1. «Μερική ένταξη» 4 τυφλών μαθητών Γ΄ τάξης στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας τον Απρίλιο του 1987. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, παιδιά τυφλά του δημοτικού, φοίτησαν σε κοινό σχολείο. Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε τους τελευταίους μήνες του σχολικού έτους, κάθε δεύτερη εβδομάδα, όταν το 5ο Δημ. Σχολείο Καλλιθέας είχε πρωινή βάρδια. Η επιτυχία ήταν μεγάλη.
2. Ένταξη τυφλών μαθητών σε σχολεία «βλεπόντων»: Έχοντας συμμετάσχει στο Πρόγραμμα Ήλιος για ένταξη παιδιών με ειδικές ανάγκες στα κοινά σχολεία και λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη επιτυχία της «μερικής» ένταξης τυφλών μαθητών, πρότεινα και ξεκίνησε με τους ίδιους μαθητές μου που φοιτούσαν πια στη ΣΤ΄ τάξη (1989-90), επίσημο πρόγραμμα σχολικής ένταξης τυφλών μαθητών·
3. Εμπνευστής προγράμματος παραγωγής βιβλίων με μεγεθυμένα γράμματα για τις ανάγκες των αμβλυώπων μαθητών του Δημοτικού. Μέλος σχετικής τριμελούς επιτροπής του ΥΠΕΠΘ (1998-99) για την υλοποίηση της παραπάνω πρωτοβουλίας.
4. Καινοτομίες στην εμφάνιση των σχολικών βιβλίων Braille. Πρωτοποριακή βιβλιοδέτηση βιβλίων Braille όχι μόνο για αισθητικούς λόγους αλλά κυρίως για καλύτερη εξυπηρέτηση-διευκόλυνση μαθητών, δασκάλων και γονέων τυφλών μαθητών. (εξώφυλλα γραμμένα και στις δυο γραφές: βλεπόντων και Braille, διαφοροποίηση των βιβλίων κάθε μαθήματος με τη χρήση διαφορετικού χρώματος εξώφυλλων και σπιράλ ούτως ώστε να διακρίνεται και να αναγνωρίζεται εύκολα ο κάθε τόμος κλπ).
5. Πρόγραμμα Προετοιμασίας για ένταξη τυφλών μαθητών: Προκειμένου να ενταχθούν ομαλά 4 μαθητές τυφλοί στην Ε΄τάξη του 3ου Δημοτ. Σχολείου Μοσχάτου, με προσωπική μου πρωτοβουλία, ως Υποδιευθύντρια του Ειδ. Δημ. Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας, σε συνεργασία με το δάσκαλο που επρόκειτο να αναλάβει την ένταξη, τον Ιούνιο 2001, επί δυο εβδομάδες προετοιμάσαμε την ένταξη ως εξής:
- Ενημέρωση με κατάλληλη εισήγηση και υλικό των εκπαιδευτικών όλου του σχολείου βλεπόντων.
Στη συνέχεια ενημέρωση ξεχωριστά στο δάσκαλο του τμήματος υποδοχής.
Ακολούθως στα παιδιά του τμήματος υποδοχής 2 ώρες διδασκαλία σχετικά με τους τυφλούς και την εκπαίδευσή τους και διδασκαλία εκμάθησης του συστήματος Braille.
Στο τέλος τυφλοί και βλέποντες μαθητές πέρασαν μαζί μια ολόκληρη ημέρα στο σχολείο αυτό.
Αποτέλεσμα: Τα βλέποντα παιδιά του τμήματος αλλά και όλου του σχολείου, περίμεναν με χαρά τους τυφλούς συμμαθητές την επόμενη σχολ. χρονιά.
6. Έκδοση βιβλίου για την Ευέλικτη Ζώνη και δωρεάν διανομή του σε όλους τους εκπαιδευτικούς της 1ης Περιφέρειας Αν. Αττικής. Εκδόθηκε αφού έγινε συγκέντρωση, ταξινόμηση, αποδελτίωση όλου του υλικού σχετικού με την πιλοτική εφαρμογή της Ευέλικτης Ζώνης και με τη συνεργασία των τοπικών αυτοδιοικήσεων.
7. «Εγχειρίδιο Πρώτων Βοηθειών»: Δημιουργήθηκε μετά από συνεννόηση με την Παιδίατρο Ι. Αντωνιάδου, στοχεύοντας ότι με τις απλές και κατανοητές γνώσεις και οδηγίες που δίνει ειδικά για εκπαιδευτικούς, θα βοηθήσει στην πιο σωστή αντιμετώπιση των ατυχημάτων, που τόσο συχνά και αναπόφευκτα συμβαίνουν στους σχολικούς χώρους. Δόθηκε σε όλα τα σχολεία της 1ης Περιφέρειας Π.Ε. Ανατ. Αττικής, της 38ης Περιφέρειας Π.Ε. Αθηνών και σε σχολεία της Α΄ Δ/νσης Π.Ε. Αθηνών και Δυτ. Αττικής.
8. Ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών σχετικά με την εκπαίδευση των τυφλών: Ως Σχολική Σύμβουλος, με κάθε ευκαιρία (σε όλα τα σχολεία της εκάστοτε Περιφέρειας ευθύνης μου, ως εισηγήτρια σε σεμινάρια κλπ) ενημερώνω για την εκπαίδευση τυφλών, το σύστημα Braille και διανέμω ενημερωτικό υλικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου