Παραθέτουμε το άρθρο της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ 21-4-2010, που ανάρτησαν ΤΑ ΝΕΑ On-line Πέμπτη 22 Απριλίου 2010 και ακολουθεί η απάντηση του Γραφείου Τύπου του Υπουργείου Παιδείας, όπως ακριβώς αναφέρεται στην Ανακοίνωση Τύπου που μας απέστειλαν για το δικτυακό μας τόπο (http://chiourea.blospot.com).
ΤΑ ΝΕΑ On-line Πέμπτη 22 Απριλίου 2010
Ανατρέπονται τα δεδομένα για χιλιάδες εκπαιδευτικούς με το νέο πολυνομοσχέδιο
Αλλαγές σε προσλήψεις και ΑΣΕΠ
Ριζικές αλλαγές στους όρους πρόσληψης, στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αλλά και στο ωράριο των μόνιμων εκπαιδευτικών φέρνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την «αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού».
Σύμφωνα με «Τα Νέα» Συνολικά, 17.000 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι δεν θα βρουν θέση φέτος στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ την ίδια στιγμή αυξάνεται ο χρόνος εργασίας σε χιλιάδες μόνιμους εκπαιδευτικούς για να καλυφθούν τα κενά.
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας εξετάζει τη μετάθεση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ κατά έναν χρόνο.
Για να συμμμετάσχει ένας υποψήφιος εκπαιδευτικός σε πανελλήνιο διαγωνισμό για την είσοδό του στην εκπαίδευση θα πρέπει να διαθέτει πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης.
Το νέο σύστημα προσλήψεων και διορισμών βασίζεται στον κανόνα ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί που θα προσλαμβάνονται σε όλα τα σχολεία και τις δομές εκπαίδευσης οφείλουν να έχουν συγκεντρώσει τη βαθμολογική βάση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Οι μεταβατικές διατάξεις για το πέρασμα από το σημερινό σύστημα διορισμών στο νέο σύστημα προβλέπουν:
Την οριστική παύση της τροφοδοσίας των πινάκων προϋπηρεσίας στις 30/6/2010.
Τον διορισμό εκπαιδευτικών με αναλογία 60%40% (σχολικά έτη 2010-11, 2011-12).
Στη συνέχεια, εφόσον οι συμμετέχοντες στους κλειδωμένους πίνακες δεν έχουν διοριστεί και διαθέτουν εμπειρία άνω των 24 μηνών εντάσσονται στους πίνακες επιτυχόντων ΑΣΕΠ με μέσο όρο βαθμολογίας 50-54, δηλαδή πριμοδοτούνται με χαμηλότερη βάση στους δύο προσεχείς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
Πως θα καλυφθούν τα κενά
Κατ'αρχήν θα επιστρέψουν στα σχολεία πάνω από 5.000 εκπαιδευτικοί που μέχρι πέρσι χρησιμοποιούνταν για να καλύπτουν πραγματικές ή πλασματικές ανάγκες σε διάφορους φορείς του υπουργείου, όπως την Κεντρική Υπηρεσία, τις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Εκπαίδευσης, τον ΟΕΕΚ, την Ακαδημία Αθηνών, τις βιβλιοθήκες, τα πανεπιστήμια, κ.λπ.
Ο δεύτερος τρόπος για να μειωθούν τα κενά στα σχολεία είναι η συγκρότηση τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές στην τάξη. Η πλειονότητα των σχολείων σήμερα λειτουργεί με τμήματα που έχουν 22-25 μαθητές, οπότε είναι σίγουρο ότι με τη νέα διάταξη σε κάποια σχολεία θα γίνει συγχώνευση τμημάτων, με συνέπεια την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών.
Με νέα δεδομένα ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ
Από τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ο οποίος από το 2012/13 θα αποτελεί τη μοναδική «δεξαμενή» για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών στα σχολεία, οι διορισμοί και οι προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά από τον πίνακα επιτυχόντων.
Στον νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα υπάρχουν αλλαγές στο περιεχόμενο, αλλά και στη διαδικασία. Ο διαγωνισμός θα εξακολουθήσει να γίνεται κάθε δύο χρόνια, ωστόσο δεν θα προκηρύσσεται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων όπως γινόταν μέχρι τώρα και επίσης δεν θα αφορά πλέον κάθε φορά όλες τις ειδικότητες, αλλά μόνο αυτές για τις οποίες έχουν καταγραφεί ελλείψεις.
Ανακοίνωση Τύπου 21/04/2010Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» (σ.12) για τον εργασιακό βίο των εκπαιδευτικών (προσλήψεις, ωράριο, αριθμό τμημάτων)Διευκρινίζουμε ότι:
1. Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία αναφορά στο ωράριο των εκπαιδευτικών
2. Πουθενά δεν γίνεται λόγος για τον αριθμό και τη σύνθεση των τμημάτων των μαθητών
3. Οι προσλήψεις στο χώρο της εκπαίδευσης θα γίνονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες και τα πραγματικά κενά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου