Δελτίο Τύπου 29/08/2011
Σχετικά με τα αποτελέσματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες επιλογής των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση।
Από το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες επιλογής των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Α. Οι διαδικασίες επιλογής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αφορούν αποφοίτους:
α) Γενικού Ημερήσιου Λυκείου και ημερήσιου ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄ (κατηγορίες 90% και 10%), με τη γενική σειρά εισαγωγής στα τμήματα και στις σχολές των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των Τ.Ε.Ι., της ΑΣΠΑΙΤΕ, στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές των Ακαδημιών της Πυροσβεστικής και Εμπορικού Ναυτικού.
β) ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄ (ημερήσιου και εσπερινού), με τη γενική σειρά εισαγωγής στα Τ.Ε.Ι, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, στις Σχολές Αστυφυλάκων και στις σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.
γ) Γενικού Εσπερινού Λυκείου και Εσπερινού ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄, με τη γενική σειρά εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα Τ.Ε.Ι, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης και στις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.
Πέραν του αριθμού εισαγομένων με τη γενική σειρά, κατά τα ανωτέρω, ολοκληρώθηκαν και οι διαδικασίες επιλογής των εισαγομένων στα τμήματα και στις σχολές των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των Τ.Ε.Ι., της ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, όσων εμπίπτουν στις ειδικές περιπτώσεις πολυτέκνων, τριτέκνων και κοινωνικών κριτηρίων οι οποίοι εισάγονται επίσης με βάση τη βαθμολογία που πέτυχαν στις εξετάσεις των μαθημάτων της τελευταίας τάξης Λυκείου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ) στα οποία εξετάστηκαν σε πανελλαδικό επίπεδο, σε επί πλέον αριθμό θέσεων, που καθορίστηκαν με την ίδια Υπουργική Απόφαση καθορισμού αριθμού εισακτέων του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012.
Οι εισαγόμενοι των ειδικών αυτών περιπτώσεων για την εισαγωγή τους στον επί πλέον αριθμό θέσεων, που καθορίστηκαν αποκλειστικά γι’ αυτούς, κρίθηκαν αρχικά με το σύνολο των μορίων της βαθμολογίας τους για τις θέσεις της γενικής σειράς κάθε σχολής ή τμήματος που δήλωσαν στις προτιμήσεις του μηχανογραφικού τους δελτίου και, εφόσον δεν εισάγονταν με τη γενική σειρά, στη συνέχεια κρίθηκαν για τις θέσεις της ειδικής περίπτωσης που δήλωσαν ότι εμπίπτουν.
Το Υπουργείο Παιδείας με τη θεσμοθέτηση εισαγωγής υποψηφίων ειδικών κατηγοριών, τους δίνει τη δυνατότητα να σπουδάσουν κοντά στον τόπο κατοικίας τους, από την έναρξη των σπουδών τους προς όφελος των ίδιων και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Πρόκειται για επιπλέον αριθμό θέσεων που διεκδικούν οι υποψήφιοι ειδικών κατηγοριών μεταξύ των συνυποψήφιων της ίδιας κατηγορίας όπου ανήκουν, διαμορφώνοντας τη δική τους βάση εισαγωγής, με τη βαθμολογία που επιτυγχάνουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Με τη θεσμοθέτηση της διαδικασίας αυτής καταργήθηκαν οι μετεγγραφές των εισαγομένων από σχολή σε σχολή διαφορετικών πόλεων τόσο κατά το έτος εισαγωγής, όσο και κατά τα επόμενα έτη φοίτησης, ώστε οι φοιτητές και τα ιδρύματα να προσδιορίζουν εξ’ αρχής την ακαδημαϊκή τους λειτουργία.
Με τον τρόπο αυτό τα ιδρύματα θα ξέρουν από σήμερα τον ακριβή αριθμό των πρωτοετών φοιτητών σε κάθε τμήμα, ώστε να οργανώσουν σωστά τις σπουδές και την εκπαιδευτική διαδικασία.
Επίσης, με τον προκαθορισμένο αριθμό εισακτέων ειδικών περιπτώσεων για κάθε τμήμα, δεν θα υπάρχει το φαινόμενο που παρατηρούσαμε κάθε χρόνο μέχρι τώρα. Σε πολλά τμήματα –λόγω των ανεξέλεγκτων μετεγγραφών- παρατηρούνταν μέχρι και 200% περισσότεροι πρωτοετείς φοιτητές με χαμηλότερο βαθμό εισαγωγής από ομοειδείς σχολές. Αυτό οδηγούσε σε αδυναμία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με το νέο σύστημα, ακόμα και όταν παρατηρείται εισαγωγή με χαμηλή βαθμολογία, κάτι που συναντάται σε ελάχιστες περιπτώσεις (μονοψήφιος αριθμός ανά τμήμα), η εκπαιδευτική διαδικασία δεν επηρεάζεται.
Σήμερα δίδονται στη δημοσιότητα η βαθμολογία του πρώτου και του τελευταίου εισαγόμενου στο κάθε τμήμα ή σχολή των Ιδρυμάτων αυτών για την κάθε κατηγορία, ενώ στέλνονται ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις και στα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας καταστάσεις επιτυχόντων κάθε κατηγορίας, προκειμένου να τις προωθήσουν στα Λύκεια αρμοδιότητάς τους και να αναρτηθούν σε αυτά εντός της ημέρας.
O συνολικός αριθμός των υποψηφίων οι οποίοι υπέβαλαν μηχανογραφικό δελτίο φέτος ανήλθε σε 123.916 (81.986 με το 90%, 26.470 με το 10%, 874 με την κατηγορία των Εσπερινών Γενικών Λυκείων και Εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄), 13.966 από τα ημερήσια ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄), 620 από τα εσπερινά ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄), ενώ πέρυσι ο αριθμός των υποψηφίων ήταν 106.189.
Συνολικά εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα ΤΕΙ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού 77.893, εκ των οποίων έκαναν χρήση των ειδικών περιπτώσεων 6997, ενώ το 2010 εισήχθησαν 84.368,
Φέτος έμειναν 1.568 κενές θέσεις (1.040 με το 90%, 119 με το 10% και 409 με την κατηγορία των Εσπερινών Γενικών Λυκείων και Εσπερινών ΕΠΑΛ - ΟΜΑΔΑ Β΄). Το 2010 είχαν μείνει 4.108 κενές θέσεις.
Τα αναλυτικά στοιχεία υποψηφίων και επιτυχόντων έχουν ως εξής :
ΠΙΝΑΚΑΣ 1
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ – ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΤΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
ΤΟ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ 2011-2012
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
10%
90%
ΕΠΑΛ-Α
ΣΥΝΟΛΑ
Ημερήσια
Εσπερινά
Ημερήσια
Εσπερινά
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ
26470
(26399
ΓΕΛ
71
ΕΠΑΛ-Β)
81986
(81593
ΓΕΛ
393
ΕΠΑΛ-Β)
874
(770
ΓΕΛ
104
ΕΠΑΛ-Β)
13966
620
123916
ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
4110
(4105
ΓΕΛ
5
ΕΠΑΛ-Β)
37434
(37378
ΓΕΛ
56
ΕΠΑΛ-Β)
411
(370
ΓΕΛ
41
ΕΠΑΛ-Β)
0
0
41955
ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ
ΣΕ ΣΤΡΑΤ. – ΑΣΤΥΝΟΜ. ΣΧΟΛΕΣ - ΑΕΝ
312
(312
ΓΕΛ
0
ΕΠΑΛ-Β)
2771
(2767
ΓΕΛ
4
ΕΠΑΛ-Β)
4
(3
ΓΕΛ
1
ΕΠΑΛ-Β)
410
3
3500
ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΣΤΑ ΤΕΙ
3186
(3174
ΓΕΛ
12
ΕΠΑΛ-Β)
22319
(22190
ΓΕΛ
129
ΕΠΑΛ-Β)
254
(211
ΓΕΛ
43
ΕΠΑΛ-Β)
6381
298
32438
ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ
7608
(7591
ΓΕΛ
17
ΕΠΑΛ-Β)
62524
(62335
ΓΕΛ
189
ΕΠΑΛ-Β)
669
(584
ΓΕΛ
85
ΕΠΑΛ-Β)
6791
301
77893
ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
28,74%
76,26%
76,54%
48,63%
48,55%
62,86%
Οι εγγραφές των επιτυχόντων στα Πανεπιστήμια, στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ), στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες και στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. θα γίνουν από 12 μέχρι και 30 Σεπτεμβρίου 2011.
Επισημαίνεται ότι όλοι οι επιτυχόντες στα Τ.Ε.Ι. εισάγονται στο Α΄ εξάμηνο.
Τα δικαιολογητικά και η διαδικασία εγγραφής θα ανακοινωθούν κατά τις προσεχείς ημέρες με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο.
Η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού καθώς στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Αγίου Νικολάου Κρήτης θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις σχολές.
Β. Τα αποτελέσματα των εισαγόμενων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες των αλλοδαπών-αλλογενών και των αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων Κρατών-Μελών της Ε.Ε μη ελληνικής καταγωγής θα ανακοινωθούν εντός ολίγων ημερών. Θα ακολουθήσει νεότερο Δελτίο Τύπου.
Γ. Οι αθλητές που επιθυμούν να κάνουν χρήση των διατάξεων του άρθρου 34 του Ν.2725/1999, του άρθρου 18 του Ν.3708/2008 και του άρθρου 45 του Ν. 3773/09(ΦΕΚ 120 τ.Α΄) για εισαγωγή στην Tριτοβάθμια Eκπαίδευση πρέπει να υποβάλουν σχετική αίτηση και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά στη Διεύθυνση ή στο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο οποίο υπάγεται το Λύκειο αποφοίτησής τους, από 01-9-2011 μέχρι και 12-9-2011.
Δ. Οι πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις, που έχουν αποκτήσει το πιστοποιητικό της πάθησής τους από τις αρμόδιες επταμελείς επιτροπές πιστοποίησης, για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε ποσοστό θέσεων 5% θα κληθούν για την υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου το δεύτερο 10ήμερο Σεπτεμβρίου 2011 με ξεχωριστή εγκύκλιο.
Διδάκτωρ Σχολής Ψυχολογίας & Επιστημών της Αγωγής Παν/μίου Γενεύης~Εξειδίκευση: Εκπ/ση Τυφλών. τ.Σχολ. Σύμβουλος ΕΑΕ Αν.Αττικής, Β΄Αθήνας, Κυκλάδων & ΔΕ Ιλίου & Αν.Αττικής. Στο ιστολόγιο περιλαμβάνονται πληροφορίες, άρθρα, εγκύκλιοι & υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου Γενικής & Ειδ. Αγωγής, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς επίσης θέματα γονέων, εκπαιδευτικών, επικαιρότητας & ψυχικής υγείας-αυτοβελτίωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου