Σημεία ομιλίας της Αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Φώφης Γεννηματά, σε εκδήλωση του ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ
Η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Φώφη Γεννηματά, μίλησε σήμερα 02/02/2011, στην εκδήλωση που διοργάνωσε το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, με αφορμή τη δημοσιοποίηση της Ετήσιας Έκθεσης για την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – 2010.
Ακολουθούν αποσπάσματα από την ομιλία, που επικεντρώθηκε στο θεσμό των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ):
Για τη σύνδεση της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής
Ένα σημαντικό ζήτημα της εκπαιδευτικής πολιτικής, που για πολλά χρόνια έμοιαζε ξεχασμένο, είναι η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων ως αποτέλεσμα των κοινωνικών ανισοτήτων. Τα τελευταία χρόνια δινόταν μεγαλύτερη έμφαση στην ισότιμη πρόσβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα και όχι στη μείωση των ανισοτήτων.
Σταδιακά ξεκίνησαν κάποιες απόπειρες μέσα από προγράμματα για ειδικές ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι αυτές των Ρομά, των αλλοδαπών και της μουσουλμανικής μειονότητας. Μέσω αυτών των προγραμμάτων πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις, δημιουργήθηκαν εκπαιδευτικά εργαλεία με περισσότερη ή λιγότερη αποτελεσματικότητα, αλλά τελικά χωρίς να αποτελέσουν κτήμα του εκπαιδευτικού συστήματος.
Είμαστε αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα των εκπαιδευτικών ανισοτήτων ως πρόβλημα κοινωνικής συνοχής, κοινωνικής δικαιοσύνης, κοινωνικής ισότητας.
Το Υπουργείο Παιδείας διαθέτει μια σειρά από εργαλεία και πόρους που, με τους κατάλληλους χειρισμούς, θα μπορέσουν να αποδώσουν καρπούς προς αυτή την κατεύθυνση.
Πιστεύουμε πως κάθε εκπαιδευτική πολιτική είναι κατ’ αρχήν μια κοινωνική πολιτική. Όταν τα παιδιά μας πετυχαίνουν στο σχολείο, όταν δεν εγκαταλείπουν το σχολείο, όταν παίρνουν από το σχολείο αυτά που πραγματικά μπορεί να τους δώσει, έχουν πολλές περισσότερες πιθανότητες να πετύχουν στη ζωή, έχουν πολλές περισσότερες πιθανότητες να ξεφύγουν από τις δύσκολες συνθήκες που βιώνει η οικογένεια τους.
Για τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας
Πιστεύουμε ότι έχουμε στη διάθεσή μας το κατάλληλο εργαλείο και αυτό είναι οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας. Έχουμε θεσπίσει τις Ζώνες και έχουμε εξασφαλίσει σημαντικούς πόρους του ΕΣΠΑ για την πιλοτική λειτουργία και επέκταση τους.
Ξεκινάμε με τέσσερις ΖΕΠ σε Πλατεία Βάθη, Κάτω Πατήσια, Ταύρο, Αχαρναί . Ήδη έχουμε εντάξει τη λειτουργία των τάξεων υποδοχής και των φροντιστηριακών τμημάτων στον θεσμό των ΖΕΠ (περίπου 300 τάξεις υποδοχής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε όλη την Ελλάδα, οι οποίες θα λειτουργήσουν μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα).
Οι ΖΕΠ δεν είναι σχολεία, όπως πολλοί πιστεύουν. Οι ΖΕΠ είναι περιοχές της χώρας, όπου οι εκπαιδευτικές και οι κοινωνικές συνθήκες δεν ευνοούν τον πληθυσμό τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις ερχόμαστε να επέμβουμε εκπαιδευτικά, κοινωνικά και εστιασμένα. Επεμβαίνουμε αναπτύσσοντας κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα, ενισχύοντας - με τη συνεργασία και άλλων υπουργείων, οργανισμών και φορέων - την κοινωνική συνοχή των συγκεκριμένων περιοχών και εφαρμόζουμε κάθε εκπαιδευτικό μέτρο, που θεωρούμε ότι θα βελτιώσει τις συνθήκες εκπαίδευσης του πληθυσμού.
Η εκπαιδευτική αυτή παρέμβαση αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των ελλείψεων που εμφανίζονται σε επίπεδο υποδομών, εκπαιδευτικού προσωπικού, εξειδικευμένων επιστημόνων, προκειμένου να ενισχυθεί η μαθητική ένταξη, η προσαρμογή και η ανάπτυξη στο σχολικό περιβάλλον, η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται.
Ακόμα, η παρέμβαση αυτή στοχεύει στην αντιμετώπιση της απαξίωσης της μόρφωσης, της σχολικής εγκατάλειψης, της νεανικής παραβατικότητας, της εφηβικής βίας και εγκληματικότητας, φαινόμενα τα οποία, όταν η εκπαίδευση βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, είναι δυνατόν να αναπτυχθούν ευκολότερα και να επηρεάσουν αρνητικά την ποιότητα ζωής ολόκληρων περιοχών.
Η παρέμβασή μας δεν απευθύνεται μονοδιάστατα σε προβλήματα που αφορούν μόνο στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς. Οι λύσεις αφορούν και στους γονείς, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο σε τοπικό επίπεδο. Έτσι θέτουμε ως προτεραιότητα την ανάπτυξη συνεργειών των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας με τα προγράμματα της Διά Βίου Μάθησης. Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κυρίως οι Δήμοι, με την θεσμική και επιχειρησιακή τους εμπλοκή στη Διά Βίου Μάθηση, θα παίξουν θεμελιώδη ρόλο στην προσπάθεια παρέμβασης μέσω των ΖΕΠ.
Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:
- VIDEO: «Έχω Αυτισμό, Είμαι Διαφορετικός, Είμαι ο Εαυτός μου» ♥ (Αυτισμός)
- Kείμενο-VIDEO Δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης ♥ (Επικαιρότητα - Κοινωνία)
- VIDEO: «Η τρόικα στην ταβέρνα» ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Τα VIDEO που πρέπει να δει κάθε Έλληνας! ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- Kείμενο-VIDEO Γλωσσολαλιά μιας «νεκρής» γλώσσας- Ράνια Χιουρέα ♥ (Επικαιρότητα-Πολιτισμός)
- VIDEO: "Δεν κρίνουμε ένα βιβλίο από το εξώφυλλο" ♥ (Επικαιρότητα)
- VIDEO:Συγκινητική ιστορία γέρου πατέρα, γιου και σπουργίτη ♥ (Διάφορα Θέματα - Ποικίλης ύλης)
- VIDEO: Το καναρινί ποδήλατο ♥ (Παιδαγωγικά θέματα)
- VIDEO: Άγγελοι στη γη ♥ (Ειδική Αγωγή)
- VIDEO: Hand in Hand ♥ (Ειδική Αγωγή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου