Δεν φοβήθηκα ποτέ και δεν φοβάμαι κανέναν. Δημοσιεύω την πρόταση που κατέθεσα στο πρακτικό για την αξιολόγηση.

Δεν ανέχομαι να νομίζουν κάποιοι ότι μπορούν να με τρομοκρατήσουν γιατί έχω διαφορετική άποψη από αυτούς (κυρίως από αυτούς που έχουν αποφασίσει να διαλύσουν την εκπαίδευση).

Η Θέση μου είναι υπέρ της αξιολόγησης

Η πρόταση όπως την κατέθεσα στο πρακτικό.

Α.

Δεν είμαστε αντίθετοι με την αξιολόγηση. Άλλωστε η αξιολόγηση είναι συστατικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της επαγγελματικής μας ενασχόλησης με την εκπαίδευση και βέβαια της υπαλληλικής μας ιδιότητας. Άλλωστε πως θα μπορούσαμε να αρνηθούμε την αξιολόγηση αφού εμείς πρώτοι αξιολογούμε τους μαθητές μας; Η ΔΟΕ στις αποφάσεις της 68ης Γ.Σ του κλάδου τον Ιούνιο του 1999 γράφει «Ο κλάδος είναι υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών» Το πλαίσιο της αξιολόγησης πρέπει να είναι καθορισμένο και ξεκάθαρο από την αρχή.

Να γνωρίζει ο εκπαιδευτικός από την αρχή:

1. Ποιος τον αξιολογεί. (να έχει αξιολογηθεί πρώτα αυτός να έχει κριθεί ικανός και αυτή την αξιολόγηση να την γνωρίζει ο εκπαιδευτικός)

2. Σε ποια αντικείμενα θα αξιολογηθεί, σε ποιους άξονες και με ποιους δείκτες.

3. Τι θα γίνει αν αξιολογηθεί είτε θετικά είτε αρνητικά.

4. Τι θα γίνει αν δεν θέλει να αξιολογηθεί.

Β.

1ο Για το συγκεκριμένο σχέδιο κρατάμε επιφυλάξεις. Ένα παρόμοιο σχέδιο εφαρμόστηκε για μια τριετία περίπου με βάση το νόμο 2986/2002. Φτιάχτηκαν εκθέσεις, χύθηκε μελάνι και κάποιοι έχασαν πολλές ώρες δουλειάς φτιάχνοντας φόρμες αξιολόγησης. Τι έγιναν όλα αυτά τα στοιχεία; Σύμφωνα με το νόμο 2986/2002 άρθρο 4 παραγ.2α αρμόδιο για τη συλλογή ήταν το ΚΕΕ. Αξιοποιήθηκαν, αξιολογήθηκαν και στο τέλος τέλος το συγκεκριμένο σχέδιο τι αποτελέσματα είχε; Πού δημοσιεύτηκαν; Ποιος τα έχει; Πέτυχε; Απέτυχε; Γιατί έρχεται ξανά έστω και με διαφορές; Πού είναι το επιστημονικό κύρος μιας αξιολόγησης που δεν αξιολογείται και δεν δημοσιεύονται τα στοιχεία της;

2ο Δεν μπορούμε να μιλάμε για αυτή την συγκεκριμένη μορφή αξιολόγησης (διαμορφωτική και ενδυναμωτική) με βάση την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης που ζούμε τα τελευταία χρόνια. Αν βρεις τα στραβά (που θα τα βρεις) τι θα τα κάνεις; Θα τα καταγράψεις για άλλη μια φορά χωρίς να τα πας παραπέρα; Η αξιολόγηση και η αναβάθμιση της εκπαίδευσης πρέπει να αρχίσει από τη χρηματοδότησή της που είναι από τα χαμηλότερα στην ευρωζώνη και όχι μόνο.

Για τους παραπάνω λόγος δεν δεχόμαστε την πιλοτική εφαρμογής της αξιολόγησης που προτείνεται. Η αξιολόγηση είναι ένα ζήτημα που χρειάζεται πολύ καλό σχεδιασμό, συνεργασία αλλά πάνω από όλα χρηματοδότηση της εκπαίδευσης.

Γιάννης Κοσμόπουλος

Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής

Kosmop2005@yahoo.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναδημοσίευση ή άλλη χρήση των άρθρων της ιστοσελίδας είναι θεμιτή, μόνο αν συνοδεύεται από τα πλήρη στοιχεία των συγγραφέων και του διαδικτυακού τόπου.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ: 1) Τα γραφόμενα στην ιστοσελίδα αυτή προορίζονται για ενημερωτική χρήση. Δεν αποτελούν συστάσεις εξατομικευμένης θεραπείας ή/και διάγνωσης και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιστημονική συμβουλή του Ειδικού Επαγγελματία για κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό. 2) Σε κάθε άρθρο αναγράφονται τα στοιχεία των συγγραφέων του και στο τέλος της ανάρτησης η πηγή προέλευσης, όταν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλο ιστότοπο. 3) Αναδημοσιεύσεις από άλλες ιστοσελίδες και κείμενα άλλων συγγραφέων, δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις θέσεις μας.


ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ VIDEO:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Εγκύκλιοι - Υπουργικές Αποφάσεις

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ - Ειδήσεις