατί θα πρέπει να υπάρχει και απολογισμός και λογοδοσία γιατί ο ελληνικός λαός θα πρέπει να ξέρει που πάνε τα λεφτά του και που εμπιστεύεται τα παιδιά του.
Είναι ψέματα ότι δεν θα υπάρχει σίτιση και στέγαση. Είναι ακριβώς το ίδιο καθεστώς, δίνουμε απλά τη δυνατότητα σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου να διαχειριστεί και την Εστία και τη σίτιση. Μέχρι σήμερα υπάρχουν εστίες που τις διαχειρίζονται οι φοιτητές. Δεν είναι όμως δική τους δουλειά.
Δεν θέλω να κάνω δίκη προθέσεων γιατί επί ένα χρόνο υφίσταμαι δίκη προθέσεων. Θεωρώ ότι υπάρχουν παρανοήσεις, γιατί δεν υπάρχει βαθειά γνώση του νόμου. Θέλω να παρακαλέσω τους φοιτητές να δουν λεπτομερώς τι λέει ο νόμος.
Αναφέρομαι στη μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών τους οποίους ενδιαφέρει να είναι ενεργοί πολίτες και να αλλάξουμε το Πανεπιστήμιο το οποίο σήμερα δεν ικανοποιεί κανέναν.
Υπάρχει η μεγάλη σιωπηρή πλειοψηφία αυτών που θέλουν τα Πανεπιστήμια ανοιχτά και υπάρχουν φωνασκούσες μειοψηφίες οι οποίες δημιουργούν απίστευτα προβλήματα και υπερασπίζονται κεκτημένα που μας οδήγησαν εδώ.
Όπως και ένας μεγάλος αριθμός και Καθηγητών, οι οποίοι αποτελούν τις υγιείς δυνάμεις στα Πανεπιστήμια. Και αυτοί οι άνθρωποι θα πρέπει να έρθουν προ των ευθυνών τους. Ο νόμος είναι ανατρεπτικός και ως εκ τούτου, θα δοκιμαστεί με δυσκολίες. Μπορεί να έχει λάθη. Να τα δούμε και να τα διορθώσουμε στην πορεία. Να δούμε πώς θα κάνουμε το ελληνικό Πανεπιστήμιο όπως θέλουμε και ονειρευόμαστε. Αλλά αυτό θα γίνει και με τις υγιείς δυνάμεις του Πανεπιστημίου. Σε αυτές προσδοκώ.
Θα πρέπει με κάποιο τρόπο το Πανεπιστήμιο να γίνει πιο ανταγωνιστικό και να υπάρξει διασύνδεση με την αγορά εργασίας, ώστε οι φοιτητές να μπορούν να κάνουν δικές τους spin offs, να κάνουν δικές τους πατέντες, να έχει έσοδα το Πανεπιστήμιο από αυτές. Αυτό μεταφράζεται και υπεραπλουστεύεται σε σύνθημα ότι «το Πανεπιστήμιο γίνεται εταιρεία». Αυτά είναι ανοησίες. Το Πανεπιστήμιο είναι ένα κέντρο γνώσης, έρευνας, διδασκαλίας, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές του να συνδεθούν με την αγορά εργασίας. Γι αυτό η διαχείριση των εσόδων του Πανεπιστημίου γίνεται από το Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Δηλαδή τα έσοδα του Πολυτεχνείου θα πρέπει να πηγαίνουν και στη Φιλοσοφική που δεν έχει έσοδα.
Μέχρι τώρα δεν μπορούσαμε να προσελκύσουμε φοιτητές από άλλες χώρες. Δίνουμε λοιπόν τη δυνατότητα, σε όποιο Πανεπιστήμιο θέλει και σε όποια γλώσσα κρίνει, να γίνονται και προπτυχιακά και μεταπτυχιακά, για να προσελκύσουμε φοιτητές από άλλες χώρες. Δίνουμε τη δυνατότητα να μετακινούνται οι Καθηγητές και οι φοιτητές και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, να υπάρχει κινητικότητα, να μην είναι τα Ιδρύματα «κλειστά σύνολα».
Σας θυμίζω ότι πέρυσι τον Ιούλιο που ξεκίνησε ο διάλογος και καταθέσαμε συγκεκριμένη πρόταση, η Σύνοδος των Πρυτάνεων είπε ότι αυτό, δεν είναι βάση διαλόγου και δεν το δέχονται. Δηλαδή την πρόταση της εκλεγμένης κυβέρνησης δεν την δέχονταν ως βάση διαλόγου.
Πραγματικά θεωρώ ότι είναι ένα μείζον θέμα, οι Σύγκλητοι, που είναι όργανα που εκφράζουν τα Πανεπιστήμια, έχουν τη διοικητική ευθύνη και παίρνουν αποφάσεις, να αναστείλουν εξετάσεις, για να δώσουν τη δυνατότητα στους φοιτητές να κινητοποιηθούν και ουσιαστικά να λειτουργούν προς όφελος ενός μέρους των φοιτητών και κατ’ εξοχήν αυτών που τους εξέλεξαν. Γιατί υπάρχουν παιδιά που θέλουν να φύγουν φαντάροι, άλλοι που θέλουν να φύγουν για μεταπτυχιακά και τους περιμένουν Πανεπιστήμια και έχουν ημερομηνίες. Υπάρχουν παιδιά που έχουν ξενοικιάσει τα διαμερίσματα και είχαν ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για να δώσουν τις εξετάσεις και παιδιά που έρχονται από την επαρχία για λίγες μέρες και χρειάστηκε να φύγουν πίσω γιατί δεν έχουν που να μείνουν. Ποιος είναι υπεύθυνος για αυτά τα παιδιά; Θεωρώ ότι οι Σύγκλητοι που πήραν αυτές τις αποφάσεις σκέφτηκαν μόνο ένα μέρος των φοιτητών και σε κάθε περίπτωση δεν σκέφτηκαν το συνολικό συμφέρον του Πανεπιστημίου. Η απεργία που ανακοινώθηκε είναι απεργία απέναντι σε τι; Ήρθε ένας νόμος και καλείται η ελληνική Βουλή να ακυρώσει το Νόμο που ψήφισε; Κάπου έχουμε ξεφύγει από τα όρια της λογικής.
Για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
Οι μαθητές που θα δώσουν εξετάσεις στο 2014 θα μπουν με το νέο σύστημα.
Για τις εκλογές
Είμαι από αυτούς που σταθερά λέω ότι δεν πρέπει να γίνουν εκλογές.
Εκτιμώ ότι υπάρχει μία μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού που όχι μόνο κατανοεί αλλά και είναι πολύ επικριτική μαζί μας γιατί δεν είμαστε πιο γρήγοροι, πιο τολμηροί και πιο αποτελεσματικοί.
Μέσα στο συνολικό κάδρο θα πρέπει να βάλουμε την επόμενη μέρα των εκλογών. Να κάνουμε δηλαδή μία ανάλυση του καλύτερου και του χειρότερου σεναρίου. Ο Πρωθυπουργός όποτε θέλει λέει «πάω σε εκλογές, αποφασίστε τι θέλετε και δώστε μία καθαρή εντολή να συνεχίσω». Αυτό θα μας έβγαζε από μία εξαιρετικά δύσκολη θέση. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι δύσκολο είναι σήμερα να είσαι Πρωθυπουργός σε μία Κυβέρνηση η οποία παίρνει αυτές τις σκληρές αποφάσεις, πολλές από τις οποίες είναι εξαιρετικά θετικές για το μέλλον της χώρας.
Εάν γίνουν λοιπόν αυτές οι εκλογές είτε το ΠΑΣΟΚ θα συνέχιζε την πορεία του, είτε η ΝΔ θα συνεχίσει ακριβώς την ίδια πορεία – γιατί ή ΝΔ δεν έχει πει ούτε ένα πράγμα διαφορετικό. Αυτό που παρουσίασε στο Ζάππειο 2 η Τρόικα της είπε ότι δεν γίνεται. Θέλει 4 με 5 χρόνια, άρα θα χρειαστεί μία άλλη κυβέρνηση να κάνει τα ίδια πράγματα, με τις ίδιες συγκρούσεις. Αν δεν βγει Κυβέρνηση θα χάσουμε κάνα 3μηνο στις εσωτερικές ισορροπίες μέχρι να βγει. Όλα αυτά δεν θα οδηγήσουν σε διαφορετικά πράγματα τουλάχιστον σ αυτήν τη φάση, όσο το Ευρωπαϊκό σύστημα είναι έτσι όπως είναι. Αν στην Ευρώπη υπάρχουν άλλες εξελίξεις τότε θα υπάρξουν και εδώ άλλες εξελίξεις. Θα μείνουμε πίσω έναν ολόκληρο χρόνο ο οποίος είναι πολύτιμος για όσα γίνονται στην Οικονομία και για το πόσο θα επηρεάσουν αυτά τις αποφάσεις για εμάς.
Για φανταστείτε το χειρότερο σενάριο που μπορεί να γίνει σε αυτή τη χώρα: να επιστρέψουμε στη δραχμή και ο επόμενος Πρωθυπουργός να είναι Πρωθυπουργός της δραχμής… Το λέω βεβαίως σαν μια ακραία προσέγγιση σε μία χώρα που ελπίζω ότι ποτέ δεν θα φτάσει εκεί γιατί θα είναι καταστροφή.
Αν πάμε σε εσωτερικό χάος, θεωρώ ότι όλοι οι κίνδυνοι είναι ανοιχτοί. Θα οδηγηθούμε στο να χάνονται οι μήνες και οι μέρες, να προσπαθούμε εμείς εσωτερικά να κρατάμε ισορροπίες στο Κοινοβούλιο, να μην μπορούμε να κάνουμε κυβέρνηση και όλα από την αρχή. Όταν λοιπόν κάνεις ένα σενάριο πρέπει να τα βλέπεις όλα μέχρι τέλους να παίρνεις το χειρότερο και το καλύτερο.
Για το άνοιγμα των επαγγελμάτων
Δεν συμφωνώ και δεν κατανοώ ένας Υπουργός να βγαίνει και να κάνει μία συνολική κριτική στην κυβέρνηση. Αν δεν σ’ αρέσει και θεωρείς ότι η Κυβέρνηση δεν πάει καλά, φεύγεις από την κυβέρνηση και αφήνεις κάποιον άλλον να τα κάνει καλύτερα. Βεβαίως οι ρυθμοί θα μπορούσαν να είναι πολύ γρηγορότεροι, και βεβαίως υπάρχουν ολόκληροι τομείς στους οποίους έγιναν προσπάθειες ,αλλά όχι ολοκληρωμένες.
Οφείλουμε να κατανοήσουμε ότι ξαφνικά ένα συγκεκριμένο πολιτικό σύστημα, μέσα σε μία συγκεκριμένη κοινωνία, με ένα DNA σμιλευμένο εδώ και 10ετίες, έπρεπε να πάει κόντρα στον εαυτό του και να τα αλλάξει όλα! Οι αντοχές ισορροπίας φτάνουν μέχρι ένα σημείο. Ο Υπουργός πρέπει να ισορροπεί και στον Κοινοβουλευτικό χώρο, να βρει ισορροπία με τις κοινωνικές ομάδες και η διοίκηση να αντέξει να εφαρμόσει την πολιτική. Δεν είναι εύκολο πάντοτε, και δεν το λέω ως δικαιολογία.
Δείτε τη σύγχυση των δημοσκοπήσεων. Λένε όλοι «ναι» στις μεταρρυθμίσεις και «όχι» στο μνημόνιο. Το μνημόνιο έχει όλες τις μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν. Ο καθένας λέει ναι σε όλες τις μεταρρυθμίσεις, εκτός από αυτές που τον αφορούν. Η λογική που επικρατεί, είναι «όχι εγώ, όχι τώρα»!
Επομένως, όλο αυτό το σύστημα που η κυβέρνηση προσπαθεί να το μεταρρυθμίσει -και βεβαίως την ευθύνη την έχει και ο Πρωθυπουργός και εμείς ο καθένας χωριστά- πρέπει να το δούμε μέσα στη δυσκολία ισορροπιών που απαιτούνται, μέσα σε μία δημοκρατία για να λειτουργήσει. Έχουν όμως περάσει δύο χρόνια και τώρα έφτασε το μαχαίρι στο κόκκαλο δηλαδή έχουμε ξεπεράσει και το όριο.
Για την εμπλοκή με την τρόικα
Η τρόικα είναι τρεις υψηλόβαθμοι υπάλληλοι, που δεν μπορούν να πάρουν αποφάσεις. Όταν οι αποφάσεις έχουν τέτοια μείζονα διακυβεύματα αυτά έρχονται σε πολιτικό επίπεδο που είναι οι επικεφαλής του ΔΝΤ και της Ε.Ε., όπως εκφράζεται από το Συμβούλιο Κορυφής. Εκεί θα ληφθούν τέτοιου είδους αποφάσεις αν υπάρχουν δυνατότητες επαναδιατύπωσης των στόχων. Όμως η επαναδιατύπωση των στόχων, μπορεί να συζητηθεί μόνο –κατά την άποψη μου- εφόσον η Ελλάδα έχει δώσει πολύ σαφή δείγματα της πρόθεσής της για μεταρρυθμίσεις. Η σύγκρουση θα γίνει για τις μεταρρυθμίσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν. Έχει δώσει κάποια, δεν έχει δώσει όλα όσα θα έπρεπε. Το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων, του ενιαίου μισθολογίου και του ανοίγματος των επαγγελμάτων, τα οποία είναι θέματα του Σεπτεμβρίου, θα πρέπει να αποτυπωθούν πια με πολύ σαφή τρόπο και αυτό είναι το δικό μας εθνικό στοίχημα.
Για το ευρωπαϊκό στοίχημα θεωρώ ότι είμαστε μπροστά σε πολύ μεγάλες και θεμελιώδεις αλλαγές σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το σύστημα έτσι όπως είναι με τα εθνικά Κοινοβούλια να έχουν απολύτως διαφορετικές προσεγγίσεις και να μην ταυτίζεται πουθενά το εθνικό με το ευρωπαϊκό συμφέρον. Αυτό είναι το πρόβλημα μας τώρα, ο καθένας βλέπει το εθνικό του συμφέρον και όλοι μαζί έρχονται να υπηρετήσουν το ευρωπαϊκό συμφέρον. Δεν υπηρετείται όμως έτσι! Επομένως και στην Ευρώπη πάμε σε πολύ μεγάλες αλλαγές γι αυτό έχουμε μπροστά μας εξελίξεις.
Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:
- VIDEO: «Έχω Αυτισμό, Είμαι Διαφορετικός, Είμαι ο Εαυτός μου» ♥ (Αυτισμός)
- Kείμενο-VIDEO Δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης ♥ (Επικαιρότητα - Κοινωνία)
- VIDEO: «Η τρόικα στην ταβέρνα» ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Τα VIDEO που πρέπει να δει κάθε Έλληνας! ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- Kείμενο-VIDEO Γλωσσολαλιά μιας «νεκρής» γλώσσας- Ράνια Χιουρέα ♥ (Επικαιρότητα-Πολιτισμός)
- VIDEO: "Δεν κρίνουμε ένα βιβλίο από το εξώφυλλο" ♥ (Επικαιρότητα)
- VIDEO:Συγκινητική ιστορία γέρου πατέρα, γιου και σπουργίτη ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Το καναρινί ποδήλατο ♥ (Παιδαγωγικά θέματα)
- VIDEO: Άγγελοι στη γη ♥ (Ειδική Αγωγή)
- VIDEO: Hand in Hand ♥ (Ειδική Αγωγή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου