Πέμπτη 5 Μαρτίου 2009

Βιογραφικό - ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ


  • Ράνια Χιουρέα, (2012). «Θέματα Ειδικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο», στο "Βοηθήματα εκπαιδευτικών μικρών παιδιών", 1ος τόμος: "Διαχείριση προβλημάτων στο Νηπιαγωγείο για την ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό" συλλογικής έκδοσης, Επιμέλεια: Ε. Μέλλου (σελ. 206-2014) Αθήνα. ISBN: 978-618-80453-1-6.
  • Ράνια Χιουρέα, (2011). «Η σχολική ένταξη παιδιών με προβλήματα όρασης», στο "Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες" (σελ. 248-256). ΥΠΔΒΜΘ-Ειδ. Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπ/κών Δράσεων, Αθήνα.
  • Ράνια Χιουρέα, (2011). «Προβλήματα όρασης: Πληροφορίες για τη φύση των ιδιαιτεροτήτων και υποστηρικτικές παρεμβάσεις στην εκπαίδευση», στο "Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες" (σελ. 226-247). ΥΠΔΒΜΘ-Ειδ. Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπ/κών Δράσεων, Αθήνα.
  • Χιουρέα, Ράνια. (2011). α) Δελτίο Ατομικότητας Τυφλού μαθητή β) Δελτίο Ατομικότητας μαθητή με χαμηλή όραση (Αμβλύωπα) στο «Δειγματικό Υλικό» (σελ. 63-80). Αθήνα: Υπ. Παιδείας ΔΒΜΘ-Δ/νση Ειδ. Αγωγής, στο πλαίσιο της Πράξης «Πρόγραμμα Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης για Ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»
  • Ουρανία Χιουρέα, (2010). «Συγκριτική μελέτη της αναγνωστικής ικανότητας τυφλών μαθητών Α΄ δημοτικού», στο "Εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ανάγκες. Μια πολυπρισματική προσέγγιση", Συλλογικός τόμος, Επιμέλεια: Πολεμικός, Ν., Καΐλα, Μ., Θεοδωροπούλου, Ε. & Στρογγυλός, Β., (σελ. 47-62) Αθήνα. ISBN: 978-960-9405-29-4.
  • Ράνια Χιουρέα, (2009). «Εκπαιδευτικές ανάγκες και υποστήριξη των μαθητών με προβλήματα όρασης», Αθήνα.
  • Ράνια Χιουρέα, (2009). «Η γραφή Braille για βλέποντες», Αθήνα. 978-960-92755-1-4.
  • Ράνια Χιουρέα, (2006). «Ευέλικτη Ζώνη Διαθεματικών Προσεγγίσεων και Δημιουργικών Δραστηριοτήτων. Διδακτικές εφαρμογές στα Δημοτικά Σχολεία της 1ης Περιφέρειας Π.Ε. Ανατολικής Αττικής σχολ. έτος 2003-2004» Εκδόσεις Σ.Ι. Ζαχαρόπουλος Α.Ε., Αθήνα. ISBN: 960-208-729-3.
  • Ράνια Χιουρέα, (1998). «Εισαγωγή στην Εκπαίδευση των Τυφλών στην Ελλάδα», Εκδόσεις Λύχνος, Αθήνα. ISBN: 960-7097-63-7
  • Ράνια Χιουρέα, (2000). «Πώς θα προετοιμάσουμε για το σχολείο ένα παιδί με προβλήματα όρασης», Σημειώσεις μαθήματος, ΙΕΚ Αγ. Αναργύρων, Αθήνα .
  • Ράνια Χιουρέα, (2000). «Συμβολογραφία Braille Μαθηματικών - Φυσικής -Χημείας του Δημοτικού», Αθήνα . ISBN: 978-960-92755-0-7.
  • Ράνια Χιουρέα, (1999). «Δραστηριότητες και βοηθήματα για τη διδασκαλία γραφής και ανάγνωσης σε τυφλούς και αμβλύωπες μαθητές», Σημειώσεις σεμιναρίου, ΜΔΔΕ, Αθήνα.
  • Ράνια Χιουρέα, (1999). «Η Πρώτη ανάγνωση για τυφλούς μαθητές», Σημειώσεις σεμιναρίου, ΜΔΔΕ, Αθήνα.
  • Ράνια Χιουρέα, (1999). «Η Πρώτη ανάγνωση για αμβλύωπες μαθητές», Σημειώσεις σεμιναρίου, ΜΔΔΕ, Αθήνα.
  • Ράνια Χιουρέα, (1999). «Κατασκευή διδακτικού – εποπτικού υλικού και βιβλίων για τυφλούς μαθητές», Σημειώσεις σεμιναρίου, ΜΔΔΕ, Αθήνα.
  • Ράνια Χιουρέα, Γ. Μενεΐδης, Μ. Ευδοκάκης, Μ. Τσαγκαράκη, (1990). «Συμβολογραφία Μαθηματικών-Φυσικής-Χημείας του Δημοτικού σχολείου στο σύστημα Braille», Κ.Ε.Α.Τ.-Π.Ι., Αθήνα.
  • Ράνια Χιουρέα, (1990). «Εισαγωγή στην Εκπαίδευση των Τυφλών στην Ελλάδα», Σημειώσεις από παραδόσεις-εισηγήσεις στο Παν/μιο Πάτρας.
  • Ράνια Χιουρέα, (1990). «Το σύστημα Braille», Σημειώσεις από παραδόσεις-εισηγήσεις στο Παν/μιο Πάτρας.
  • Ράνια Χιουρέα, (1990). «Η Πρώτη ανάγνωση για τα τυφλά παιδιά», Σημειώσεις από παραδόσεις-εισηγήσεις στο Παν/μιο Πάτρας.




ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ
  • Ράνια Χιουρέα, Μαρία Τσαγκαράκη: Για τους τυφλούς μαθητές της Α΄ Δημοτικού που διδάσκονται το σύστημα Braille, σειρά 3 βιβλίων για το μάθημα της Γλώσσας και 2 συνοδευτικών τετραδίων ακήσεων:Α. «Εικόνες για συζήτηση»
    Β. «Προασκήσεις Ανάγνωσης»
    Γ. «Γνωριμία με γράμματα και με διγράμματες συλλαβές και δισύλλαβες λέξεις»।

  • ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ:Α. «Μαθαίνω να γράφω»
    Β. «Ασκήσεις Γλώσσας»
    (Με έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε χρήση των τυφλών μαθητών από το σχολ. έτος 1991-92).
  • Ράνια Χιουρέα, Γιάννης Μενεΐδης, Μαρία Τσαγκαράκη, Μανώλης Ευδοκάκης: «Συμβολογραφία Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας για χρήση των τυφλών μαθητών του δημοτικού σχολείου». (Με έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε χρήση των τυφλών μαθητών της Ελλάδας, από το 1991).
  • Διασκευή – προσαρμογή στις ανάγκες των τυφλών μαθητών - μεταγραφή στο σύστημα Braille και ανάγλυφη εικονογράφιση των περισσότερων σχολικών βιβλίων του δημοτικού (Ως μέλος της Ομάδας Εργασίας του ΥΠΕΠΘ με την εποπτεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου):
  • Βιβλία και Τετράδια Εργασιών Γλώσσας όλων των τάξεων
  • Βιβλία Μαθηματικών όλων των τάξεων
  • Βιβλία και Τετράδια Εργασιών Μελ. Περιβάλλοντος Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄τάξεων
  • Βιβλία και Τετράδια Εργασιών Φυσικών Ε΄και ΣΤ΄ τάξεων
  • Βιβλία Γεωγραφίας Ε΄και ΣΤ΄τάξεων
  • Βιβλία Ιστορίας Γ΄ και Δ΄ τάξεων
  • Τετράδιο Ιστορίας ΣΤ΄τάξης
  • Βιβλίο Θρησκευτικών Δ΄τάξης.


  • Μαθηματικά Α΄τάξης: Αναθεώρηση - διασκευή – προσαρμογή - ανάγλυφη εικονογράφιση (1998)

  • Μαθηματικά Β΄ τάξης: Αναθεώρηση - διασκευή – προσαρμογή - ανάγλυφη εικονογράφιση (1999)

  • Στα πλαίσια του σεμιναρίου Ειδικής Αγωγής του ΜΔΔΕ: «Κατασκευή διδακτικού-εποπτικού υλικού και βιβλίων για τυφλούς και αμβλύωπες μαθητές», καθοδήγηση – εποπτεία και γενική επιμέλεια συγγραφής και έκδοσης 3 βιβλίων Braille προσχολικής αγωγής για τα τυφλά παιδιά του Νηπιαγωγείου:
    Α. «Πού είναι; πού είναι;» (Διδασκαλία προμαθηματικών εννοιών - Δεκέμβριος 1999)
    Β. «Οι πρώτοι μου αριθμοί» (Δεκέμβριος 1999)
    Γ. «Τα πρώτα μου γράμματα» (Γνωριμία με τη γραφή Braille – Απρίλιος 2002)