Δελτίο Τύπου 25/08/2011Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΑΕΙ από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και ΘρησκευμάτωνΤα βασικά σημεία του νέου Νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση παρουσίασε, σήμερα 25/08/2011, σε συνέντευξη Τύπου, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.Η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, αναφέρθηκε αναλυτικά στις βαθιές τομές του Νόμου:
- · Καθιέρωση του Συμβουλίου του Ιδρύματος, με συμμετοχή και εξωτερικών προσωπικοτήτων
- · Ουσιαστική εκπροσώπηση των φοιτητών σε όλα τα όργανα, χωρίς ρόλο συνδιοίκησης
- · Κατάργηση των παραταξιακών ψηφοδελτίων στις εκλογικές διαδικασίες των ΑΕΙ
- · Ουσιαστικό αυτοδιοίκητο με εκχώρηση νέων αρμοδιοτήτων. Ο Οργανισμός είναι το «Σύνταγμα κάθε Ιδρύματος»
- · Τέλος στο άσυλο της παρανομίας
- · Καθιέρωση της υποχρεωτικής εγγραφής των φοιτητών κάθε εξάμηνο
- · Όρια στη συνολική διάρκεια των σπουδών – τέλος στους αιώνιους φοιτητές- καθιέρωση μερικής φοίτησης για τους εργαζόμενους φοιτητές
- · Καθιέρωση εσωτερικού ΕRASMUS με προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών και μεταξύ των ελληνικών Πανεπιστημίων
- · Καθιέρωση του Συνηγόρου του Φοιτητή
- · Φοιτητικά δάνεια σε όλους και όχι μόνο τους μεταπτυχιακούς φοιτητές
- · Καθιέρωση ανταποδοτικών υποτροφιών
- · Καθιέρωση των πιστωτικών μονάδων
- · Πέραν της αξιολόγησης καθιερώνεται και η υποχρεωτική πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών από Ανεξάρτητη Αρχή
- · Υποχρεωτική ανάρτηση στο διαδίκτυο του εκπαιδευτικού υλικού (παραδόσεις- σημειώσεις)
- · Αξιολόγηση και λογοδοσία σε όλα τα επίπεδα
- · Καθιέρωση των «επώνυμων εδρών» από χορηγούς
- · Τρεις αντί για τέσσερις βαθμίδες καθηγητών κατά τα διεθνώς ισχύοντα
- · Αξιολόγηση των καθηγητών κάθε πέντε χρόνια, με βαρύτητα της άποψης των φοιτητών τους
- · Δυνατότητα παράλληλης διδασκαλίας συγκεκριμένης διάρκειας Ελλήνων και ξένων καθηγητών σε Ελληνικά και ξένα ΑΕΙ
- · Καθιέρωση της Σχολής Μεταπτυχιακών Σπουδών
- · Καθιέρωση της Σχολής Διά βίου Μάθησης και πρόβλεψη για εξ αποστάσεως εκπαίδευση
- · Καθιέρωση του θεσμού των Κέντρων Αριστείας
- · Δυνατότητα δημιουργίας ενός ενιαίου ΝΠΙΔ σε κάθε ΑΕΙ για την διαχείριση και αξιοποίηση πόρων
- · Προβλέπεται αξιολόγηση του τρόπου και βαθμού εφαρμογής του Νόμου από Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων ανεξάρτητης αρχής μετά από μια τετραετία
Η Υπουργός, μεταξύ άλλων, ανέφερε:
Για τη συναίνεση που επετεύχθη:
Είναι ιστορική για το Κοινοβούλιο η χθεσινή ημέρα ψήφισης του Νόμου από τα 4/5 των βουλευτών. Το πιο σημαντικό στοιχείο της συναίνεσης είναι ότι δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα Νόμο πλαίσιο που δεν θα χρειαστεί να ανατραπεί.
Βεβαίως θα υπάρξουν, όπως υπάρχουν πάντα και αλλαγές και βελτιώσεις και διορθώσεις. Η τόσο μεγάλη πλειοψηφία της Βουλής, όμως, σημαίνει ότι για τα επόμενα 20 χρόνια - αυτός είναι συνήθως ο χρόνος που ζει ένας Νόμος στην Ανώτατη Εκπαίδευση – ο Νόμος θα ανθίσει, θα βελτιωθεί, θα αποδώσει, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις που είναι αναγκαίες για την καλή λειτουργία των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Η πολιτική συναίνεση δεν είναι στιγμιαίο επίτευγμα. Θέλει χρόνο και προετοιμασία. Δεν σημαίνει απλά να παρουσιάζει κάποιος προτάσεις και ο άλλος να συμφωνεί. Συναίνεση σημαίνει ο ένας να κατανοεί τον άλλο. Καθένας να προτείνει, να συνθέτει και να αποδέχεται.
Πολλοί Υπουργοί προσπάθησαν και έχτισαν σιγά σιγά και την εσωτερική και την εξωτερική συναίνεση, και χάρη σε αυτές τις «χαραμάδες» μπορούμε σήμερα να ανοίξουμε την πόρτα του μέλλοντος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω και την κυρία Γιαννάκου, καθώς πολλά οφείλονται στην προσπάθεια αυτής της εποχής.
Οι Νόμοι γίνονται εύκολα, το πρόβλημα και το μεγάλο στοίχημα είναι η εφαρμογή τους.
Για τους φοιτητές :
Είναι αναγκαία η ανάληψη πρωτοβουλίας για την αναδιοργάνωση του φοιτητικού κινήματος. Ήταν μία «αναπηρία» του διαλόγου για τα ΑΕΙ, το γεγονός ότι δεν υπήρχε οργανωμένη έκφραση από τους φοιτητές.
Οι παρατάξεις είναι εθελοντικές ενώσεις προσώπων. Δουλεύουν όπως θέλουν, μέσα στo πλαίσιο των νόμων και του Συντάγματος, έχουν τις απόψεις που θέλουν και κάνουν τις δράσεις που θέλουν. Στις παρατάξεις, λοιπόν, δεν έχει καμία δουλειά κανένας να παρέμβει.
Όμως η οργάνωση του τρόπου με τον οποίο συμμετέχουν και εκφράζονται οι φοιτητές, στα οργανωμένα Ιδρύματα που είναι τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, ορίζεται πλέον από το νέο Νόμο : Οι φοιτητές συμμετέχουν σε όλα τα Όργανα διοίκησης του Πανεπιστημίου, ώστε να εκφράζονται σε όλα τα θέματα που τους αφορούν – όπως τα Προγράμματα Σπουδών και τη Φοιτητική Μέριμνα - αλλά δεν συνδιοικούν.
Για το άσυλο:
Μπαίνει τέλος στο άσυλο με τη μορφή που το ξέραμε μέχρι σήμερα. Το σημαντικό είναι τα Πανεπιστήμια να προασπίζουν την ακαδημαϊκή ελευθερία και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και να μπορούν να διασφαλίζουν την ασφάλεια της ακαδημαϊκής κοινότητας και τη δημόσια περιουσία.
Για τους σύντομους κύκλους σπουδών:
Υπάρχουν οι κατατακτήριες εξετάσεις τις οποίες οργανώνει ένα Ίδρυμα για να πάρει, πέραν από τις εισαγωγικές εξετάσεις, έναν αριθμό φοιτητών. Αυτές αφορούν τους αποφοίτους των ΑΕΙ και τους αποφοίτους των Ανωτέρων Σχολών – όπως είναι η Σχολή Εμποροπλοιάρχων ή η Τουριστική Σχολή του Υπουργείου Πολιτισμού. Αυτή η πρόβλεψη υπήρχε και σε όλους τους προηγούμενους νόμους.
Όταν, όμως, αναφερόμαστε σε αποφοίτους ΙΕΚ, άλλων Σχολών ή και απόφοιτους Λυκείου, υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής στους σύντομους κύκλους σπουδών που θα οργανώνει το κάθε Πανεπιστήμιο, στο πλαίσιο της Διά Βίου Μάθησης. Αυτοί οι σύντομοι κύκλοι σπουδών δίνουν πιστοποιητικά συμμετοχής και όχι πτυχία.
Για την ανακοίνωση της Συγκλήτου του ΑΠΘ :
Από τη μία με εξέπληξε, από την άλλη με κατέπληξε. Ίσως να ήταν αναμενόμενο, αλλά δεν φανταζόμουν ότι χθες, μετά από αυτό το σημαντικής σημασίας πολιτικό γεγονός στη Βουλή, θα είχαμε μια τέτοια απόφαση.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση φαίνεται ότι, όπως και το 1982, έτσι και σήμερα, υπάρχουν κατεστημένα τα οποία δεν κατανοούν τί αλλάζει γύρω τους και δεν κατανοούν τα αιτήματα της κοινωνίας. Κατανοούμε γιατί πρέπει να αλλάξουν όλα στα Πανεπιστήμια, όταν ένα Όργανο με τόσο σημαντικούς και σπουδαίους επιστήμονες, παίρνει μια απόφαση, που λέει ότι ο Νόμος -που ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων, δηλαδή οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι του ελληνικού λαού, με πλειοψηφία 4/5- υπονομεύει το δημόσιο χαρακτήρα τον ΑΕΙ.
Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:
- VIDEO: «Έχω Αυτισμό, Είμαι Διαφορετικός, Είμαι ο Εαυτός μου» ♥ (Αυτισμός)
- Kείμενο-VIDEO Δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης ♥ (Επικαιρότητα - Κοινωνία)
- VIDEO: «Η τρόικα στην ταβέρνα» ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Τα VIDEO που πρέπει να δει κάθε Έλληνας! ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- Kείμενο-VIDEO Γλωσσολαλιά μιας «νεκρής» γλώσσας- Ράνια Χιουρέα ♥ (Επικαιρότητα-Πολιτισμός)
- VIDEO: "Δεν κρίνουμε ένα βιβλίο από το εξώφυλλο" ♥ (Επικαιρότητα)
- VIDEO:Συγκινητική ιστορία γέρου πατέρα, γιου και σπουργίτη ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Το καναρινί ποδήλατο ♥ (Παιδαγωγικά θέματα)
- VIDEO: Άγγελοι στη γη ♥ (Ειδική Αγωγή)
- VIDEO: Hand in Hand ♥ (Ειδική Αγωγή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου