14/07/2011
Με αφορμή το άρθρο «Οι ευθύνες για τα ΑΕΙ» του καθηγητή Νομικής του ΑΠΘ, Κώστα Χρυσόγονου, στην εφημερίδα « Έθνος» (11/07/2011) διευκρινίζουμε ως προς τη διανομή συγγραμμάτων:Το Υπουργείο Παιδείας ουδέποτε προχώρησε ή θα προχωρήσει σε μη σύννομες λύσεις για ζητήματα που τίθενται σε σχέση με τη διανομή συγγραμμάτων και τα πνευματικά δικαιώματα των συγγραφέων και των εκδοτών.Στο νομοσχέδιο αναφέρεται ρητά η υποχρέωση «ανάρτησης στο διαδίκτυο της αναλυτικής ύλης των παραδόσεων/σημειώσεων των μαθημάτων που διδάσκουν οι καθηγητές όλων των βαθμίδων», ενώ «παράλληλα, ενισχύονται οι βιβλιοθήκες των ιδρυμάτων με τον απαραίτητο αριθμό έντυπων ή ηλεκτρονικών συγγραμμάτων ώστε να καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες των ιδρυμάτων». Πουθενά, όμως, δεν αναφέρεται ότι ο κάτοχος των πνευματικών δικαιωμάτων θα υποχρεωθεί, χωρίς τη συγκατάθεσή του και χωρίς συμφωνημένη αμοιβή, να παραδώσει το υλικό του για εκπαιδευτικούς λόγους.
Βασική επιδίωξη του νομοσχεδίου είναι το σύνολο του απαραίτητου εκπαιδευτικού υλικού για το φοιτητή να είναι διαθέσιμο από όλες τις δυνατές διόδους, δηλαδή το διαδίκτυο και την ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη, όπως εξάλλου συμβαίνει και στην πλειοψηφία των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων του εξωτερικού. Οι πηγές υλικού χωρίζονται σε δυο μεγάλες κατηγορίες, τις επίσημες σημειώσεις των διδασκόντων (ή λοιπό υλικό παραδόσεων) και τα βιβλία του ελεύθερου εμπορίου.
Για το Υπουργείο Παιδείας τόσο η διαδικασία της αγοράς και διαδικτυακής διάθεσης ηλεκτρονικών βιβλίων όσο και η αποζημίωση της πνευματικής εργασίας αυτών που διαθέτουν σημειώσεις, δεν είναι πρωτόγνωρες. Ήδη σε επερχόμενη Υπουργική Απόφαση, για την οποία ολοκληρώθηκε η Δημόσια Διαβούλευση πριν από μερικές μέρες, ορίζονται τα θέματα των αποζημιώσεων των διδασκόντων, ενώ μέσα στην επόμενη τριετία η Πολιτεία θα χρηματοδοτήσει, με 20 εκατομμύρια ευρώ τη δημιουργία ηλεκτρονικών βιβλίων από τους τελευταίους.
Επιπλέον, οι Εκδότες που θα συμφωνήσουν θα μπορούν να διαθέτουν, μέσω του προγράμματος «Εύδοξος» και των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, τις ηλεκτρονικές και έντυπες εκδόσεις των βιβλίων τους με όρους και προϋποθέσεις που θα σέβονται και θα τηρούν τους νόμους που διέπουν τα πνευματικά δικαιώματα, διαδικασία που το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη υλοποιήσει με μεγάλο αριθμό ξένων εκδοτών (βλ. http://www.heal-link.gr).
Το Υπουργείο Παιδείας δεν θα πάρει αποφάσεις, που θα καταστρατηγήσουν τα νόμιμα δικαιώματα πολιτών και επιχειρήσεων και αυτό δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Αντίθετα, θέτει ως μοναδικό στόχο του την αναβάθμιση του επιπέδου ποιότητας της εκπαίδευσης που θα υλοποιηθεί με την αξιοποίηση, στο έπακρο, όλων των διαθέσιμων πόρων.
Από το Γραφείο Τύπου
Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:
- VIDEO: «Έχω Αυτισμό, Είμαι Διαφορετικός, Είμαι ο Εαυτός μου» ♥ (Αυτισμός)
- Kείμενο-VIDEO Δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης ♥ (Επικαιρότητα - Κοινωνία)
- VIDEO: «Η τρόικα στην ταβέρνα» ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Τα VIDEO που πρέπει να δει κάθε Έλληνας! ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- Kείμενο-VIDEO Γλωσσολαλιά μιας «νεκρής» γλώσσας- Ράνια Χιουρέα ♥ (Επικαιρότητα-Πολιτισμός)
- VIDEO: "Δεν κρίνουμε ένα βιβλίο από το εξώφυλλο" ♥ (Επικαιρότητα)
- VIDEO:Συγκινητική ιστορία γέρου πατέρα, γιου και σπουργίτη ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Το καναρινί ποδήλατο ♥ (Παιδαγωγικά θέματα)
- VIDEO: Άγγελοι στη γη ♥ (Ειδική Αγωγή)
- VIDEO: Hand in Hand ♥ (Ειδική Αγωγή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου